Урок 17.План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники,навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 2-й рік навчання, браузер,підключення до мережі Internet,.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
— Як можна назвати послідовність дій, яку виконували діти?
— Що таке алгоритм?
— Хто був виконавцем цього алгоритму?
— чи міг би його виконати хтось інший (не людина)?
— наведіть приклади алгоритмів (із власного досвіду).
Проблемні запитання
— Чи зможе цей алгоритм виконати робот?
— Які команди треба змінити? Як?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Гра «чарівник»
Учитель повідомляє, що він чарівним чином може відгадати число, яке здобудуть діти, виконавши певні дії. Для цього він запише число та покладе аркуш у конверт. Далі пропонує дітям загадати будь-яке число і виконати такі дії:
— Загадайте число.
— До цього числа додайте 5.
— Від результату відніміть 3.
— Здобуте число збільште на 10.
— Відніміть задумане вами число.
— Зменште отримане число в 3 рази.
— назвіть здобуте число. (Учитель дістає з конверта та показує число 4.)
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань
VІ. Фізкультхвилинка
Взимку холодно у лісі — всі дерева голі й лисі.
Білка ж гарне хутро має, ще й зарядка зігріває.
Зранку хутко із дупла — зігріватись до тепла.
Поскакає по гілках, побігає по стежках,
На всі боки прогиналась, лосів в лісі роздивлялась.
Плечі добре розрівняли і за парти посідали.
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Гра «Так чи ні»