План конспект Етичної бесіди „Що таке ідеал?”

Про матеріал
Матеріал містить в собі Етичну бесіду на тему "Що таке ідеал?", що розрахована на учнів 8 класу і виконує завдання формування поняття "ідеальна людина", "ідеал" в учнів, сформувати адекватну самооцінку, виховувати самоповагу і повагу до інших. Виховувати моральність, естетизм, виховування доброзичливого ставлення один до одного. Також Бесіда містить в собі деякі вправи для більш повного розкриття теми, а саме: "Відгадай свої риси характеру", гра "Хто для тебе ідеальна людина?", гра "Гарячий стілець".
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Що таке ідеал?»

у 8 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

Студента 3 курсу 33 групи

Природничо-георграфічного факультету

Спеціальності Хімія

Гердова Артура Александровича

 

                                               Кропивницький  – 2020

Мета заходу: Пояснити учням, що таке ідеал людини. Формувати адекватну самооцінку, виховувати самоповагу і повагу до інших, навчати аргу­ментовано відстоювати власну думку.  Сприяти вихованню в дітях доброти, чесності, порядності, гуманного ставлення.

 

Завдання заходу:

  1. Поглибити розуміння сутності поняття «Ідеал». Проаналізувати різні тлумачення цієї моральної категорії.
  2. Формувати у підростаючого покоління прагнення до самовиховання.
  3. Формувати уміння працювати в групах.
  4. формувати прагнення до самовдосконалення.

 

Форма проведення: інформаційні повідомлення з елементами бесіди.

Обладнання і наочність: дошка, крейда, роздруківка з питаннями, прислів’я.

 

 

 

 

 

Хід виховного заходу

 

І. Вступна частина:

   Слово вчителя

Любі діти! Відомий французький письменник-гуманіст Антуан де Сент-Екзюпері вважав, що «єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування».

 

Сьогодні ми з вами поговоримо на дуже важливу для кожного тему. Тема нашого заходу «Що таке ідеал?».

 

Давайте спробуємо відповісти на такі запитання: які риси повинен мати громадянин незалежної України, щоб бути ідеальним?

Якою повинна бути сучасна людина, щоб життя стало кращим, щоб ми змогли самі себе поважати? 

 

ІІ. Основна частина:

 Вчитель.

 

 Телебачення, реклама, журнали наводять нас на думки про те, що ми повинні бути красивими, багатими, успішними. Нам потрібно мати машину, дачу, роботу, фізичну досконалість.

  Уже з перших кроків свого життя ви чуєте від батьків, дорослих: «Не можна так робити. Це погано». «А от тут ти добре вчинив. Завжди будь таким!». Вам доводиться чути, як люди оцінюють одне одного: «Ця людина добра, хороша!». «А ця така неприємна!». Батьки вас повчають: «Не роби людям зла», «Будь добрим, принциповим, чесним». Що ж це за поняття?

Ці поняття характеризують мораль. Слово «мораль» походить від латинського mores — звичай. Звичай являє собою сукупність вироблених людством певних норм поведінки людини в суспільстві. Мораль — це своєрідний узгоджувач дій людей у суспільстві. Не хочеться вам поступатися місцем літній людині — так приємно сидіти в автобусі біля вікна але ваша совість не дозволить вам цього зробити.  Це і є мораль.

 

Говорити про ідеал людини можна під різними кутами зору. Та сьогодні я пропоную вам обговорити це питання з точки зору таких моральних цінностей, як  обов’язок, відповідальність, совість. І визначити їх місце в нашому житті .

Одна із найважливіших рис громадянина, чи просто людини – почуття обов’язку . А це означає , що людина повинна відчувати і розуміти три речі: можна, не можна і треба . Пропоную перевірити ваше почуття обов’язку. Я зачитую твердження - ви даєте відповідь : ,,можна”, ,,не можна” чи ,,треба” і пояснюєте чому .

1.Гра ,, Відгадай свої риси характеру’’.

 На дошці записано риси характеру, Вам потрібно віднайти свої позитивні та негативні риси, а також дати відповідь на запитання : ,, Що я хотів би змінити у собі?’’
1. Самолюбивий
2. Добрий
3. Доброзичливий
4. Стриманий
5. Грубий
6. Чуйний
7. Скромний
8. Уважний
9. Конфліктний
10. Щедрий
11. Організований
12. Товариський
13. Образливий
14. Співчутливий
15. Чесний
16. Жадібний
17. Жорстокий
18. Брехливий


Всі ми різні, та кожен з нас прагне досягти свого острова, знайти свій скарб - сенс життя. Хто ви: Капітан? Рульовий? Чи пасажир того корабля, на якому ви пливете до заповітного острова.
Незважаючи на те, ким ти будеш Капітаном, Рульовим чи просто Пасажиром, на твоєму шляху буде зустрічатися каміння, яке ти повинен прибрати, щоб ідучи за тобою, було легше. Якщо за своє життя ти не побачиш жодного камінця не прибереш його - ти не людина.

2. Гра ( Що для тебе ідеальна людина )

1 - а група.
Якими ви бачите свій ідеал сучасної людини з погляду професії лікаря?
( Вести здоровий спосіб життя, турбуватися про власне здоров'я, відповідно ставитися до свого здоров'я, турбуватися про здоров'я своіх нащадків ).

2 - а група.
Яка ідеальна людина з погляду психолога?
(Кожна людина повинна бути трішечки психологом. Та людина, яка намагається усвідомити себе: Хто я? Який я? У чому моє призна­чення ? Ідеальна людина та, яка свідомо займається самовдосконаленням, яка за допомогою волі будує свій характер, свідомо оволодіває культурою людських взаємин.)

 

 

 

2. Робота в підгрупах « Народна мудрість»

Уважно прочитайте кожне прислів’я і виберіть те, зі змістом якого згодні

найбільшою мірою. Пояснітьсвій вибір.

Прислів’я.

1 а) Щасливий той, у кого совість спокійна. б) Сором не дим, очі не виїсть.

2 а) Не хлібом єдиним жива юдина. б) Живеться, у кого грошик ведеться.

3 а) Кому щастя служить, той ні про що не тужить. б) Де щастя плодиться,

там і заздрість народиться.

4 а) Гроші-справа наживна. б) Голим народився, голим і помреш.

5 а)Тільки той не помиляється, хто нічого не робить. б) Береженого Бог

береже.

6 а) Всякий сам коваль свого щастя. б) Б’ється, як риба об лід.

7 а) Як проживеш, так і прославишся. б) Вище голови не стрибнеш.

8 а) Всяка птиця свою пісню співає. б) Ніхто мені не указ.

9 а) Усякий за себе відповідає. б) Моя хата скраю, я нічого не знаю.

10 а) Сам пропадай, а товариша визволяй. б) Роби людям добро, та й собі без

лиха.

11 а) Не май сто рублів, а май сто друзів. б) На обіді – усі сусіди, а прийшла

біда, вони спливли, як вода.

12 а) Учіння - світло, незнання – пітьма. б) Багато будеш знати – швидко

зостаришся.

13 а) Де твердий закон, там всяк розумний. б) Закон, що дишло, куди

повернеш, туди і вийшло.

 

3. Гра ,,Гарячий стілець’’


Продовжте речення
Моя бабуся захворіла і я….
Маленький братик не може заснути і я____
Мама втомлена прийшла з роботи і я_____
Наближається мамине свято і я ______
Впала сестричка і я____
Друг робить мені зауваження і я______
Товариш просить дати списати і я_____
Однокласник тебе підвів і ти_____
Майбутнє України і світу вцілому залежить від кожного з вас. Без людей з високим інтелектуальним рівнем, без людей високоморальних не вдасться вирватися вперед. Тому дотримуйтесь норм моралі, будьте взірцем для інших, з повагою ставтеся до людей, які вас оточують.

 

ІІІ. Заключна частина:

Слово вчителя.

Кожна людина — сіяч, яка сіє зерна свого життя всюди, де появляється.

Із плином часу , під впливом історичних подій уявлення про обов’язок, відповідальність і совість змінювались . Незмінним залишається їх вплив на нас, бо ці почуття властиві  тільки людині.

  • Для чого нам потрібно виконувати обов’язки, бути відповідальними і прислухатися до своєї совісті ? (Орієнтовна відповідь учнів :щоб бути людиною) .

А на завершення попрошу вас оцінити свої враження  від нашої бесіди ? Позначте відповідний смайл :             

 -  було сумно і нецікаво ;

-  захід сподобався ;

 -  я зацікавився і хотів би продовжити спілкування з цієї теми .

Дякую всім за активність  . І бажаю не розгубитись у житті і знайти життєві орієнтири . На все добре .

 

docx
Додано
23 травня 2021
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку