23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 7 КЛАСІ «Життєвий та творчий шлях Вільяма Шекспіра»

Про матеріал

ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 7 КЛАСІ «Життєвий та творчий шлях Вільяма Шекспіра» Мета уроку: збагатити словниковий запас учнів, навчити учнів працювати з текстом для читання, навчити учнів резюмувати прочитане та висловлюватись на основі прочитаного, удосконалювати навички монологічного та діалогічного мовлення за темою, уміння логічного викладу думок із теми; розширити та поглибити знання учнів про життя та творчість Шекспіра,його внесок у розвиток світової літератури;

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

                      ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ

З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

У 7 КЛАСІ

«Життєвий та творчий шлях Вільяма Шекспіра»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:Усата О. В.

 

Умань 2018

Тема уроку:  Життєвий та творчий шлях Вільяма  Шекспіра

Мета уроку:

  •              практична: збагатити словниковий запас учнів,  навчити учнів працювати  з текстом для читання, навчити учнів  резюмувати прочитане та висловлюватись на основі прочитаного, удосконалювати навички  монологічного та діалогічного мовлення за темою, уміння логічного викладу думок із теми;
  •              освітня: розширити та поглибити  знання учнів про життя та творчість Шекспіра,його внесок у розвиток  світової  літератури;
  •              розвивальна: розвивати в учнів навички сприймання та розуміння інформації, мовну здогадку , активізувати в учнів навчально-пізнавальну діяльність шляхом використання мультимедійних технологій, розвивати швидку мовленнєву реакцію, пізнавальну активність;
  •              виховна :виховувати на прикладі загальнолюдських цінностей,виховувати інтерес до вивчення літератури.

Обладнання: підручник, робочий зошит, мультимедійна система, картки з роздатковим матеріалом, аудіозапис, магнітофон.

ХІД УРОКУ

  1. Organization of the lesson. Warm up

Фрагмент з фільму на англійській мові «Закоханий Шекспір». (1,5-2 хв).

Teacher: Good morning, dear students! As you can guess from the short extract  the topic of our lesson today is…                                                                                                    You are right. Today we are going to speak about one of the greatest English writers WilliamShakespeare, his life and creative work. I know that you have collected and prepared a lot of  interesting information about this famous person. We are going to watch computer presentations, discuss them, read and retell the texts. I want to introduce to you Shakespeare. He will help me today.               Shakespeare: “Hello, dear students. I’m sure you know me very well and can say what we are going  to speak about today. What is my name? Who am I? (Pupils: Your name is William Shakespeare.)

Shakespeare: Yes, you are right.  ..                              Teacher: So, the topic is  “William Shakespeare: life and creative work”. During our lesson we’ll develop such skills as speaking, listening, asking and answering questions .

Now I’ll give you sheets of paper with the text and questions, look through them and be ready to answer them at the end of the lesson. You can makes notes on them.

I’ll divide you into 5 groups. Be ready in groups to discuss and answer my questions.                                                                                                               Shakespeare:

- My dear friend Toby, come here, please, you know so much about me and my life. Be so kind, tell us some facts from my biography.

Toby: Will was my best friend, but I think his wife Anne didn’t like me. To her I was one of Will’s wild friends who got him into trouble. Will and I went around together when we could. Anne didn’t like that. When he decided to go to London to be an actor and to write plays I wascoming with him and soon we started.

What happened in London… But first I want you to see and learn some facts from Shakespeare’sbiography. You are welcome.

Presentation1(Shakespeare: life and creative work)                                                           Виконується монолог Гамлета.                                                                                 Hamlet's monologue

To be or not to be? That is the question –

Whether 'tis nobler in the mind to suffer

The slings and arrows of outrageous fortune,

Or to take arms against a sea of troubles,

And, by opposing, end them? To die, to sleep –

No more – and by a sleep to say we end

The heartache and the thousand natural shocks

That flesh is heir to – 'tis a consummation

Devoutly to be wished! To die, to sleep.To sleep, perchance to dream – ay, there's the rub,

For in that sleep of death what dreams may come

When we have shuffled off this mortal coil,

Must give us pause. There's the respect

Перегляд  відеосюжету з фільму «Ромео и Джульєта»

(Сцена знайомства Ромео и Джульєти під балконом. )

Shakespeare: Thanks. It was great. I think  you liked it very much.

Shakespeare is famous for his sonnets. Can anybody recite any of his sonnets? (Аудіозапис 130 сонети,читання учнями сонет  Шекспіра)

Сонети:1-й учень:

When in the chronicle of wasted time

I see descriptions of the fairest wights,

And beauty making beautiful old rhyme

In praise of ladies dead and lovely knights,

Then in the blazon of sweet beauty's best,

Of hand, of foot, of lip, of eye, of brow,

I see their antique pen would have express'd

Even such a beauty as you master now.

So all their praises are but prophecies

Of this our time, all you prefiguring.

2-й учень:

Когда в старинных рукописях вдруг

Встречаю песни трубадуров страстных,

Я слышу в них стихов чудесный звук

Во славу рыцарей и дам прекрасных,

Но вижу я, что, красоту любя, –

Чело, уста, и очи, и ланиты –

Хотело их перо воспеть тебя,

В ком это все так нераздельно слито.

Да, наши дни пророчил их напев,

Провидело тебя поэтов чувство…

3-й учень:

In loving thee thou know’st I am forsworn,

But thou art twice forsworn, to me love swearing;

In act thy bed-vow broke, and new faith torn

In vowing new hate after new love bearing.

But why of two oaths' breach do I accuse thee,

When I break twenty? I am perjur'd most,

For all my vows are oaths but to misuse thee,

And all my honest faith in thee is lost:

For I have sworn deep oaths of thy deep kindness,

Oaths of thy love, thy truth, thy constancy,

And to enlighten thee gave eyes to blindness,

Or made them swear against the thing they see;

For I have sworn thee fair, more perjur'd eye,

To swear against the truth so foul a lie!

4-й учень:

Бесчестен я, к тебе любовь питая;

Меня любя, бесчестна ты вдвойне,

Быть верною обеты нарушая

И на вражду сменив любовь ко мне.

Но мне ль судить тебя за прегрешенья?

Я сам грешил не два, а двадцать раз.

Поклялся я раскрыть твое паденьеИ клятву эту преступил тотчас.

Я клялся столько раз, что ты прекрасна,

Что нет любви сильнее и нежней!

Я ослеплял глаза свои всечасно,

Не видеть чтоб порочности твоей.

Я клялся: чище ты и лучше всех,

И эта ложь – мой самый тяжкий грех

Shakespeare: Of course, now you are ready to answer my questions I gave you at the beginning of the lesson. Please, read the texts and after five minutes we’ll have a quiz.

(Учні читають текст і готують відповіді   на запитання в групах)

I. Unprepared Reading

The Man of Stratford

England's greatest poet was born in 1564 in Stratford-upon-Avon in that part of he country which is very typical of England: green meadows , age-old trees, green hedges between fields, old beautiful houses, white and black farm cottages. William's father, John Shakespeare was born in a village three miles north of Stratford. He was the son of a farmer. About 1550 he moved to Stratford. He vas a glove-maker . He married 'Mary Arden in 1556 and at that time they were living in a comfortable house in Henley Street, William's birthplace. You can see the modest room where he was born with the dark furniture and small windows.Their cottage and the furniture are reconstruction but so good, that you forget things aren't reallyold. William Shakespeare moved to London soon after his marriage. Soon he joined the company of actors and was acting in his own plays .At that time he wrote Romeo and Juliet, Julius Caesar and Much Ado about Nothing. He wrote 37 plays in 23 years. W. Shakespeare died in 1616. You can see the place where he rests in the church not far from the house where he was born. Now people from every country of the world come to Stratford. They visit the house in Henley Street, the grammar school where William first learned to read and to write and the Shakespeare.

Questions:

1) Where and when was William Shakespeare born?

2) What is that place like?

3) What do we know about his parents?

4) Shakespeare was born in a house in Henley Street, wasn't he?

5) What did Shakespeare do in London?

6) What places of interest can tourists see in Stratford?

7) How many plays did he write?

8) Can you name any of his comedies?

9) Can you name any of his tragedies?

10) How many children did he have?

Звітування груп.

Підсумок уроку.

Домашнє завдання: вивчити одну із сонет на вибір.

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку