План конспект розроблен з метою ознайомити учнів з новою арифметичною дією – ділення та зі знаком ділення; узагальнити знання про взаємозв'язок множення та ділення; вдосконалити вміння розв'язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії. Файл дозволить працювати з дітьми фронтанно під час дистанційного навчання.
1 лютого
Класна робота
Тема: дія ділення. Знак ділення. Перевірка результату ділення дією множення. Розв’язування задач.
|
Вітаю вас, мої любі! Сьогодні на уроці ми познайомимось з новою дією «ділення». Перевіримо нашу готовність до уроку: зошит, ручка, гарний настрій і почнемо наш урок… |
Почнемо з математичного диктанту.
1. |
Перший множник 7, другий множник 2. Знайдіть добуток. |
2. |
2 збільши в 5 разів. |
3. |
На яке число треба помножити 2, щоб отримати 16? |
4. |
Дважди 4 дорівнює…. |
5. |
Перший множник 7, другий множник ? Добуток дорівнює 14. Який другий множник? |
6. |
Число 9 взяти 2 рази. |
7. |
6 збільшити у 2 рази |
8. |
Дважди два дорівнює … |
Молодці! А тепер обчисліть задачку(усно)
|
Двом дітям роздали порівну 6 м’ячів. Скільки м’ячів отримала кожна дитина? |
Правильно! А як ви дізнались? |
Давайте розберемо, а як же записати розв’язання подібної задачі?
|
Знайомтесь! Я знак «ділення». Ділення - обернена дія «множення»! |
Запишемо розв’язання задачі про м’ячі у зошиті.
|
Розв’язання 6 : 2 = 3 (м.)
Відповідь: у кожного по 3 м’яча. |
Щоб легко обчислювати приклади на ділення, треба добре пам’ятати табличку множення. |
Відкриваємо підручник на с.101, № 613. |
Обчислимо задачку. |
|
|
В їдальні висить 2 люстри, у кожній люстрі по 9 лампочок. Скільки лампочок у двох люстрах? |
Розв’язання
Відповідь: |
Складемо обернену задачку. |
|
1. Скільки було люстр? |
|
2. Скільки лампочок у двох люстрах? |
|
3. Тож умова задачі буде такою: |
|
Запишемо розв’язання за допомогою дії ділення. |
|
У ? однакових люстрах ? лампочок. Скільки лампочок у кожній люстрі? |
Розв’язання
Відповідь: |
Складемо ще одну обернену задачку. |
|
1. Скільки всього лампочок? |
|
2. По скільки лампочок у кожній люстрі? |
|
Що нам відомо? |
|
Що нам треба відшукати? |
|
Можемо ми одразу дати відповідь на питання задачі? Якою дією? |
|
Запишіть розв’язання задачі самостійно. |
|
В однакових люстрах ? лампочок по ? лампочок у кожній люстрі. Скільки всього люстр? |
Розв’язання
Відповідь: |
Подивіться уважно на розв’язання наших задачок. Чи помітили ви якусь закономірність? |
||
2 х 9 = 18 |
18 : 2 = 9 |
18 : 9 = 2 |
|
Якщо добуток розділити на перший множник, отримаємо 2 множник. А якщо добуток розділити на другий множник, то отримаємо 1 множник |
|
Ділення можна перевірити дією множення ! |
Обчисліть самостійно.
Дай відповіди…
|
Як називається дія, яку вивчали сьогодні? |
З якою дією пов’язана дія ділення? |
|
Щоб добре обчислювати ділення, треба знати… |
Оберіть свій натрій
|
|