22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок математико в інклюзивному класі

Про матеріал

На сучасному етапі діти з особливостями розвитку включені в загальноосвітній процес. Вони вимагають рівних можливостей і адекватної цьому соціалізації. Саме цього й надає їм інклюзія. В процесі підготовки до уроку в інклюзивному класі вчитель складає план-конспект уроку, в якому інтегрує учбовий матеріал загальноосвітніх і спеціальних (корекційних) програм так, щоб на одному уроці діти з різним станом психофізичного і інтелектуального розвитку вивчали близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для кожного учня. Пропунуєтьсь розробка конспекту уроку

Перегляд файлу

 На сучасному етапі діти з особливостями розвитку включені в загальноосвітній процес. Вони вимагають рівних можливостей і адекватної цьому соціалізації.  Саме цього й надає їм інклюзія. В процесі підготовки до уроку в  інклюзивному класі вчитель складає план-конспект уроку, в якому інтегрує учбовий матеріал загальноосвітніх і спеціальних (корекційних) програм так, щоб на одному уроці діти з різним станом психофізичного і інтелектуального розвитку вивчали близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для кожного учня.

Урок математики в інклюзивному класі (1 клас)

 Щербакова Вікторія Вікторівна,

учитель початкових класів Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3

Тема уроку: Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів

Тема уроку: Додавання та віднімання в межах 10

Мета: закріплювати навички додавання і віднімання в межах 100, удосконалювати навички розв’язання математичних виразів; залучати учнів до творчої роботи над задачами, формувати вміння застосовувати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, емоції учнів(за допомогою ситуації здивування, радості, зацікавленості),уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість; викликати бажання творити добро.

  • працювати над закріпленням та навичками додавати і віднімати в межах 10, порівнювати числа;
  • формувати вміння розв'язувати задачі;
  • виховувати інтерес до уроку математики;
  • розвивати уважність, спостережливість, пам'ять, логічне мислення;
  • збагачувати словниковий запас, працювати над розвитком мовлення;
  • виховувати культуру поведінки на уроці, охайність, любов до навчання

Тип уроку:                       урок узагальнення і систематизації знань

Форма уроку:                 урок - подорож

Обладнання Кольорові олівці,  ілюстративний матеріал до кожного завдання, картки-завдання, ребуси, геометричні матеріали.

І. Організація класу до уроку. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаймось гарненько:

«Добрий день!»

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Учні

Ми вам раді, люди добрі!

І вітаємо щиро вас

І запрошуємо ласкаво

На урок у перший клас.

 

Психологічне налаштування

- Діти, а зараз побажаємо один одному гарного настрою, щоб справдилися всі ваші очікування, щоб урок видався цікавим.

В нашому класі росте дерево очікувань, але воно зовсім голе, без листячка. В кінці уроку ми подивимося, чи воно вкриється листям – чи справдяться ваші очікування, сподівання.

На ваших партах знаходяться смайлики, оберіть, який настрій вам імпонує найбільше?

Дуже добре, отже настрій ми маємо веселий і тому ми будемо працювати дуже добре

ІІ. Оголошення теми уроку і мотивація навчальної  діяльності.

Сьогодні у нас -  незвичайний урок.

У цікаву подорож ми зробимо ще один крок.

Ми з Мудрою Совою зустрічались не раз,

І знову вона завітала у клас.

         До нас на урок завітала Мудра Сова. Вона дуже багато знає і запрошує нас здійснити подорож до чарівного математичного лісу і познайомить з його мешканцями.

        Ми сьогодні будемо закріплювати свої знання. Будем вправлятися у розв’язуванні задач.

А працювати ми будемо під девізом:

                             Міркуємо – швидко!

                             Відповідаємо – точно!

                             Рахуємо – вірно!

                             Пишемо – гарно!

- А що візьмемо у подорож? (пам'ять, увагу, мислення, знання).

Всі приготувались, діти:

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

І в дорогу вирушаймо.

 

2.Контроль, корекція і закріплення знань.

2.1 Усні обислення «Галявина червоної шапочки «Обчисли»

Ось, ми з вами у математичному лісі, де нам відкрилася неповторні його краєвиди. Нас зустрічає Червона Шапочка.   Їй потрібно віднести гостинці до бабусі. Їй потрібно пиріжки скласти до кошику, порахувавши приклади. Тож, вона просить вашої допомоги.

C:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gif(діти по черзі виходять до дошки і рахують приклади, кладуть пиріжки до корзинки)

 

22-2 =            30-20=
17+1=            45-4=
16-6=             15+5=       

50-20-10         30+40+30=

66+4=              100-40=

 

Молодці, Червона Шапочка може з пиріжками йти до бабусі.

 

 

2.Контроль, корекція і закріплення знань.

2.1 Усні обчислення «Галявина червоної шапочки «Обчисли»

 

Миколка, а ти порахуй, скільки пиріжків понесе Червона Шапочка до бабусі ? (10)

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gif

C:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gifC:\Users\User\Desktop\124949805_3906024_13_catalog.gif

 

 

http://illustrators.ru/illustrations/457483_original.jpgА ось нас зустрічає лісовичок, який пропонує нам своє завдання.

2. Математична гра «Істинне-хибне».

       Червона шапочка хоче з нами пограти в гру «Істинне-хибне».  Якщо судження істинне, то учні сигналізують зеленою карткою, якщо хибне – червоною.

  1. Відрізок має початок, але не має кінця.
  2. Числа, які додають, називають доданками
  3. У квадрата 4 кута
  4. Результатом додавання є різниця
  5. Числа при відніманні називають зменшуване, доданок, різниця.
  6. «Сусідами» числа 17 є 16 і 18.
  7. 1дм це 12 см.
  8. У числі 25 2 десятки і 5 одиниць
  9. 1 грн. – це 90 коп.
  10. 1 год – 60 хв
  11. 1 доба – 48 год

3. Робота на індивідуальних картках

     Поки одна половина учнів буде складати пиріжки до кошику, інші будуть виконувати завдання на індивідуальних картках. Будемо збирати квіти, адже це улюблене заняття дівчинки. Вона не може прийти до бабусі, без запашного букетик квітів.

(На картках працюють 2 учні. Вони виконують завдання, поки інша половина класу працює над усним рахунком)

Індивідуальна картка №1

  1. Обчисли

      4о + 19 – 10                14 - 8 +20

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/1/60/472/60472899_b1c84ce07723.png     2.) Задача 

У саду росло 20 яблунь та 18 груш.

 Скільки всього дерев росло у саду?

 

 

Індивідуальна картка №2

1.)Обчисли

50+ 7 - 10           2 4 + 4 -20

2.) Задача

В перший бідон налили 20 л соку, а в другий на  5 л більше

Скільки літрів соку у другому бідоні?

 

2. Математична гра «Істинне-хибне».

       Червона шапочка хоче з нами пограти в гру «Істинне-хибне».  Якщо судження істинне, то учень сигналізує зеленою карткою, якщо хибне – червоною.

  1. 2+3=5
  2. У числі 10 – 9 0диниць.
  3. Сусідами числа 2 є 1і 3.
  4. Коли ми відповідаємо, піднімаємо ліву руку.
  5. 10-2=8
  6. За числом 7 іде число 8.
  7. 2 більше, ніж 1.
  8. 5 менше, ніж 6
  9. Коли день, на вулиці темно.
  10. Перший доданок 1, другий доданок 2, сума – 4.

 

Миколка теж допоможе дівчинці назбирати квітів до бабусі.

Робота на індивідуальних картках

   Впиши пропущені числа 1 □ 3 4 5 6 □ 8 □  10.

Запиши сусідів чисел:

  • Запиши «сусідів» числа 6;
  • запиши «сусідів» числа 10;

Склади і запиши приклад:

  • перший доданок «3», другий доданок «2», знайди суму.
  • http://4.bp.blogspot.com/-BCetnpEKaMM/VFaUpVocl1I/AAAAAAAAA4c/nSuiDg2tDXI/s1600/60472876_084951511de2.pngперший доданок «4», другий доданок «4», знайди суму.

 

  1. Розвиток математичних знань.

3.1 Каліграфічна хвилинка.

-  А ось і перша стежина, яка заведе нас до лісу. Та це не просто стежина – це каліграфічна хвилинка.

 (На стежині ряд чисел: 10, 20, 30, 40, Діти каліграфічно їх списують)

- Відкрийте зошити, запишіть число та «Класна робота». Каліграфічно спишіть числа із стежини.

- Крокуємо далі!

 

  1. Розвиток математичних знань.

3.1 Каліграфічна хвилинка.

-  А ось і перша стежина, яка заведе нас до лісу. Та це не просто стежина – це каліграфічна хвилинка.

 (На стежині ряд чисел: 1…..10 Миколка каліграфічно їх списують)

- Відкрий зошит, запишіть число та «Класна робота». Каліграфічно спиши числа із стежини.

- Крокуємо далі!

  1.            Індивідуальне опитування.

-Ой! Вибачите, що над нашим лісом хмаринки? А вони ще й незвичайні, вони – математичні. Нам швидко потрібно їх обчислити,  щоб не змокнути під ними. Ви готові до цього?

Їх нам надіслала лісова Фея. ( До дошки по черзі виходять два учні, обчислюють вирази, а інші самостійно записують у зошити.)

 

 

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpg 

 

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpgC:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpgC:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

 

 

Молодці! Хмаринки розійшлися, над нами знову з’явилося сонечко, яке зігріває своїми промінцями. Що там вдалині ви бачите? Це лісова школа.

 3.3 Творча робота над задачами ( Робота з підручником)

1. Ознайомлення із змістом задачі ( читання в голос)

2. Переказ змісту прочитаного.

3. Аналіз задачі та пошук способу розв’язання.

  •                   Назвіть відомі величини у задачі?
  •                   Що запитується у задачі?
  •                   Чи можете ви це знайти? (так).

- Вірно! Як це можна знайти? ( Дією додавання)

- А тепер можна дати відповідь на питання до задачі? (Так)

- Який вираз складати потрібно? 12+24+10 = 46(д.)

 - Молодці! То скільки всього дерев обкопали?

Запис у зошиті:

1) 12+24+10 = 79(уч.)

Відповідь: 46 дерев всього обкопали

- А тепер запишіть розв’язок задачі у зошит.

- А як цю задачу можна розв’язати на дві дії?

4. Творча робота над задачею.

Дідусь – 12 д.

Син – 10 д.

Батько – 24д.

Ні скільки більше обкопав батько, ніж дідусь і син разом

- Ви гарно впоралися із завданням. Тож як і у нашій школі тут теж є перерва і Червона Шапочка пропонує провести фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

 

  1. Індивідуальне опитування.

Миколка ти теж повинен порахувати приклади на хмаринці.

 

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpgC:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

 

 

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\65906030.jpgC:\Users\User\Desktop\65906030.jpg

 

 

 

 

Молодець!

В кошику Червоної Шапочки лежить 3 пиріжки з сиром і 4 з повидлом. Скільки всього пиріжків у кошику Червоної Шапочки?

- Скільки пиріжків з сиром?

- Скільки пиріжків з повидлом?

- Що запитується у задачі?

- Чи можемо ми знайти, скільки всього пиріжків у кошику?

- Вірно! Як це можна знайти?

Запис у зошиті:

1) 3+4= 7(п.)

Відповідь: 7 пиріжків.

 

 

http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/1000000/919000/918397-cb37262fdd571ec0.gif

  1. Розв’язування логічних задач.

Та знову нова перешкода  на шляху. Там вдалині за кущем крадеться Сірий Вовк. Червона Шапочка його добре знає. Вона розповіла, що Вовк не відвідував лісову школу, але  думає, що жоден школяр ніколи не зможе вирішити його завдання і він зможе його з’їсти.

  • Як ви гадаєте, ми потрапили у пастку? Вовк нас з’їсть. Чи ви зможете виконати його завдання? (Зможемо)
  •                   Вовк пропонує вам логічні задачі
  1. Пара коней пробігла 40 км. По скільки кілометрів пробіг кожен кінь?
  2.  У кімнаті стояло 10 стільців, на яких сиділо 10 хлопчиків. Зайшло 10 дівчаток, і їм усім знайшлося по стільчику. Як це могло трапитися?
    2. В ящику лежать білі і червоні ґудзики. Не дивлячись на них, беру три. Чи можуть вони бути всі різних кольорів?
    - А які саме?  ( Або 3 білі, або 3 червоні, або 1 білий і 2 червоних, або 2 білих і 1 червоний.)
    - Яку форму мають ґудзики?  Які ще предмети в житті  мають круглу форму?
    З однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої – 10. Скільки всього яблук зірвали?

 

 

 

  1. Розв’язування логічних задач.

Та знову нова перешкода  на шляху. Там вдалині за кущем крадеться Сірий Вовк. Червона Шапочка його добре знає. Вона розповіла, що Вовк не відвідував лісову школу, але  думає, що жоден школяр ніколи не зможе вирішити його завдання і він зможе його з’їсти.

  •                   Вовк пропонує тобі логічне завдання

http://xn----7sbb3aaldicno5bm3eh.xn--p1ai/90/106.jpghttp://raduga.name/wp-content/uploads/2014/07/3453452.jpg

 

 

 

 

                                                                                                 Скільки вух у трьох тигрів?

 

http://xn----7sbb3aaldicno5bm3eh.xn--p1ai/90/96.jpg

http://xn----7sbb3aaldicno5bm3eh.xn--p1ai/90/96.jpg4 яблука                                                      Стільки ж

 

 

На  третій стільки, скільки на другій. Скільки яблук на третій тарілці?

 

  1. Узагальнення та систематизація знань

4.1.Самостійна робота

 

Обчислити приклади,розгадай слово

49>2 на…                          94>20 на…

60<97 на…                        5<35 на…

40>1 на…                          94>30 на…

57>20 на…

Шифр

    47

     37

    39

      74

    30

     64

     М

     О

     Л

       Д

     Ц

      І

  1. Узагальнення та систематизація знань

4.1.Самостійна робота

http://mama.tomsk.ru/forum/weblogs/upload/313/9576223146d35e8b338ff.gifhttp://internika.org/sites/default/files/work_test/01-05-2014_13-26-38.jpg?1398963111

4.2. Математичні ребуси.

 

Трохи перепочили і знову беремося до роботи. Перед нами ще одна задача.

  •                   http://j-p-g.net/if/2013/10/11/0932010001381490377.jpgА ось і сам директор школи Мудра Сова. Вона вручає Червоній Шапочці перепустку, яка дозволяє нам рухатися далі математичним лісом.

 

http://svitppt.com.ua/images/32/31026/960/img2.jpg 

 

 

 

 

 

 

Настав час для відпочинку. Проведем фізкультхвилинку Релаксаційна ВПРАВА  « весна »

Лунає спокійна приємна мелодія. Учні сидять вільно, розслабившись. Во­ни повторюють подумки слова, які промовляє вчитель: «Весна, тепло, затишно. Я знаходжуся на лісовій галявині. Наді мною гойдаються верхівки дерев. Ше­лестить листя. Співають птахи. Світить сонце, зігріваючи землю. У блакитно­му небі спокійно пливуть хмаринки. Я слухаю чарівну музику лісу. Мені диха­ється легко, вільно. Я відпочиваю».

4.2. Вправа на уважність

D:\3 школа\ДУЛЕНКО\цікаві завдання\44699-sportivnye-igry-v-lagere.jpgМудра Сова пропонує тобі порахувати кульки.

     4.3 Робота з геометричним матеріалом.

  •                   http://mediasubs.ru/group/uploads/on/onlajn-testyi-psihologiya-i-samopoznanie/image2/YmVlYy00M.jpgПоки ми з вами блукали лісом, до бабусі проникла Баба Яга. Вона зачарувала її, перетворивши на геометричну фігуру. Щоб визволити бабусю, нам необхідно розпізнати всі геометричні фігури та полічити їх. Ви готові виконати останнє завдання? Виконуємо його скоріше, бо нам потрібно повернутися ще додому з нашої мандрівки. Ви ж не хочете залишитися у математичному лісі? (Учні шукають та підраховують геометричні фігури самостійно)
  •                   То скільки всього геометричних фігур? (10)
  •                   Скільки трикутників? (7)
  •                   Яких фігур найменше? (найменше кругів, він тільки однин)
  •                   Молодці! Ви з легкістю впоралися із завданням . Червона Шапочка дуже вдячна, що ви провели її через ліс, та навчили рахувати, розв’язувати задачі. Вона вам дуже дякує.

       Тепер ми можемо повертатися до класу. Червона Шапочка зможе вже самостійно повернутися із гостей додому.

  1. Підсумок уроку

5.1 Підсумкова бесіда

  •                   Наша подорож добігла до кінця. Пригадайте де ми побували? Що там робили?
  •                   Чого навчилися? Які закріпили знання?

V. Підсумок уроку.

  • А чи сподобався вам урок?
  • Чи все вам було зрозумілим?
  • Яким був урок?
  • Що нового ви вивчили?
  • А чи справдилися ваші очікування ?
  1. Робота з геометричним матеріалом.
  • http://luntiki.ru/uploads/images/6/0/5/2/5/71802a8131.jpgЯкі геометричні фігури ти бачиш?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 червня 2018
Переглядів
2160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку