виховний захід на гпд "Мода крізь віки"

Про матеріал
виховний захід на повторення і закріплення тижденя моди в 1 класі. З використанням вправ на інтерактивній дошці, роботи в групах і узагальнення знань за тижднь.
Перегляд файлу

Тема: Мода крізь віки.

Мета:

  • навчити дітей оцінювати моду з точки зору шкоди або користі для здоров'я;
  • ознайомити учнів з основними тенденціями  моди  впродовж століття;
  • формувати морально – гігієнічну культуру і естетику зовнішнього вигляду;
  • виховувати естетичний смак, свідомий вибір здорового способу життя .

Обладнання: мультимедійна презентація «Мода» «Мода крізь віки», демонстраційний матеріал, паперові ляльки з набором одягу.

 

Хід заходу

  • 1. Вітання
  •  Добрий день, малята,
  • Хлопчики і дівчата.
  • З давніх пір і понині
  • Кажуть в нас на  Україні
  • Здоровенькі були!

 

2.Бесіда

  • Бачу всі посміхаються, а це значить що у вас гарний настрій. Це дуже добре.
  • Скажіть, будь ласка , що піднімає вам настрій? Що може визвати у вас посмішку?
  • Чи можете ви повернутись в той час коли вам було весело? А щоб допомогло б вам в цьому?(машина часу)
  • Сьогодні у нас буде незвичайне заняття, тому що ми будемо подорожувати часом. Наша група вирушає у мандрівку в минуле. А допоможе нам в цьому машина часу.

3. Вправа з елементом тренінгу «Мій улюблений одяг»

  • Для того щоб вирушати у подорож нам потрібно приготуватись і одягнутися в улюблений одяг. Давайте з вами станемо у коло. Зараз ми по черзі будемо називати своє ім’я і улюблену річ з одягу, яку ви одягаєте. Почну я. ( Я, Наталка,  я одягаю синю сукню …. і так по черзі до останнього учня.)

4. Робота з загадкою.

  • А для того, щоб дізнатися, для чого ми вирушаємо у мандрівку в минуле, треба відгадати загадку.

 

Ця дівчина не проста,

До змін завжди вона готова.

Встежиш за нею – твоя заслуга.

Тільки не зловиш ніколи.

То сукня червона, то біла спідниця

Малий капелюх чи краще без нього…

Їй зовсім одягу не шкода,

Ця дівчина цариця…(Мода)

  • Ви молодці! А що ж таке «мода»? (Мода – це стиль який популярний на даний час) (Слайд 1)
  • Якою буває мода?(Слайд 2)
  • Що означає  бути модним?(Слайд 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.)

(Запитання до дітей по слайдам)

  • Ви мої розумнички, так, ми про все це говорили на протязі тижня. Я дуже задоволена тим що ви знаєте, навчились і зробили висновки  про те що мода це не тільки одяг а й правильне харчування ,спорт, ввічливість і т.д.
  • Зараз ми з вами виконаємо вправу простеньку але цікаву на повторення (вправа на ленін епс)
  •  А сьогодні ми будемо подорожувати і слідкувати, як змінювалась   мода впродовж  років і віків в одязі.
  • Отже, сідайте зручніше, заплющить оченята і приготуйтесь – ми вирушаємо у неймовірну подорож.

5. Перегляд презентації «Мода крізь віки».

  • Діти, ми з вами опинилися в минулому. Я пропоную вам переглянути, як одягалися люди тисячі років тому. 

(Перегляд презентації супроводжується розповіддю і показом моделей).

      Поява одягу сягає найдавніших часів людського суспільства. Одяг має дуже давню Історію, він поступово удосконалювався, ускладнювався І ставав дедалі різноманітнішим. Проте всі типи одягу, безперечно, виникли від двох основних найпримітивніших прототипів:

  • плечевого одягу - у вигляді накинутої на плечі шкури
  • поясного одягу - шкури, пов’язаної навколо бедра.

Віршики дітей.

Першим я навчивсь ходити,

І варити й навіть шити.

Мій костюм неначе шати,

Тільки трішки волохатий.

 

     Одяг римлян в стародавньому Римі виготовлялася з овечої вовни, льону, шовку, який привозили по шовковому шляху з далекого Китаю. Завдяки цим матеріалам для одягу створювалися туніки.  що нагадували грецькі. Пізніше велику популярність набули  щільні тканини, що змінювали силует і крій одягу. Змінювалися і кольори одягу, часто прийнято зображати римлян в туніках  білого кольору, і він був дійсно популярний у ранній період римської історії, але з часом у повсякденному житті римлян все більше стали переважати яскраві і соковиті кольори. Білий колір ж став урочистим, і одягалися в нього лише у свята.

Я Богиня Юнона

Наче з Римської ікони

Мій наряд неначе сяйво

Величаве і яскраве.

 

А Я, Бог Апполон

Знавець любові і краси

Якщо попав ти в цей полон

У  мене все проси.

 

Я Геркулес дитя богів.

Здолавши безліч ворогів,

Здійснив 12 подвигів.

І слави у віках зажив.

 

     Епоха Людовика 14. Панування французької моди в Європі в 1660-1710 р. Сам король Людовік 14- «король-сонце» його так називали- умів грати свою роль володаря цивілізованого світу і з такою гідністю й тактом, що його власні смаки  в питаннях мистецтва, літератури, моди були прийняті в якості зразка.

 

Вся я, наче королева

Кришталева і сталева

Той король, що зветься «Сонце»

Мій наряд, одобрив враз.

 

Традиційний китайський костюм під назвою «ханьфу» досі не втрачає популярності. Його часто використовують в якості історичного вбрання або традиційного костюма для різноманітних урочистостей. У повсякденному стилі зараз також використовуються елементи традиційного костюма .

Мій костюм з країни шовку.

Наче інь і янь.

Зшитий він увесь до толку

Гей народ поглянь.

 

     Говорячи про жіночий  національний одяг Індії, першим, що слід назвати, є легендарне сарі . Ткали його з натуральних тканин - шовку або бавовни. Сарі могло бути однотонним або з  декоративними  візерунками, його розшивали срібними і золотими нитками. Довжина сарі становить від 5 до 9 метрів.

Я Індійка, наче з казки,

Що писав народ Делі.

Мій наряд що зветься сарі

На мені як на медалі.

Весь із золота з прикрас.

Гляньте всі хоча б ще раз!

 

     Ретро-стиль в одязі не перестає надихати на експерименти, а фасони США минулого століття залишаються актуальними і сьогодні. Модниці 20-30-х років 19 століття Ліля Брік і Елочка-людожерка з «Дванадцяти стільців» — зразок для наслідування багатьох сучасних пані

Ретро – стиль і зараз в моді

Як ти некрути.

Глянь у себе у коморі

Можна! Щось знайти.

 

     В українському народному костюмі втілилася історична доля народу, його культура і традиції. Національний одяг зберігає в собі особливості різних культурних епох, тому він є одним з найважливіших історичних джерел вивчення культурних особливостей українського народу. Приємно усвідомлювати, що український народний костюм і сьогодні залишається затребуваним і популярним. Елементи традиційного одягу часто-густо використовуються в повсякденному житті - чоловічі та жіночі вишиванки, вінки з квітів, стрічки для волосся.

 

Квіти розквітають

Ось на рукавах

З вирію далеко

Повернувся птах.

 

 

Дивні візерунки

Сяють мов живі

Мама вишивала

Оберіг мені.

 Діти всі разом.

Ми прийшли до Вас в цей час

Щоб ви глянули на нас.

Щоб, ми всі не забували.

Як вдягалися в той час!

 Будьте стильними і любіть свою країну!

6. Гра «Одягни ляльку».

(Щоб поділити дітей на команди роздаються цукерки різного кольору).

Зараз у вас є можливість стати стилістами і одягнути ляльку у модний одяг відповідно до часу. Завдання полягає в тому, що обирати одяг ви повинні лише той, який носили у відповідний період. Перед вами паперові ляльки і різноманітний одяг, зараз ми розділимося на групи і визначимо, уважних та креативних стилістів. Одна група одягає ляльок в одяг 60-х років, інша в одяг сьогодення.

 -   (Щоб поділити дітей на команди роздаються цукерки різного кольору).

(Діти отримують набори паперових ляльок і різноманітний одяг, як сьогодення так і минулих часів)

  • Ви молодці. Давайте підведемо підсумок і вирішимо, хто з команд впорався з завданням.

( Роботи учнів розміщуються на дошці і розповідають про них)

  • Ми багато про що дізналися. Тепер час повертатися в наш час. Ви готові?(Слайд )

7. Колективна робота

  • Діти, скажіть будь ласка, чи обов’язково носити лише модний одяг? Обґрунтуйте відповідь ?
  •  Кожна дівчина і кожний хлопець повинні слідкувати за своїм  вбранням. Та, на  мою  думку, воно не обов’язково повинне  бути модним. Адже не всі  батьки мають змогу одягати  своїх дітей у дорогі речі. Головне, щоб  одяг був охайним і чистим.

8.  Підсумок заняття. Гра «Каблучка краси»

  • Про що цікаве довідалися сьогодні?
  • Діти, сьогодні ми з вами дізналися, як змінювалася  мода впродовж сторіччя, а також повторили, що одягатися модно не головне. Найголовніше те, що людина повинна бути доброю, ввічливою, охайною.
  • Зараз ми пограємо в гру «Каблучка краси». В мене є чарівна каблучка, яка випромінює магічні промінчики і якщо її спрямувати на когось, то в цієї людини видно все найкрасивіше. Той, хто отримує каблучку, стає посередині  і спрямовує її на когось іншого і каже, що бачить у ньому красивого. Не забувайте говорити і про внутрішню красу, а не тільки зовнішню.

(Діти по черзі називають позитивні якості інших дітей. Наприклад: «Я бачу, що  у тебе гарне почуття гумору» чи «У тебе сьогодні дуже гарна сукня».)

 Звучить музика, пісня «Модниця».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
23 січня 2020
Переглядів
973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку