На сучасному етапі діти з особливостями розвитку включені в загальноосвітній процес. Вони вимагають рівних можливостей і адекватної цьому соціалізації. Саме цього й надає їм інклюзія. В процесі підготовки до уроку в інклюзивному класі вчитель складає план-конспект уроку, в якому інтегрує учбовий матеріал загальноосвітніх і спеціальних (корекційних) програм так, щоб на одному уроці діти з різним станом психофізичного і інтелектуального розвитку вивчали близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для кожного учня. Пропунуєтьсь розробка конспекту уроку
На сучасному етапі діти з особливостями розвитку включені в загальноосвітній процес. Вони вимагають рівних можливостей і адекватної цьому соціалізації. Саме цього й надає їм інклюзія. В процесі підготовки до уроку в інклюзивному класі вчитель складає план-конспект уроку, в якому інтегрує учбовий матеріал загальноосвітніх і спеціальних (корекційних) програм так, щоб на одному уроці діти з різним станом психофізичного і інтелектуального розвитку вивчали близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для кожного учня.
Урок математики в інклюзивному класі (1 клас)
Щербакова Вікторія Вікторівна,
учитель початкових класів Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3
Тема уроку: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів |
Тема уроку: Додавання та віднімання в межах 10 |
||||||||||||
Мета: закріплювати навички додавання і віднімання в межах 100, удосконалювати навички розв’язання математичних виразів; залучати учнів до творчої роботи над задачами, формувати вміння застосовувати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, емоції учнів(за допомогою ситуації здивування, радості, зацікавленості),уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість; викликати бажання творити добро. |
|
||||||||||||
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань Форма уроку: урок - подорож Обладнання Кольорові олівці, ілюстративний матеріал до кожного завдання, картки-завдання, ребуси, геометричні матеріали. |
|||||||||||||
І. Організація класу до уроку. Привітання Продзвенів уже дзвінок, Всім пора нам на урок, Встаньте всі рівненько, Привітаймось гарненько: «Добрий день!» Любі діти! У наш клас Завітали гості щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Учні Ми вам раді, люди добрі! І вітаємо щиро вас І запрошуємо ласкаво На урок у перший клас.
|
|||||||||||||
Психологічне налаштування - Діти, а зараз побажаємо один одному гарного настрою, щоб справдилися всі ваші очікування, щоб урок видався цікавим. В нашому класі росте дерево очікувань, але воно зовсім голе, без листячка. В кінці уроку ми подивимося, чи воно вкриється листям – чи справдяться ваші очікування, сподівання. На ваших партах знаходяться смайлики, оберіть, який настрій вам імпонує найбільше? Дуже добре, отже настрій ми маємо веселий і тому ми будемо працювати дуже добре ІІ. Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Сьогодні у нас - незвичайний урок. У цікаву подорож ми зробимо ще один крок. Ми з Мудрою Совою зустрічались не раз, І знову вона завітала у клас. До нас на урок завітала Мудра Сова. Вона дуже багато знає і запрошує нас здійснити подорож до чарівного математичного лісу і познайомить з його мешканцями. Ми сьогодні будемо закріплювати свої знання. Будем вправлятися у розв’язуванні задач. А працювати ми будемо під девізом: Міркуємо – швидко! Відповідаємо – точно! Рахуємо – вірно! Пишемо – гарно! - А що візьмемо у подорож? (пам'ять, увагу, мислення, знання). Всі приготувались, діти: Домовляймось не шуміти, Руку гарно підіймати, Чітко, в лад відповідати, На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати. Щоб не було нам мороки, Всі готові до уроку? Тож, гаразд, часу не гаймо І в дорогу вирушаймо.
|
|||||||||||||
2.Контроль, корекція і закріплення знань. 2.1 Усні обислення «Галявина червоної шапочки «Обчисли» Ось, ми з вами у математичному лісі, де нам відкрилася неповторні його краєвиди. Нас зустрічає Червона Шапочка. Їй потрібно віднести гостинці до бабусі. Їй потрібно пиріжки скласти до кошику, порахувавши приклади. Тож, вона просить вашої допомоги. (діти по черзі виходять до дошки і рахують приклади, кладуть пиріжки до корзинки)
22-2 = 30-20= 50-20-10 30+40+30= 66+4= 100-40=
Молодці, Червона Шапочка може з пиріжками йти до бабусі.
|
2.Контроль, корекція і закріплення знань. 2.1 Усні обчислення «Галявина червоної шапочки «Обчисли»
Миколка, а ти порахуй, скільки пиріжків понесе Червона Шапочка до бабусі ? (10)
|
||||||||||||
А ось нас зустрічає лісовичок, який пропонує нам своє завдання. 2. Математична гра «Істинне-хибне». Червона шапочка хоче з нами пограти в гру «Істинне-хибне». Якщо судження істинне, то учні сигналізують зеленою карткою, якщо хибне – червоною.
3. Робота на індивідуальних картках Поки одна половина учнів буде складати пиріжки до кошику, інші будуть виконувати завдання на індивідуальних картках. Будемо збирати квіти, адже це улюблене заняття дівчинки. Вона не може прийти до бабусі, без запашного букетик квітів. (На картках працюють 2 учні. Вони виконують завдання, поки інша половина класу працює над усним рахунком) Індивідуальна картка №1
4о + 19 – 10 14 - 8 +20 2.) Задача У саду росло 20 яблунь та 18 груш. Скільки всього дерев росло у саду?
Індивідуальна картка №2 1.)Обчисли 50+ 7 - 10 2 4 + 4 -20 2.) Задача В перший бідон налили 20 л соку, а в другий на 5 л більше Скільки літрів соку у другому бідоні?
|
2. Математична гра «Істинне-хибне». Червона шапочка хоче з нами пограти в гру «Істинне-хибне». Якщо судження істинне, то учень сигналізує зеленою карткою, якщо хибне – червоною.
Миколка теж допоможе дівчинці назбирати квітів до бабусі. Робота на індивідуальних картках Впиши пропущені числа 1 □ 3 4 5 6 □ 8 □ 10. Запиши сусідів чисел:
Склади і запиши приклад:
|
||||||||||||
3.1 Каліграфічна хвилинка. - А ось і перша стежина, яка заведе нас до лісу. Та це не просто стежина – це каліграфічна хвилинка. (На стежині ряд чисел: 10, 20, 30, 40, Діти каліграфічно їх списують) - Відкрийте зошити, запишіть число та «Класна робота». Каліграфічно спишіть числа із стежини. - Крокуємо далі!
|
3.1 Каліграфічна хвилинка. - А ось і перша стежина, яка заведе нас до лісу. Та це не просто стежина – це каліграфічна хвилинка. (На стежині ряд чисел: 1…..10 Миколка каліграфічно їх списують) - Відкрий зошит, запишіть число та «Класна робота». Каліграфічно спиши числа із стежини. - Крокуємо далі! |
||||||||||||
-Ой! Вибачите, що над нашим лісом хмаринки? А вони ще й незвичайні, вони – математичні. Нам швидко потрібно їх обчислити, щоб не змокнути під ними. Ви готові до цього? Їх нам надіслала лісова Фея. ( До дошки по черзі виходять два учні, обчислюють вирази, а інші самостійно записують у зошити.)
Молодці! Хмаринки розійшлися, над нами знову з’явилося сонечко, яке зігріває своїми промінцями. Що там вдалині ви бачите? Це лісова школа. 3.3 Творча робота над задачами ( Робота з підручником) 1. Ознайомлення із змістом задачі ( читання в голос) 2. Переказ змісту прочитаного. 3. Аналіз задачі та пошук способу розв’язання.
- Вірно! Як це можна знайти? ( Дією додавання) - А тепер можна дати відповідь на питання до задачі? (Так) - Який вираз складати потрібно? 12+24+10 = 46(д.) - Молодці! То скільки всього дерев обкопали? Запис у зошиті: 1) 12+24+10 = 79(уч.) Відповідь: 46 дерев всього обкопали - А тепер запишіть розв’язок задачі у зошит. - А як цю задачу можна розв’язати на дві дії? 4. Творча робота над задачею. Дідусь – 12 д. Син – 10 д. Батько – 24д. Ні скільки більше обкопав батько, ніж дідусь і син разом - Ви гарно впоралися із завданням. Тож як і у нашій школі тут теж є перерва і Червона Шапочка пропонує провести фізкультхвилинку. Фізкультхвилинка
|
Миколка ти теж повинен порахувати приклади на хмаринці.
Молодець! В кошику Червоної Шапочки лежить 3 пиріжки з сиром і 4 з повидлом. Скільки всього пиріжків у кошику Червоної Шапочки? - Скільки пиріжків з сиром? - Скільки пиріжків з повидлом? - Що запитується у задачі? - Чи можемо ми знайти, скільки всього пиріжків у кошику? - Вірно! Як це можна знайти? Запис у зошиті: 1) 3+4= 7(п.) Відповідь: 7 пиріжків.
|
||||||||||||
Та знову нова перешкода на шляху. Там вдалині за кущем крадеться Сірий Вовк. Червона Шапочка його добре знає. Вона розповіла, що Вовк не відвідував лісову школу, але думає, що жоден школяр ніколи не зможе вирішити його завдання і він зможе його з’їсти.
|
Та знову нова перешкода на шляху. Там вдалині за кущем крадеться Сірий Вовк. Червона Шапочка його добре знає. Вона розповіла, що Вовк не відвідував лісову школу, але думає, що жоден школяр ніколи не зможе вирішити його завдання і він зможе його з’їсти.
Скільки вух у трьох тигрів?
4 яблука Стільки ж
На третій стільки, скільки на другій. Скільки яблук на третій тарілці?
|
||||||||||||
4.1.Самостійна робота
Обчислити приклади,розгадай слово 49>2 на… 94>20 на… 60<97 на… 5<35 на… 40>1 на… 94>30 на… 57>20 на… Шифр
|
4.1.Самостійна робота
|
||||||||||||
4.2. Математичні ребуси.
Трохи перепочили і знову беремося до роботи. Перед нами ще одна задача.
Настав час для відпочинку. Проведем фізкультхвилинку Релаксаційна ВПРАВА « весна » Лунає спокійна приємна мелодія. Учні сидять вільно, розслабившись. Вони повторюють подумки слова, які промовляє вчитель: «Весна, тепло, затишно. Я знаходжуся на лісовій галявині. Наді мною гойдаються верхівки дерев. Шелестить листя. Співають птахи. Світить сонце, зігріваючи землю. У блакитному небі спокійно пливуть хмаринки. Я слухаю чарівну музику лісу. Мені дихається легко, вільно. Я відпочиваю». |
4.2. Вправа на уважність Мудра Сова пропонує тобі порахувати кульки. |
||||||||||||
4.3 Робота з геометричним матеріалом.
Тепер ми можемо повертатися до класу. Червона Шапочка зможе вже самостійно повернутися із гостей додому.
5.1 Підсумкова бесіда
V. Підсумок уроку.
|
|