Медіаграмотність — це розширений підхід до навчання; ми очікуємо від тих кого навчаємо, що вони використовуватимуть навички медіаграмотності не лише поза школою, а й упродовж усього життя. Тому, на допомогу вчителям-експериментаторам подаємо один з етапів плану медіа (на рік) для впровадження в експериментальних школах.
ПЛАН
дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів»
№ |
Зміст |
Відповідальний |
Строки виконання |
|
|
Планування роботи творчої групи на III етапі дослідно-експерементальної роботи за темою «Створення системи шкільної медіаосвіти на основі принципів наскрізного навчання» |
Творча група, керівники групи |
вересень |
|
|
Проведення діагностики рівня медіа культури та ставлення учнів до впровадження у школі медіаосвітніх інновацій. Анкетування учнів: «Потреби підлітків у реальному і віртуальному спілкуванні" |
Директор школи., психолог |
Жовтень-листопад |
|
|
Проведення анкетування вчителів та батьків, вивчення сімейної медіакультури (8-9 кл.) з метою виявлення готовності дорослих до впровадження медіаосвіти |
Директор школи., Психолог, клас. керівн. 8-9 кл. |
Листопад-грудень |
|
|
Майстер-класи для медпрацівників: «Методи і прийоми роботи з медіа текстами» «Змішане та «перевернуте» навчання» |
Вчитель-експериментатор |
Жовтень-січень |
|
|
Обговорення на засіданнях ШМО питання набуття соціальних навичок безпечного віртуального спілкування в умовах сучасного інформаційного суспільства. |
Керівник творчої групи, вчитель-експериментатор |
грудень |
|
|
Упровадження першого елементу шкільної системи медіаосвіти – курсу за вибором «Медіакультура» для учнів 10 класів. |
вчитель-експериментатор |
Протягом року |
|
|
Проведення засідань творчих груп учителів-дослідників, шкільного психолога. |
Керівник творчої групи, вчитель-експериментатор |
Січень- лютий |
|
|
Проведення тижня медіа культури. |
вчитель-експериментатор, творча група |
квітень |
|
|
Проведення педчитань: «Медіаграмотність сучасної людини в контексті інтернетбезпеки» |
вчитель-експериментатор |
березень |
|
|
MINI Edcamp «Медіаграмотність для дітей і дорослих» |
Творча група |
грудень |
|
|
Серія відкритих уроків учителів- предметників з використанням медіа ресурсів. |
Творча група, вчителі-предм. |
Протягом року |
|
|
Проведення тематичних батьківських зборів з питань медіа культури дітей та підлітків. |
Творча група |
Жовтень-лютий |
|
|
Участь у семінарі – нараді з питань впровадження медіаосвіти. |
Директор школи керівники ШМО, творча група |
Протягом року |
|
|
Створення веб-сайту «Оберіг» з висвітленням новин школи та розміщення медіапродуктів. |
Творча група |
жовтень-лютий |
|
|
Залучення учнів до випуску шкільної газети «Проба пера» |
Творча група, класні керівники |
Протягом року |
|
|
Конкурс класних газет та спецвипусків до окремих подій. |
Творча група |
Протягом року |
|
|
Залучити дітей до участі у роботі гуртка «Дитяче телебачення» |
Керівники гуртків |
Вересень-жовтень |
|
|
Створення фотостудії та участь у конкурсах номінаціях «Юних фотоаматорів», в шкільному медіа конкурсі читців миротворчої поезії |
Творча група, керівники гуртків |
Протягом року |
|
|
Створення електронних ребусів вчителів з елементами впровадження медіаосвіти учнів |
Вчителі-предметники |
Протягом року |
|
|
Залучити учнів до створення шкільного проекту медіахолдінгу. |
Директор школи, творча група |
Протягом року |
|
|
Представлення збірки дидактичних матеріалів : «Медіатексти для уроків історії 10 класу» для вчителів суспільних дисциплін. |
Керівник творчої групи, вчитель-експериментатор. |
травень |
|
|
Створити сторінку на сайті школи з дослідницько-експерементальної роботи з питань медіаосвіти. |
Творча група |
Грудень-лютий |
|
|
Забезпечити інформацію шкільних новин через радіостудію. |
Директор школи., творча група |
Січень-травень |
|
|
Залучити учнів та вчителів до створення індивідуальних блогів. |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
|
|
Робота класних керівників з питань навчання учнів якісному використанню медіа продукції під час організації власного дозвілля. |
Класні керівники |
Протягом року |
|
|
Залучити до позакласної роботи батьків для організації шкільного кіноклубу( дискусійного клубу). |
Класні керівники, психолог школи |
Протягом року |
|
|
Підведення підсумків дослідно-експериментальної роботи на третьому етапі. |
Директор школи |
травень |
|
Директор школи _________