Урок математики "Нумерація круглих чотирицифрових чисел. Одиниці вимірювання довжини. Задачі на спільну роботу."

Про матеріал
. Продовжувати формування вміння читати й записувати чотирицифрові числа, досліджувати задачі на спільну роботу, на знаходження периметра рівностороннього трикутника; удосконалювати навички усного обчислення двоцифрових чисел із переходом через розряд, кратного порівняння чисел та дії з іменованими числами. Вчити сприймати інформацію, відтворювати її; розвивати кмітливість, винахідливість, уміння аналізувати , оцінювати результати своєї діяльності. Збагачувати особистість, уміння бачити, формувати вміння працювати фронтально, самостійно; зберігати здоров’я учнів за рахунок здоров’язбережувальних технологій. Розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, пам’ять, розумову активність, логічне мислення. Виховувати інтерес до вивчення математики, любов до природи та її багатств.
Перегляд файлу

                                                       Урок математики

                 проведений у 3 – В класі за науково-педагогічним проектом

                                                       «Інтелект України»

 

Тема. Нумерація круглих чотирицифрових чисел. Одиниці вимірювання довжини. Задачі на спільну роботу.

Мета. Продовжувати формування вміння читати й записувати чотирицифрові числа, досліджувати задачі на спільну роботу, на знаходження периметра рівностороннього трикутника; удосконалювати навички усного обчислення двоцифрових чисел із переходом через розряд, кратного порівняння чисел  та  дії з іменованими числами. Вчити сприймати інформацію, відтворювати  її; розвивати  кмітливість, винахідливість, уміння аналізувати , оцінювати результати своєї діяльності. Збагачувати особистість, уміння бачити, формувати вміння працювати фронтально, самостійно; зберігати здоров’я учнів за рахунок здоров’язбережувальних технологій.

Розвивати математичне  мовлення, обчислювальні навички, увагу, пам’ять, розумову активність, логічне мислення. Виховувати інтерес до вивчення математики, любов до природи та її багатств.

 

 

Освітня галузь

                                         Очікувані результати

 

Математична

Оперує, досліджує, вивчає властивості чотирицифрових чисел,

алгоритми здійснення дій з іменованими числами; особливості

порівняння чисел за допомогою променя; повторює алгоритми

розв’язування задач на зведення до одиниці, спільну роботу, досліджує властивості трикутників.

Порівнює величини, об’єкти навколишнього світу за допомогою

алгоритмів порівняння за числовим променем; використовує іменовані

числа як характеристики кількісних властивостей об’єктів навколишнього середовища;  використовує знання про геометричні фігури.

Критично оцінюю дані та власну математичну діяльність

Здійснює взаємо- та самооцінку виконаного завдання; аналізує виконання завдань; установлює достатність величин для розв’язування задач

 

Соціальна і здоров’я-

збережувальна

 

Знає, володіє інформацією про здоровий спосіб життя, збереження

здоров’я. Виконує на уроках вправи здоров’язбережувальної тематики.

Знає правила поведінки в соціумі: у транспорті, у громадських місцях,

удома. Толерантно спілкується зі старшими, рідними, однолітками,

однокласниками. Дотримується правил гігієни

 

Мистецька

Усвідомлюють себе особистістю,навчають цінуватипрекране,. Сприймають аудіо та відеоматеріали.

 

Фізкультурна

Виконують вправи фізкультхвилинок, виконують здоров’язбережувальні вправи.

 

 

 

 

 

 

                                                                Перебіг  уроку

І . Організаційний момент

                                   Стали , дітки, підтягнулись

                                   Один одному так щиро посміхнулись.

                                   На урок старання  не забудьте взяти.

                                   Тож сідайте, починаєм працювати.

Девіз уроку: Працюй наполегливо,

                       швидко, старанно,

                       щоб жодна хвилинка

                       не втратилась марно.

Афірмації:

-         Я рада, що у вас гарний настрій.

-         Впевнена, що урок пройде цікаво і з користю.

 

ІІ. Перевірка домашньої роботи

-         Розгорніть домашні зошити.

-         Якого виду ви розв’язували задачу?

-         Скільки картоплі почистять Оленка та Наталя за хвилину разом?

        1) 4+5=9 (кар.)

-         Скільки картоплин вони почистять за 5 хвилин спільної роботи?

2) 9 * 5=45(кар)

- Оцініть свою роботу над задачею  цеглинкою успіху певного кольору.

Підсумок. Ми і надалі будемо працювати над задачами  даного виду.

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

-Діти, сьогодні у нас незвичайний урок.  Щоб дізнатися про що ми будемо говорити, потрібно виконати наступне завдання.

Розгорніть зошити, запишіть дату сьогоднішнього уроку, класна робота.

-         Розташуйте дані числа у порядку зростання та каліграфічно їх запишіть у зошиті

  1.    635  9  1.200

–Які числа називаються натуральними?

-Назовіть найменше натуральне число?

- Чи існує найбільше натуральне число?

   -Які числа записали?

- Назвіть парні?

-Назвіть непарні?

     -Які числа називаються круглими?

     - Назовіть кругле чотирицифрове  число яке записали?

     

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

        Отже, сьогодні ми будемо продовжувати працювати над темою уроку – це «Нумераціякруглих чотирицифрових чисел. Одиниці вимірювання довжини та розв’язувати задачі на спільну роботу.»

        А зараз ми перевіремо, чи правильно ви розташували числа у порядку зростання. В цьому нам допоможуть наші картки  з числами ,коли ми їх перевернемо. Утворилося слово «Вода».

        Так, мова буде йти про воду. Виконуючи математичні завдання ви будете дізнаватися цікаву інформацію про цю рідину. Збиратимете краплі знань в океан успіху.

        80% земної поверхні вкрито водою і лише 3% води на землі складає прісна. Питної води мало її треба берегти.

  1. Робота над новим матеріалом

 

           1.Робота з таблицею чисел.

Обведіть в таблиці  числа, сума цифр яких дорівнює найменшому двоцифровому числу.

-Яке найменше двоцифрове число?

(1 учень  біля дошки, решта самостійно).

Перевірка на екрані.Слайт

  1. Читаємо прискорюючи темп.

Допоможемо нашому герою Торнадо записати числа.

1.940

1.703

1.100

1.202

- Збільшіть останнє число на 1.000, яке число отримали? (2.202)

- Назвіть  для цього числа попереднє? (2.201)

2.201 км це довжина найбільшої річки України Дніпро.

- 2.201 км ,яке це число? (іменоване)

Кілометр, це  одиниця вимірювання чого? (довжини)

Які одиниці вимірювання довжини ви знаєте? Слайт

2.  Обчисліть суму іменованих чисел завдання №3

                         2м50см +4м 20см = 6м 70см ( Взаємо перевірка) Поставте цеглинку успіху своєму товаришу.

 

  1. Фізкультхвилинка для покращення зору.

 

Відпочили оченята. Давайте з вами пригадаємо правила усного додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд.

       1.Розкласти числа на розрядні доданки.

       2. До десятків додати десятки.

       3. Додати отримані результати..

Завдання №5, усно обчисли кожний вираз та запиши його значення на сходинці.

 Результат верхньої сходинки збільш в 10 разів, до отриманого результату додай 100 та відніми 10

Відповідь: 1.130 км довжина найдовшої річки в Сумській області. Це річка Десна притока Дніпра.

  1. На числовому промені  позначити числа. Порівняти їх.

 -Пригадаємо, що таке промінь?  (Частина прямої, обмежена з одного боку точкою.

- Що таке числовий промінь ? (Промінь ,що має початок відліку та одиничний відрізок).

Це завдання виконуєте самостійно.

Оцініть свою роботу цеглинкою успіху.

-         Знайдіть на числовому промені число. Сума цифр якого дорівнює 1. Збільшіть його на 500, яке число отримали? (1.500) річок великих і малих на території Сумської області.

  1. Прочитайте прискорюючи темп. Правило кратного порівняння чисел. І дайте відповіді на  запитання.

  А) 20:2 = 10 разів

  Б) 400:1 0 = 40 разів

Останній результат зменшіть у 8 разів. Яке число отримали? (5)

Саме у 5 разів швидше поширюється звук у воді ніж у повітрі.

  1.   Фізкультхвилинка

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.      Виконати завдання  Розумнички.

Ми говорили ,що питної води замало на землі і нам треба бережливо відноситись до неї. В першу чергу стежити за ти, щоб крани питної води були справними і вода марно не витікала з них. Послухайте задачу і усно розв’яжіть її.

Якщо з крана постійно крапає вода, то за 2 дні марно витікає 14 літрів води. Скільки літрів води витікає за 1 день? А за тиждень?

14:2=7(л) за 1 день

7*7=49(л). Тож слідкуємо за кранами,.щоб вода марно не витікала.

  1.      Робота над задачею.

-         Прочитайте задачу самостійно, уявляючи про що в ній розповідається.

-         Так про що наша задача?

-         Читає нам вголос задачу…. і виділяємо ключові слова та складаємо короткий запис умови.

-         Повторимо за коротким записом запитання задачі.

-         Зможемо ми відразу відповісти на запитання нашої задачі? Чому?( не знаємо  скільки відер викачають 2 насоси разом за 1 хвилину) А можемо це знайти? Якою дією?

-         Запишемо розв’язання.

-         А як можна записати виразом?

-         Отже, який це вид задачі?

Колодязь – це те саме, що й криниця ,джерело, обладнане колодами. Служить для збирання та добування підземної питної води. Відкачують воду з колодязів, щоб очистити  від бруду , замулення, щоб прибувала чиста вода з підземних джерел. Слайт

  1.      Допоможемо Суперромбику виконати завдання..

Прочитайте завдання.

-         Який трикутник називають рівностороннім?

-         Давайте практично подивимось,як це протягнутий тричі навколо трикутної ділянки.

  (Робота в парі)

-         Уявімо, що ділянка землі трикутної форми це рівносторонній трикутник. А  дрот ,це наша нитка.  Протягніть тричі нитку навколо трикутника.

-         Де треба більше дроту, коли 1 раз  протягнули, чи коли тричі?

-         Повертаємось до нашого завдання.

-         Як же нам знайти скільки метрів дроту використано?

-         Складем план розв’язання завдання.

  1.     50*3=150(м) Р трикутника
  2.     150*3=450(м)

VІІ.  Домашнє завдання.

         С.59 виконати.

VІІІ. Підсумок уроку.

        Отже наш урок добігає кінця. Мені було приємно з вами працювати, ви молодці.

        На уроці кожен з вас збирав краплинки знань в океан успіху. Тому я хочу, щоб ви оцінили свою роботу цеглинками успіху. Хто отримам океан успіху це зелений колір .Були неточності море успіху синього кольору. Потребуєте допомоги жовтий колір річки. Джерельце червоного кольору.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку