ПЛАН-КОНСПЕКТ ДИСКУСІЇ ТЕМА: «Чи можна прожити без конфліктів?»

Про матеріал
Мета: сформувати поняття конфлікт; навчити учнів правильно вирішувати конфліктні ситуації; виховувати повагу до людей. Завдання: 1. Дати визначення поняттю конфлікт. 2. Виокремити позитивні та негативні сторони конфліктів. 3. Спонукати учнів вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом. 4. Викликати почуття відповідальності за свої дії.
Перегляд файлу

 

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра біології

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ДИСКУСІЇ

ТЕМА: «Чи можна прожити без конфліктів?»

 (повна назва навчального закладу)

 

 

 

 

студентки 3 курсу БХ18Б групи

факультету  природничо - географічного

спеціальності_біологія

Осікової Марини Володимирівни

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

Чи можна прожити без конфліктів?

Мета: сформувати поняття конфлікт; навчити учнів правильно вирішувати конфліктні ситуації; виховувати повагу до людей.

Завдання:

  1. Дати визначення поняттю конфлікт.
  2. Виокремити позитивні та негативні сторони конфліктів.
  3. Спонукати учнів вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом.
  4. Викликати почуття відповідальності за свої дії.

Вступне слово: 

Доброго дня! Сьогодні ми з вами поговоримо на дуже цікаву і актуальну тему: Чи можна прожити без конфліктів?

Основні правила ведення дискусії:

1. Відверто висловлювати думки.

2. Поважати точки зору всіх членів дискусії.

3. Слухати інших, не перебиваючи.

4. Не говорити занадто довго та занадто часто.

5. Водночас має говорити лише одна особа.

6. Дотримуватися позитивних ідей та стосунків.

7. Не критикувати себе та інших.

8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу.

Всі ознайомились з правилами, починаємо?

Які асоціації у вас виникають зі словом конфлікт?

Конфлікт – це ситуація, де люди (або групи людей) мають несумісні цілі та інтереси, які супроводжується негативними емоціями та поведінкою.

Яку ситуацію ми можемо назвати конфліктом?

Конфліктною є та ситуація, де є учасники/учасниці або дві сторони. Це можуть бути люди або групи людей. Вони мають певне протиріччя (несумісність). Воно може виявлятися в їхніх думках, поглядах на ситуацію, в цілях, яких вони хочуть досягти, та способах їх досягнення. Така ситуація супроводжується негативними емоціями та взаємними образами.

До яких наслідків може призвести конфлікт?

Позитивний вплив конфлікту часто проявляється у наступному:

- конфлікт показує «своїх», тих, хто тебе підтримує і думає так., як ти;

- конфлікт призводить до об’єднання однодумців;

- конфлікт знімає напругу;

- конфлікт відсуває на другий план інші, неістотні проблеми;

- в конфлікті можна побачити складні питання, які необхідно пояснити іншим;

- в конфлікті можна краще зрозуміти себе;

- у конфлікті ти перевіряєш, що для тебе є цінним в цьому житті;

- конфлікт вирішує складну ситуацію;

- конфлікт навчає взаємодіяти.

 Негативні наслідки конфлікту часто проявляються у наступному:

- конфлікт руйнує стабільність;

- він призводить до втрати підтримки;

- конфлікт веде до швидкої спонтанної дії;

- внаслідок конфлікту підривається довіра сторін один до одного;

- конфлікт може затягнутися;

- конфлікт загрожує нормальному спілкуванню;

- конфлікт може породжувати насильство.

Вправа «Конфліктна ситуація»

Вчитель пропонує ситуацію для обговорення.

Ситуація:

Олександр і Денис – хороші друзі, які проживають неподалік один від одного. Їхні будинки знаходяться в декількох кварталах від школи. Олександр зазвичай їздить до школи на велосипеді, тому він може довше поспати. Це не заважає йому дістатися школи вчасно. Декілька місяців тому він зламав ногу, і батькові довелося відвозити його до школи на машині. На цей час Олександр позичив свій велосипед Денису, щоб той міг їздити до школи. Тепер, коли нога Олександра зрослася, він хоче повернути свій велосипед, але Денис його не віддає, вдаючись до різних пояснень і відмовок.

Питання для обговорення:

• Як можна вирішити цей конфлікт?

• Яких правил мають дотримуватися сторони конфлікту?

Вправа «Відреагуй»

Вчитель розповідає короткий опис ситуації, кожен учень має запропонувати свій варіант висловлювання з цього приводу:

Ситуація 1

Твій брат позичив у тебе твою улюблену сорочку і порвав її. Що ти скажеш братові?

Ситуація 2

Твій учитель висловив переконання, що ти списав відповідь на запитання, і поставив тобі негативну оцінку. Що ти скажеш учителеві?

Ситуація З

Ви з другом домовились про похід у кіно. Ти на нього чекав, але так і не дочекався. Що ти скажеш другові?

Ситуація 4

Тренер сказав, що ти ледар, і він відраховує тебе з команди. Що ти скажеш тренерові?

• Як можна вирішити конфлікт за допомогою сили (можливі відповіді: бійка, образливі слова, приниження тощо)?

• Як можна вирішити конфлікт за законом (можливі відповіді: підключити адміністрацію школи, поліцію, суд тощо)?

• Як можна вирішити конфлікт з урахуванням інтересів, за допомогою діалогу (можливі відповіді: поговорити і розібратися в ситуації, зрозуміти, чому людина себе так поводить, висловити можливі рішення конфлікту тощо)?

• Який, на вашу думку, найпоширеніший стиль виходу з конфлікту? Чому?

• Який стиль враховує інтереси обох сторін?

• Чому при вирішенні конфліктів мирним шляхом важливо враховувати інтереси обох сторін?

Рефлексія

Що сьогодні ми дізнались про конфлікт?

Чи змінилось ваше ставлення до конфліктів після сьогоднішнього заняття?

Який спосіб ви вважаєте найкращим для розв’язання конфліктів? ( У кожній ситуації найкращим може бути будь-який.)

Чи  навчились ви сьогодні чогось нового?

Джерела інформації:

 

docx
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
1353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку