Тема уроку: Таблиці додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток. Вимірювання довжини ламаної лінії. Задачі на знаходження суми та остачі.
Мета уроку:
- навчальна – ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток;
- розвивальна – формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; закріпити вміння розв'язувати здачі на знаходження суми та остачі, вимірювати довжину ламаної лінії;
- виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник, карта подорожі, космічний корабель, картки із завданнями у вигляді ракет, паперові зірочки.
Тип уроку: урок-подорож
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та завдань уроку
- Сьогодні ми з вами здійснимо космічну подорож Сонячною системою.
Під час подорожі ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток, будемо розв'язувати приклади і задачі на знаходження суми та остачі. Будьте дуже уважні, щоб наш космічний корабель не збився з курсу. А тепер подивіться уважно, на якому кораблі ми будемо подорожувати. Щоб відчинити двері в салон, треба розшифрувати назву корабля.
А М Т Е М А И К Т
23 56 33 48 11 62 81 94 74
Прочитайте букви в порядку зростання чисел. (Математик).
Давайте подумаємо, що потрібно взяти з собою в подорож? ( Книгу, ручку, лінійку, олівець)
Якими ви повинні бути під час подорожі ? ( Уважними, дисциплінованими, старанними...)
Девізом нашої подорожі буде
міркуємо – швидко,
відповідаємо – точно,
лічимо – правильно,
пишемо – гарно.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
- Щоб вирушити в дорогу треба перевірити роботу приладів. Для цого перевіримо як ви виконали домашнє завдання
Завдання №97
- Скільки склянок ягід зібрали з другого куща? Скільки всього склянок ягід зібрали?
Завдання 98
- Прочитайте складені вирази
- Корабель готовий вирушати в космос. Для того щоб наша подорож була успішною, потрібен досвідчений капітан космічного корабля (Вчитель).
Отже, на правах капітана космічного корабля, я ознайомлю вас з картою подорожі. Наш космічний корабель зупинятиметься на трьох великих планетах: планета Обчислень, планета Задачна , планета Геометрична. Кінцева мета нашої подорожі - планета Успіхів. Ваша праця оцінюватиметься в космічному польоті за допомогою ось таких зірочок.
2. Хвилинка каліграфії.
- Але, щоб зайти до космічного корабля, ви повинні каліграфічно написати рядочок цифри, яка вказує кількість планет сонячної системи. Цим завданням перевіряється не лише ваша каліграфія, а й уважність на уроці.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Колективна робота за таблицею.
- Ну, що ж, вирушаємо у подорож. Наш корабель наближається до планети Обчислень.
Планета Обчислень.
- Щоб наблизитись до планети нам потрібно ознайомитись з таблицею додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток .
- За записами поясніть додавання і віднімання чисел з переходом через розряд. Перевірте результат обчислень за таблицями.
Прочитайте таблицю додавання числа 4, починаючи від найбільшого результату. Прочитайте тільки результати таблиці. Затулимо відповіді, розкажіть таблицю по пам'яті.
Прочитайте таблицю віднімання числа 4, починаючи від найбільшого результату. Прочитайте тільки результати таблиці. Затулимо відповіді, розкажіть таблицю по пам'яті.
2. Робота за підручником.
С.19 Завдання №100
Розв'язування прикладів.
(учні по черзі виходять до дошки)
- Діти, ви добре справились із завданнями, отже можемо продовжувати нашу подорож. Планета Обчислень позаду, ми прибуваємо на Планету Задач.
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності
1. Розв'язування задач
Планета Задач
С. 20 Задача № 103
Розв'язання:
- 103(1)
1) 8+4=12(стр.)
Відповідь: всього 12 стрічок.
- 103(2)
1) 12-4=8(стр.)
Відповідь: 8 стрічок залишилось.
- Чим схожі задачі? Чим вони відрізняються
Чому перша задача розв'язується додаванням, а друга відніманням?
2. Фізкультхвилинка
--Зоряним небом летить наш космічний корабель.
Діти, обережно! Вдалині з'явилось величезне яскраве сонце! До нього близько летіти не можна. Там же вогонь!
- Давайте ми з сонечком проведемо фізкультхвилинку.
Встало вранці ясне Сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли! Встали – сіли!
Бачте, як розвеселили?!
Стало й сонце танцювати,
Нас до кола закликати.
Нумо, разом! Нумо, всі!
Потанцюймо по росіі!
3. Робота з геометричним матеріалом.
Планета Геометрична.
- Наш космічний корабель наближається до планети, на якій мешкають цікаві істоти …геометричні фігури. І вони приготували для вас цікаве завдання: виміряти довжину ламаної лінії.
(учні отримують картки із завданням)
- Наша подорож наближається до завершення, прямуємо до Планети Успіхів.
VІ. Підсумок уроку.
-Наша подорож закінчується, космічний корабель прибуває на місце призначення Планету Успіхів. Сюди він привіз тих учнів, хто найкраще працював під час подорожі. Хто був уважним, старанним і завжди приходив на допомогу своїм однокласникам. Давайте порахуємо зірочки, які кожен із вас отримав під час подорожі.
2. Оцінювання роботи учнів на уроці
VІІ. Домашнє завдання
1. Пояснення домашнього завдання та способу його виконання.
Завдання № 107
Обчислити, виписати вирази із значенням 9.
Завдання №108
Обчислити вирази
2. Запис домашнього завдання до щоденника.
С.20 Завдання № 107-108
ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ
з математики
на тему:
«Таблиці додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток. Вимірювання довжини ламаної лінії. Задачі на знаходження суми та остачі.»
2 клас
Вчитель: Мороз А.В.
Тема уроку: Таблиці додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток. Вимірювання довжини ламаної лінії. Задачі на знаходження суми та остачі.
Мета уроку:
- навчальна – ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток;
- розвивальна – формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; закріпити вміння розв’язувати здачі на знаходження суми та остачі, вимірювати довжину ламаної лінії;
- виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник, карта подорожі, космічний корабель, картки із завданнями у вигляді ракет, паперові зірочки.
Тип уроку: урок-подорож
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та завдань уроку
- Сьогодні ми з вами здійснимо космічну подорож Сонячною системою.
Під час подорожі ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток, будемо розв’язувати приклади і задачі на знаходження суми та остачі. Будьте дуже уважні, щоб наш космічний корабель не збився з курсу. А тепер подивіться уважно, на якому кораблі ми будемо подорожувати. Щоб відчинити двері в салон, треба розшифрувати назву корабля.
А М Т Е М А И К Т
23 56 33 48 11 62 81 94 74
Прочитайте букви в порядку зростання чисел. (Математик).
Давайте подумаємо, що потрібно взяти з собою в подорож? ( Книгу, ручку, лінійку, олівець)
Якими ви повинні бути під час подорожі ? ( Уважними, дисциплінованими, старанними...)
Девізом нашої подорожі буде
міркуємо – швидко,
відповідаємо – точно,
лічимо – правильно,
пишемо – гарно.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
- Щоб вирушити в дорогу треба перевірити роботу приладів. Для цого перевіримо як ви виконали домашнє завдання
Завдання №97
- Скільки склянок ягід зібрали з другого куща? Скільки всього склянок ягід зібрали?
Завдання 98
- Прочитайте складені вирази
- Корабель готовий вирушати в космос. Для того щоб наша подорож була успішною, потрібен досвідчений капітан космічного корабля (Вчитель).
Отже, на правах капітана космічного корабля, я ознайомлю вас з картою подорожі. Наш космічний корабель зупинятиметься на трьох великих планетах: планета Обчислень, планета Задачна , планета Геометрична. Кінцева мета нашої подорожі - планета Успіхів. Ваша праця оцінюватиметься в космічному польоті за допомогою ось таких зірочок.
2. Хвилинка каліграфії.
- Але, щоб зайти до космічного корабля, ви повинні каліграфічно написати рядочок цифри, яка вказує кількість планет сонячної системи. Цим завданням перевіряється не лише ваша каліграфія, а й уважність на уроці.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Колективна робота за таблицею.
- Ну, що ж, вирушаємо у подорож. Наш корабель наближається до планети Обчислень.
Планета Обчислень.
- Щоб наблизитись до планети нам потрібно ознайомитись з таблицею додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток .
- За записами поясніть додавання і віднімання чисел з переходом через розряд. Перевірте результат обчислень за таблицями.
Прочитайте таблицю додавання числа 4, починаючи від найбільшого результату. Прочитайте тільки результати таблиці. Затулимо відповіді, розкажіть таблицю по пам’яті.
Прочитайте таблицю віднімання числа 4, починаючи від найбільшого результату. Прочитайте тільки результати таблиці. Затулимо відповіді, розкажіть таблицю по пам’яті.
2. Робота за підручником.
С.19 Завдання №100
Розв’язування прикладів.
(учні по черзі виходять до дошки)
- Діти, ви добре справились із завданнями, отже можемо продовжувати нашу подорож. Планета Обчислень позаду, ми прибуваємо на Планету Задач.
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності
1. Розв’язування задач
Планета Задач
С. 20 Задача № 103
Розв’язання:
- 103(1)
1) 8+4=12(стр.)
Відповідь: всього 12 стрічок.
- 103(2)
1) 12-4=8(стр.)
Відповідь: 8 стрічок залишилось.
- Чим схожі задачі? Чим вони відрізняються
Чому перша задача розв’язується додаванням, а друга відніманням?
2. Фізкультхвилинка
--Зоряним небом летить наш космічний корабель.
Діти, обережно! Вдалині з’явилось величезне яскраве сонце! До нього близько летіти не можна. Там же вогонь!
- Давайте ми з сонечком проведемо фізкультхвилинку.
Встало вранці ясне Сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли! Встали – сіли!
Бачте, як розвеселили?!
Стало й сонце танцювати,
Нас до кола закликати.
Нумо, разом! Нумо, всі!
Потанцюймо по росіі!
3. Робота з геометричним матеріалом.
Планета Геометрична.
- Наш космічний корабель наближається до планети, на якій мешкають цікаві істоти …геометричні фігури. І вони приготували для вас цікаве завдання: виміряти довжину ламаної лінії.
(учні отримують картки із завданням)
- Наша подорож наближається до завершення, прямуємо до Планети Успіхів.
VІ. Підсумок уроку.
-Наша подорож закінчується, космічний корабель прибуває на місце призначення Планету Успіхів. Сюди він привіз тих учнів, хто найкраще працював під час подорожі. Хто був уважним, старанним і завжди приходив на допомогу своїм однокласникам. Давайте порахуємо зірочки, які кожен із вас отримав під час подорожі.
2. Оцінювання роботи учнів на уроці
VІІ. Домашнє завдання
1. Пояснення домашнього завдання та способу його виконання.
Завдання № 107
Обчислити, виписати вирази із значенням 9.
Завдання №108
Обчислити вирази
2. Запис домашнього завдання до щоденника.
С.20 Завдання № 107-108
Використана література
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4 класи. Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013р.
2. М.В.Богданович, Г.П.Лишенко Математика 2 клас. Київ: «Генеза», 2012р.-159 с.
3. Гісь О., Яцків О. В країні міркувань : посібник з розвитку логічного і творчого мислення учнів 1-4 класів. Львів: Світ, 2001.-272с.
4. М.О. Володарська Математика:орієнтовні розробки уроків 2 клас І семестр. Харків:Видавнича група «Основа», 2013 р.-158 с.
Карта
Планета Успіхів
Планета Геометрична
Планета Обчислень
Планета Задач
Зірочки для оцінювання
Картки із завданнями
Зворотній бік карток
Таблиця додавання і віднімання числа 4 з переходом через десяток
Сторінки підручника
Космічний корабель
Міркуємо – швидко,
відповідаємо – точно,
лічимо – правильно,
пишемо – гарно.