Подорож у Країну дорожніх знаків
Мета, Закріплювати знання дітей з правил вуличного руху, запобігання травматизму. Виховання культурної поведінки на вулиці, в транспорті.
Обладнання, Малюнки перших шляхових знаків, дорожні знаки, світлофор, загадки, малюнок автобуса, каса.
Хід бесіди
Вступне слово вихователя.
Відгадайте загадку і таким чином виберете транспорт, на якому і відправимось ми з вами у сьогоднішню подорож. (Автобус)
- Діти, якщо ви хочете кудись поїхати, прийшовши на
станцію чи вокзал, що ви повинні в першу чергу зробити?
(Придбати квитки).
Слово касиру.
Касир. Я вам видам квитки за тієї умови, якщо ви дасте відповіді на запитання.
— Кого називаємо пішоходом? (Діти відповідають).
— Чи будуть пішоходами люди, які виконують якусь роботу на дорозі?
— Кого називаємо водієм?
— Якщо мама котить коляску, хто вона, пішохід чи водій?
— Що спільного між дорогою і тротуаром?
— В чому відмінність між ними?
— На якому транспорті нам можна подорожувати?
— Як обходити ці види транспорту?
— Де можна гратися дітям?
— Що називаємо залізничним переходом?
Ось ви відповіли правильно. Одержуйте квитки і маєте право подорожувати в Країну дорожніх знаків.
Водій. Сідаємо в автобус, шановні пасажири. Поступаємось місцем старшим, жінкам. (Сідають дівчата, а потім хлопчики).
Касир. Щасливої дороги.
Доїхали. (Звучить гудок автобуса).
Екскурсовод . Ми зупинились на площі Історична.
Учениця. Довгий час люди користувалися первісними шляховими знаками.
«Не йди сюди» — гілочка покладена поперед стежки.
«Прямуй так» — наконечник стріли чи списа, біля нього малюнок оселі.
«Повертай назад, там...» — зламана гілочка, тонка вершина якої повернута до грубішого кінця, а біля неї зображення хижака.
Деякі знаки, зовсім змінившись, дожили до нашого часу.
Білочку на стежці нагадує знак «В'їзд заборонено».
Наконечник стріли — «Рухатися тільки в цьому напрямі»
А зігнуту назад гілочку — знак «Місце для розвороту».
Учитель. Первісні дороги важко назвати шляхами.
Древні єгиптяни мостили їх камінням, а сирійці — цеглою, а предки Древньої Русі — дерев'яними колодами, римляни — з плит. Перші вимощені дороги з'явились в розвинених могутніх державах: Єгипті, Персії, Римі. Ці дороги були вузькі. Щоб розминутися виникли правила чиношанування, хто багатший, той проїде.
Селянин всім завжди вступав дорогу. Зараз правила вуличного руху для всіх однакові. Поступається дорогою той, кому це легше зробити. Пішоходи — машинам, машини — трамваям, поїздам.
Для безпечного руху на дорогах весь транспорт і пішоходи підкоряються суворим законам дорожнього руху. Знати і виконувати ці знаки повинні всі: дорослі й діти, пасажири, пішоходи, водії.
Вихователь. Ось ми прибули на зупинку «Пограймо».
Незнайко. Не знаючи сигналів світлофора, я під машину ледь не потрапив. Діти, допоможіть мені, розкажіть, як треба переходити вулицю.
Учениця.
Не поспішай, чекать умій,
Коли червоне світло — стій.
Ти приготуйся, щоб іти,
Як жовте світить з висоти.
А як зелене угорі —
Рушати можна дітворі! Гра «Світлофор».
Учитель. Зупинка ДАІ. Нас зупинила державна автоінспекція.
Сценка. 2 дівчинки, переходять вулицю, читаючи книжку.
Інспектор ДАІ. (Зупиняє їх жезлом).
Почекайте-но, подружки,
Де ж то очі ваші, вушка?
Справа скінчиться погано,
Буде бід у вас чимало, Бо дорога — не читальня
І не місце для бовкання.
Вікторина.
— Як пішохід повинен ходити по вулиці?
— Як іти пішоходам, де немає тротуару?
— Де переходити вулицю, дорогу?
— Як переходити вулицю без регулювальника?
— Чому не можна появлятися перед транспортом, що близько рухається?
Молодці! Можете їхати.
Вихователь. Усіх пасажирів прошу зайняти свої місця. Рушаємо до табору.
Поїхали.
Ось і закінчилась наша подорож по Країні дорожніх знаків.
- Чи сподобалась вам ця мандрівка?
Бажаю всім міцного здоров'я, щоб ніколи не траплялось з вами дорожніх пригод.