Якою має бути педагогічна рада
Мета: розглянути шляхи удосконалення роботи педагогічної ради навчального закладу, розкрити її роль у системі управління школою, розвивати навички ділового спілкування, роботи в групі, уміння висловлювати власну думку.
Обладнання: стікери, картки із завданнями для груп, таблиці для конструювання педагогічної ради, анкети для етапу рефлексії.
Форма проведення: педагогічна дискусія.
«Усі найважливіші справи елементарної школи
повинні вирішуватися на загальній раді всіх її вихователів і наставників»
Хід засідання
Інформаційне повідомлення: Вступне слово директора
Сьогодні я пропоную вам стати учасниками засідання, під час якого ми розглянемо ряд питань, що допоможуть вам створити педагогічну раду, яка була творчою лабораторією, спроможною вирішувати актуальні питання шкільного життя, адже до такої педагогічної ради, де вчителі дійсно радяться, а не просто засідають, готуються ретельно і довгий час. Отже, запрошую вас до плідної співпраці.
Обговорення правил спілкування в групі
Будьте активні
Умійте слухати
Говоріть коротко і за темою
Пропонуйте свої ідеї
Поважайте співрозмовника
Співпрацюйте
Проявляйте оригінальність
1. Вправа «Привітання»
Зараз ми привітаємось один з одним і висловимо комплімент, починаючи його фразою: «Я знаю вас як заступника директора, який...»
2. Вправа «Очікування»
На стікерах написати, що ви очікуєте від сьогоднішнього заходу.
Анкетування учасників засідання «Десять запитань про нашу педраду»
3. Вправа «Мозковий штурм»
Учасники діляться на дві команди, кожна з яких розробляє правила ведення педради. Потім спікер презентує результати роботи підгрупи. Далі йде обговорення та рефлексія.
Інформаційне повідомлення на тему: «Методика підготовки проведення педагогічної ради»
5. Вправа «Підвищуємо мотивацію учасників педради» (робота в парах).
Скласти перелік слів і фраз, за допомогою яких ви б змогли зацікавити членів педради, залучити їх до активного обговорення питань, винесених на педраду.
Інформаційне повідомлення: Слово директора
Ефективність роботи педагогічної ради залежить від продуманого вибору форм і методів проведення засідань. У більшості шкіл перевага віддається традиційній, сталій формі проведення педагогічної ради, що проводиться за певною технологічною схемою: доповідь, що містить виклад теоретичних позицій і аналіз існуючого стану, обговорення доповіді, ухвалення рішення. Ця форма має безліч
невикористаних резервів. Головне - визначити оптимальний регламент роботи, забезпечити високу якість аналітичної доповіді, організувати живе обговорення, прийняти конструктивне рішення. Але одноманітність знижує інтерес, сковує ініціативність і творчість. Тому у практиці сучасної школи все частіше використовують нетрадиційні форми проведення педради.
6. Вправа «Навчаючись вчуся» (робота в парах)
Учасники в групах обговорюють, а потім діляться інформацією щодо методики проведення нестандартних форм засідання педагогічної ради
I пара - педагогічна рада на основі роботи проблемних груп
II пара - педагогічна рада- дискусія
ІІІ пара - педагогічна рада- ділова гра
ІУ пара - педагогічна рада- захист інновацій
У пара - педагогічна рада- семінар
УІ пара - педагогічна рада- методичний день
УП пара - педагогічна рада - презентація проекту
УШ пара - педагогічна рада «Роздуми за філософським столом»
IX пара - педагогічна рада-консиліум з елементами «мозкового штурму»
7. Вправа «Проектуємо засідання педагогічної ради» Учасники в групах проектують засідання педагогічної
Пропонована тема педагогічної ради |
Заходи по підготовці до педагогічної ради |
Форма проведення |
Орієнтований план проведення педагогічної ради |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Вправа «Рефлексія»
Прийшла до завершення наша зустріч. Чи ствердилися ваші очікування?
Що було важливо і цікаво
Що було найважче?
Яка вправа була найлегша?
Що нового взяли для себе?
10.Вправа «Прощання»
Учасники тренінгу стають в коло і бажають один одному «Нехай методична робота у вашому навчальному закладі буде ...»
Алгоритм реалізації рішень педагогічної ради
1. Наказ про затвердження рішень педагогічної ради.
2. Відвідування уроків, виховних заходів.
3. Робота в методичних об'єднаннях, спрямована на виконання рішень педагогічної ради.
4. Моніторингові зрізи знань учнів.
5. Діагностика позитивних змін.
6. Вивчення досвіду розв'язання проблем, поставлених педагогічною радою.
7. Інформація про виконання рішень на наступних засіданнях педагогічної ради.
8.Пошук нових підходів до проблеми.
9. Зняття питання з контролю, відмітка в зошиті контролю за реалізацією рішень педагогічної ради.
Голова педради
Секретар