План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Дикі тварини. Їжачок» ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ

Про матеріал
План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Дикі тварини. Їжачок» ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ
Перегляд файлу

План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Дикі тварини. Їжачок»

ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ

Тема: «Їжачок »

Мета:       * навчальна (розширювати та систематизувати уявлення про диких тварин (назви, зовнішній вигляд), навчати дітей уважно слухати художній твір, відповідати на запитання за змістом, вчити дітей малювати нетрадиційним способом,  дотримуватися послідовності дій під час практичної роботи, продовжувати формувати вміння відгадувати загадки);

* корекційно-розвивальна (встановлювати атмосферу взаємодовіри, викликати емоційний відгук під час створення творчої роботи, розвиток зв’язного мовлення, сприймання кольорів, артикуляції, спостережливості, пам’яті, уваги, уяви, дрібної моторики та формувати творчі здібності);

*  виховна (виховувати акуратність в роботі, виховувати любов до природи).

Обладнання: артикуляційна гімнастика, іграшка їжак, фото їжака, ємність з водою, пензлик, фарби, виделки, листя з дерев, папір, картон, серветка, оповідання  «Як їжачок  до зими готується» В. Сухомлинський, дидактична гра «Хто живе у лісі»

Хід заняття

І. Вступна частина

Психогімнастика: Діти, а давайте привітаємось і позичимо добра присутнім і подаруємо свої теплі усмішки, щоб від них стало тепліше, веселіше та радісніше.

Я всміхаюсь сонечку:

Здравствуй, золоте!

Я всміхаюсь квітоньці

Хай вона цвіте

Я всміхаюсь дощику

Лийся, мов з відра!

Людям усміхаюся –

Зичу їм добра.

Діти стають в коло та грають в гру-привітання «Комплімент» - по черзі передають один одному «в долоньки» приємні слова.

ІІ. Основна частина

Артикуляційна вправа

У будиночку своєму язичок шукає двері     (вправа "Горішки")

На прогулянку зібрався він умився  (вправа "Смачне варення")

Причесався  (рухи язиком згори вниз, торкаючись губ)

На сусідів озирнувся вправо-вліво обернувся (рухи язичком вправо-вліво)

Вниз упав (витягнути язик)

Вгору забрався (підняти язик вгору до носика)

Раз, і в ротику сховався ( закрити рот)

Знову вийшов язичок погуляти до діточок

Заглядав у віконечка  (рухи язиком вправо-вліво )

Гріється на сонечку (витягнути і широко розпластати язик)

Тут повіяв вітерець заховався пустунець  (закрити рот)

В гості кішечка прийшла. Просить: "Дайте молочка". (язичок облизує)

Потім коник прискакав. Все копитом вибивав. (прицмокування язика до піднебіння)

"Тпр-ру",- сказав і геть помчав

А тут двері відчинились. Появились гості товсті (надути щічки)

За ними худі - лиш шкіра та кості (втягнути щічки всередину рота)

Ми їм щиро усміхнулись  (вправа "Усмішка")

Поцілувати потягнулись  (вправа " Хоботок")

І співати будем ми з ними звуки голосні (фонетична зарядка)

(проспівування голосних А, О, У, І, Е, И)

Педагог: - А до нас завітав гість! І хто він, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку про нього:

Фиркає, коли сердитий

Весь колючками покритий

З голови до ніг. Ось так!

Здогадались, це … (Їжак)

Маленький, сіренький,

дуже  любить яблука,

груші і грибочки,

і замість шапки в нього голочки… (Їжачок)

  •          Так, дітки, це їжачок!

Їжачок-хитрячок

Із голок та шпичок

Пошив собі піджачок.

І у тому піджачку

Він гуляє по садку.

Натикає на голки

Груші, яблука, сливки.

І до себе на обід

Він скликає цілий рід

Діти, а які голки в їжачка? (гострі). А подивиться, в нашого їжачка, від ваших добрих слів, від вашого доброго побажання, голки стали зовсім не гострі. А які вони? Спробуйте? (м’які). Так, м’які! Виявляється, що добрі слова -  чарівні, гострі голки стали м’якенькими.

 Діти, давайте, частіше казати один одному добрі і лагідні слова!

Діти подумайте і розкажіть, що ви знаєте про їжачка.

Педагог: Їжачок - це дика,лісова тваринка, тому що він живе в лісі. У їжака маленькі вушка, голова і черевце покриті шерстю, а спинка і боки колючими голками. Голки - це єдиний захист їжака від ворогів. А ворогів у нього багато. Це і вовки, і горностаї, і орли. Але найнебезпечніші вороги для їжаків, лисиця і пугач. Лисиця хитра, вона підкочує їжачка до води, зіштовхує його, а потім ловить їжака, щоб мокренький  він розкрився. Ні швидко бігати, ні лазити по деревах їжачок не вміє.  Живе їжак – в укритті, з листя і гілок біля коріння будь-якого дерева. Далеко від свого притулку їжак не відходить. У денний час в своєму укритті він знаходиться постійно. А вночі бродить по лісі, шукаючи собі їжу. Любить їсти жучків, червячків, комахи, вужі, жаби, жаби, равлики, миші, змійки, суниця, малина. Набравши вагу за літо, досхочу наївшись, всю зиму їжак спить у своєму укритті.

Гра «Хто живе у лісі»

А хто ще живе у лісі? (відповіді дітей).

 У їжачка  є картинки цих тварин, які живуть у лісі, і він хоче, щоб ви  серед цих лісових тваринок знайшли  їжачка з гострими голочками.  Знайдемо?

(Картинки з лісовими тваринками –  лисиця, вовк, ведмідь, заєць і останній їжачок)

Жартівливий момент - педагог показує картинку з лисицею, і питає

- це їжачок?

- ні? - а хто це?.. Лисиця!........(і так, поки не знайдуть їжачка).

Діти, подивіться, які гострі голочки у цього їжачка.

Діти! Наш їжачок питає, як назвати всіх цих тваринок? (дикі).

А їжачок в осінню пору готується до зими. Хто знає як?

Читання оповідання  «Як їжачок  до зими готується» В. Сухомлинський

  У лісі жив Їжачок. Змайстрував він собі хатинку в дуплі старої липи. Тепло там і сухо. Ось настала осінь. Падають жовті листочки з дерев. Незабаром і  зима настане. Почав Їжачок готуватись до зими. Пішов до лісу, наколов на свої гілочки сухого листя. Приніс до своєї хатинки,розіслав листя, стало ще тепліше.  

 Знову пішов до лісу Їжачок. Назбирав грушок, яблук, шипшини. Приніc на голочках до хатинки, склав у куточок.

    Ще раз пішов Їжачок до лісу. Знайшов грибочків, висушив їх і теж склав у куточок.

 Тепло і затишно Їжачкові, але сумно одному. Захотілося Їжачкові знайти товариша. Пішов до лісу, зустрів  Зайчика. Не хоче Зайчик іти в хатинку до Їжачка. І сіра Мишка не хоче. Бо в них свої нірки є. Зустрів Їжачок  Цвіркуна. Сидить Цвіркун на сухій стеблині, дрижить від холоду.

Іди до мене жити, Цвіркуне – запросив їжачок.

 Пострибав цвіркун у хатинку до Їжачка-радий-радий… Взимку Їжачок Цвіркунові казки розповідає, а Цвіркун пісні співає.

Запитання та відповіді за оповіданням

Дітки , а зараз ми з вами намалюємо як їжачок готується до зими. А малювати ми сьогодні будемо не тільки пензликом , а і іншими інструментами.(розгляньте їх). Показати розташований на дошці приклад роботи.

Пальчикова гімнастика «Їжачок колючий»

Їжачок, їжачок колючий, (Пальці двох рук сплетені в замок)

Покажи голки. (Рухи кистями вправо-вліво)

Ось вони. Ось вони. Ось вони. (Пальці випрямляються, кисті складені в замок)

Їжачок, їжачок колючий, (Рухи кистями вправо-вліво з випрямленими пальцями)

Сховай свої голки.

Раз, і немає голок. (Пальці складаються в замок)

Посеред аркуша внизу, коричневою фарбою малюємо овал з однієї сторони видовжуємо носик їжачка.

Далі виделкою, малюємо травку. Який колір потрібно взяти? Виделку вмочуємо в зелений колір і робимо відбиток. Можна трішки зайти на їжачка, він буде ситіти в траві.

Серветкою гарно витираємо виделку і малюємо колючки їжаку.

Малюємо яблучко, а листочком робимо відбиток листочка.

Також можна намалювати листочки у повітрі, що падають з дерева.

Ось і готовий портрет їжачка, як він готується до зими.

Діти малюють самостійно, педагог за потреби допомагає, контролює процес малювання дітей. Діти доводять роботу до кінця, а поки підсихають роботи, з допомогою вологих серветок протираємо руки і столи, наводимо лад на робочому місці.

ІІІ.Заключна частина

Дітки, а ми давайте пригадаємо, хто до нас сьогодні прийшов?

А які в нього були голочки?

А чому вони стали м’якенькими?

А як ми допомогли їжачкові? Отож скажемо йому до побачення.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
11 вересня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку