План-конспект відкритого уроку на тему:
«Комплекс вправ на формування постави та профілактики плоскостопості»
Задачі:
Тривалість заняття: 45 хв.
Інвентар та обладнання: шведська стінка, гімнастичні килимки, м’ячі.
№ п/п |
Частні завдання |
Зміст |
Дозу- вання |
Загально-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
І |
Підготовча частина |
|||
1. |
Сприяти організації учнів на уроці |
Шикування; Здача рапорту, Повідомлення завдань уроку. |
1’ |
У шеренгу |
2. |
Сприяти розминці гомілко-стопного суглобу |
Ходьба з м’ячем у руках:
|
3’
10 м
10 м
10 м
10 м
10 м 10 м |
Темп середній, спина пряма; М’яч перекидуємо пальцями з руки на руку, руки зігнуті в ліктях; Руки за спиною, м’яч на рівні тазу; М’яч перекидуємо пальцями з руки на руку; М’яч перекидуємо пальцями з руки на руку; Прямі руки вгору; М’яч котити по підлозі. |
3. |
Сприяти розігріву м’язів та підготовці функціональних систем до основної роботи |
Біг та його різновиди:
|
5’ 20 м
20 м
20 м
20 м
20 м
20 м |
М’яч перекидаємо з руки на руку; М’яч під рукою;
М’яч за спиною;
М’яч перекидуємо з руки в руку; М’яч перекидуємо з руки в руку; М’яч під рукою; |
4. |
Відновити дихання |
Ходьба Вправа на відновлення дихання: 1 – руки вгору з м’ячем, на носки; 2 – руки вниз. Перешикування |
20 м
6 р.
1’ |
Вдих
Видих У колону по два |
ІІ |
Основна частина |
|||
|
Сприяти розминці всіх груп м’язів, корекції та профілактиці плоскостопості, формуванню правильної постави. |
Комплекс загально-розвиваючих вправ |
5’ |
|
1. |
Сприяти розвитку м’язів шиї |
В. п. руки на поясі 1 – нахил голови вперед; 2 – нахил голови назад; 3 – нахил голови вліво; 4 – нахил голови праворуч. |
6 р. |
Темп середній, спина пряма. |
2. |
Сприяти рухливості в шийному відділі |
В. п. руки на поясі 1 – 4 Обертання голови ліворуч; 5 – 8 обертання голови праворуч |
6 р. |
Темп середній, спина пряма. |
3. |
Сприяти розвитку плечового поясу |
В. п. о. с., руки перед грудьми 1 - 2 відведення зігнутих рук назад; 3 – 4 відведення прямих рук назад. |
6 р. |
Темп середній, спина пряма. |
4. |
Сприяти профілактиці сколіозу |
В. п. ліва вверх, кисть в кулак 1 – 2 відведення прямих рук назад; 3 – 4 зміна положення. |
6 р. |
Темп середній, спина і руки прямі. |
5. |
Сприяти розтягненню та укріпленню м’язів спини та живота |
В. п. руки на поясі 1 – нахил тулуба вперед; 2 – назад; 3 – праворуч; 4 – ліворуч. |
6 р. |
Темп середній, ноги в колінах не згинати. |
6. |
Сприяти розвитку гнучкості |
В. п. широка стійка ноги нарізно 1 – нахил до правої; 2 – нахил; 3 – нахил до лівої 4 – в. п. |
6 р. |
Темп середній, ноги в колінах не згинати, руками торкатись до полу. |
|
Сприяти корекції та профілактиці плоскостопості, формуванню правильної постави |
Комплекс корекційних вправ |
10’ |
|
7. |
Сприяти корекції сколіозу, гнучкості в хребті |
В. п. стоячи навколішках 1 – опустити голову; 2 – підняти голову; 3 – 4 теж. |
6 р. |
Прогнутися в поперечному відділі з наступним розгинанням в грудному і поперековому відділах хребта. |
8. |
Сприяти зміцненню м’язів тулуба, координації рухів |
В. п. навприсядки 1 – перекат назад; 2 – в п. без допомоги рук. |
6 р. |
Коліна притиснуті до грудей і обхоплені руками |
9. |
Сприяти гнучкості хребта, м’язів плечового поясу, спини, живота |
В. п. лежачи на животі, руки за спину – руками обхопити ноги 1 – гойдаємось вперед; 2 – назад; 3 – 4 теж. |
6 р. |
руки за спину – підняти голову, грудну клітку, ноги, зафіксувати позу |
10. |
Сприяти зміцненню м’язів тулуба, корекції і симетричності рухів, диференціювання просторових і часових характеристик руху |
В. п. лежачи на животі – рухи руками вперед |
6 р. |
Темп середній, не торкатись руками підлоги. |
11. |
Сприяти розвитку сили м’язів черевного пресу, координації рухів, просторового орієнтування |
В. п. лежачи на спині, руки за голову – 1 – зігнути ноги в колінах; 2 – розігнути їх; 3 – зафіксувати позу; 4 – в. п. |
6 р. |
вертикально по відношенню до підлоги |
|
Сприяти корекції та профілактиці плоскостопості, формуванню правильної постави |
Комплекс вправ біля шведської стінки |
5’ |
|
12. |
Сприяти витягненню хребта, корекція сколіозу |
В. п. вис на перекладині 1 – піднімання правої ноги; 2 – лівої; 3 – 4 теж. |
6 р. |
Зігнута в коліні
Зігнута в коліні |
13. |
Сприяти зміцненню м’язів передньої поверхні стегон |
В. п. вис на перекладині 1 – піднімання обох ніг; 2 – опустити ноги; 3 – 4 теж. |
6 р. |
Зігнуті в коліні |
14. |
Сприяти розтягненню м’язів стегон та спини |
В. п. права на перекладині 1 – 2 – нахил тулуба до правої; 3 – 4 – до лівої. |
6 р. |
На рівні тазу
Ноги в коліні не згибати |
|
Заключна частина |
|||
1. |
Сприяти розвитку зору, уваги, координації рухів, вміння працювати в команді |
Гра «Заборонений рух»
|
4’ |
Всі гравці стають у коло. Керівник також стає з гравцями у коло. пропонує гравцям виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який встановлюється керівником. Хто з учасників гри помиляється виходить з гри. |
2 |
Сприяти вдосконаленню поведінці, організація класу |
|
1’ |
В одну шеренгу. |