ПЛАН – КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ
Тема уроку. ’’Легка атлетика із орієнтуванням на місцевості’’.
Мета уроку.
Після цього уроку учні зможуть:
Завдання уроку.
Освітні:
Оздоровчі:
Виховні:
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: стадіон школи, парк селища Червоного
Інвентар: секундомір, 2 компаса, 2 маршрутних листа, дві карти селища, два фотоапарата, 12 листків зі словами.
Тривалість уроку: 45 хвилин.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина ( 10 – 12 хв.)
|
|||
1.
|
Шикування в одну шеренгу, привітання. |
До 30сек. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття. |
2. |
Повідомлення завдань уроку. Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми проведемо його з елементами українознавства. Темою нашого уроку є «Легка атлетика із орієнтуванням на місцевості». А хто мені скаже, що значить орієнтуватися на місцевості? Правильно. Орієнтуватися на місцевості –це визначання свого місця розташування відносно сторін горизонту за допомогою компаса, карти та по місцевих орієнтирах. Вам також відомо, що основних сторін горизонту чотири: північ, південь, схід та захід. І сьогодні ми з вами поєднуємо орієнтування на місцевості з кросовою підготовкою та історією рідного краю. А перш ніж розпочати, нам необхідно взяти із собою в подорож добрий настрій, витримку і бажання стати ще сильнішими. На шляху будуть зустрічатися труднощі, але якщо ви не злякалися, то ми стартуємо. У подорож вирушають лише діти основної групи. |
До 1 хв. |
Діти активно відповідають на запитання.
Нагадати правила безпеки на уроці.
Діти тимчасово звільнені від уроків фізкультури знаходяться на контрольних пунктах(КП). |
3. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС)
|
До 30 сек. |
Протягом 10 сек, потім результат помножити на 6. У нормі – 80 - 90 уд./хв. |
4. |
Повороти на місці. |
До 30 сек. |
Досягти чіткості та узгодженості виконання. Стежити за поставою. |
5. |
Ходьба:
|
До 30 с |
У колону по одному в обхід по майданчику. Дотримуватись дистанції. |
6. |
Різновиди бігу:
|
1,5-2 xв |
У повільному темпі. Поточним методом. Учні СМГ продовжують активну ходьбу. |
7. |
Загальнорозвиваючі вправи на місці (вправи для м’язів ніг).
3-4. В.п.
1 –присід на всій ступні, коліна разом, руки вуперед. В.п. 3. В.п.- руки в сторони. 1. Випад вправо з нахилом вліво, руки уверх. 2. В.п. 3-4. Те саме в іншу сторону.
3-4. В.п. 5-6. Те саме з іншої ноги.
3-4. В.п.
3-4. Те саме з іншої ноги.
1. Мах лівою уперед, праву руку уперед, торкнутися руки ногою. 2. В.п. 3-4. Те саме з іншої ноги.
1-2. Два стрибки на лівій, праву уперед-униз. 3-4. Два стрибки на правій, ліву уперед-униз.
|
5 хв
Повторити 4 рази
Повторити 8 раз
Повторити 8 раз
Повторити 8 раз
Повторити 8 раз
Повторити 8 раз
Повторити 8 раз
Повторити 12 раз
10 сек |
Набути дистанції у 2 кроки.
Руки та ноги не згинати у суглобах.
Узгоджувати рухи руками та ногами. Стежити за диханням.
Руки тримати прямими. Темп виконання середній.
Нога пряма, спина рівна. Темп виконання повільний.
Головою не крутити, ноги прямі.
Рухи прямими ногами. Дотримувати безпечної дистанції.
Узгоджувати рухи руками та ногами.
Спина пряма. Не затримувати дихання. |
|
7. Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС). |
До 30 сек |
Протягом 10с, потім результат помножити на 6. |
8.
|
Перешикування у дві шеренги.
А зараз я вам роздаю маршрутні листи (додаток 1), карту (додаток 2) нашого селища на якій нанесено точки з номерами, які відповідають завданням в маршрутному листі та компас. Кожне КП вам потрібно відшукати та відповісти на запитання з історії рідного краю, в разі правильної відповіді ви отримуєте аркуш зі словом. На фініші ви повинні з отриманих аркушів зі словами скласти речення і зробити фото.
Учні йдуть в колону по одному. Ведучий дає заздалегідь обумовлені звукові сигнали (наприклад, оплески у долоні: один раз- учні стрибають, двічі- учні присідають, тричі – учні йдуть). |
До 20 сек
До30с
до 1 хв |
«На перший – другий розподілися!»
Перешикування у дві колони для гри.
Дві команди, вибирають собі капітана. Команди стартують з проміжком 1 хв.
Для підтримання бадьорості та духу команди. |
ІІ. Основна частина ( 30 – 35 хв.)
|
|||
1. |
Старт Нагадати правила техніки безпеки. |
30 сек |
На кожному КП стоять учні віднесені за станом здоров’я до СМГ чи тимчасово звільнені від уроків фізичної культури |
Контрольний пункт 1. Які легенди про наше селище ви знаєте? (додаток 3) (отримують слово «разом») |
7-8 хв |
Біг ведеться групою. Бігти вільним кроком, намагаючись робити економічні рухи.
|
|
2. |
Контрольний пункт 2. Що вам відомо про родину Терещенків? (додаток 3) (отримують слово «рідне») |
3 хв |
Звернути увагу на вміння вибирати найкоротший шлях, відводячи руками гілки, що зустрічаються. |
3. |
Контрольний пункт 3. Чиї імена пов’язані із історією літакобудування в смт Червоному? (додаток 3) (отримують слово «селище») |
3 хв |
Звернути увагу на біг у рівномірному темпі та рівномірне дихання. |
4. |
Контрольний пункт 4. Які визначні місця Житомирщини ви знаєте? (додаток 3) (отримують слово «Червоне») |
7-8 хв |
Дотримуватись техніки подолання природних перешкод. Канави долати стрибком з ноги на ногу без втрати темпу бігу. |
5. |
Контрольний пункт 5. Які історичні пам’ятки є в Андрушівському районі? (додаток 3) (отримують слово «зробимо») |
3 хв |
Стежити за зовнішніми ознаками втоми. Бігти у перемінному темпі. Бігти ближче до бровки.
|
6. |
Фініш. Які свята відзначають українці? (додаток 3) (отримують слово «кращим») |
5 хв |
Після фінішного прискорення зупиняйтеся лише після того, як заспокоїться дихання. Не пити воду, а лише прополоскати рот. |
(«Разом, рідне селище Червоне, зробимо кращим!») |
1-2 хв |
Скласти речення зі слів. Зробити фото.
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Заключна частина (3-4 хв.)
|
|||
1. |
Шикування |
10 сек . |
В одну шеренгу. |
2. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС). |
30 сек |
Фронтальний метод Протягом 10с, потім результат помножити на 6 |
3. |
Рухлива гра «Клас, струнко!» учитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувалися в одну шеренгу. Він подає команди. Команду виконують тільки тоді, коли перед нею вчитель говорить слово «клас». Той, хто припускається помилки, робить крок уперед, але продовжує грати. Після її завершення називає найбільш уважних. |
1 - 2хв |
Згідно з правилами гри, крок уперед роблять ті гравці, які своєчасно не виконали правильної команди. |
4 |
Домашнє завдання. |
20 сек |
Знайти або придумати цікаву естафету чи рухливу гру. |
4. |
Підведення підсумків уроку, самоаналіз помилок, виставлення оцінок. |
1 хв |
Визначити найкращу команду, звернути увагу на загальні помилки |
6. |
Подяка учням. Прощання. |
20 сек |
Фронтальний метод
|
7. |
Організований вихід із стадіону. |
|
Потоковий метод організації діяльності учнів |
Додаток 2
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ.
СТАРТ (стадіон школи).
(КП 1)
«В давні часи один заможний юнак покохав дівчину з бідної сім’ї, та його батьки були проти їхнього кохання. І парубок був змушений одружитися з не коханою, але багатою дівчиною. Та на пам'ять про своє кохання він обладнав ділянку землі у вигляді серця».
(відповідь: острів кохання в парку біля замку Терещенка)
(КП 2)
«Я маю корону, хрест та герб».
(відповідь: палац Терещенка)
(КП 3)
«Нас троє і нас три у світі».
(відповідь: скульптура «Три грації»)
(КП 4)
«Я центр селища, я центр громади, на мені гордо майорить прапор». (відповідь: селищна рада)
(КП 5)
Мене люблять і ненавидять.
До мене приходять і тікають.
Зі мною веселяться і сумують.
Зі мною, хто хоче, розумнішають.
А хто не хоче……………………
(відповідь: Червоненська ЗОШ І-ІІІ ступенів)
ФІНІШ (стадіон школи).
Додаток 3
Відповіді на запитання на контрольних пунктах та фініші.
КП 1. Які легенди про селище Червоне ви знаєте?
КП 2. Що вам відомо про родину Терещенків?
Родина Терещинків - походили з козаків-торговців. Це були високоосвічені люди, наділені певними талантами, займалися меценатством. В історії Червоного вони відігравали значну роль. Реконструйований парк. У 1882 році почалося спорудження гуральні. До революції винокурний завод став одним, із кращих по виробництву продукції та її якості. Цукрозаводчик Терещенко відкрив у Червоному однокласне училище для дітей робітників і селян. У1871 році Терещенко збудував лікарню.
У 1870 році маєток вже належав Федору Терещенку, на замовлення якого для фонтану було створена скульптурна композиція «Три грації», мармуровий оригінал якої належав видатному французькому скульптору Жермену Пілону і знаходиться у Луврі. Це - видатна пам'ятка монументального мистецтва.
Федір Терещенко також був захоплений ідеями літакобудування. У 1910 році під його керівництвом розпочали роботу авіамайстерні, в яких було задіяно понад 200 осіб. Літаки конструкції В.О. Григорьєва та ФедораТерещенка. Терещенко працював разом із видатним авіаконструктором, винахідником першого гелікоптера — Ігорем Сікопським.
А випробувались літальні апарати всесвітньо відомими Любов'ю Галанчиковою та Петром Нестеровим.
Селище перебувало у власності родини українських цукрових магнатів
Тєрєщенків до революції 1917 року. До речі, у наші часи рід Терещенків не згас, його представники живуть у Франції. Один із них, Мішель Терещенко, відвідав нещодавно Червоне і вклонився пам'яті своїх предків.
КП 3. Чиї імена пов’язані із історією літакобудування в смт Червоному?
КП 4. Які визначні місця Житомирщини ви знаєте?
КП 5. Які історичні пам’ятки є в Андрушівському районі?
Фініш. Які свята відзначають українці?
Література:
1. Махорін Г.Л. «Андрушівщина: історія і сьогодення», Житомир: В. Б. Котвицький, 2011.
2. Тютюнник Ю.Г. «Онаслеживание ландшафта». Украина, 2010.
3. «Житомирщина туристична: краєзнавчі нариси», М. М. Костриця, М. Ю. Костриця ; за ред. М. Ю. Костриці. - Житомир, 2009.
4. « Колиска вітчизняного повітроплавання» Житомирщина туристична: краєзнавчі нариси / М. М. Костриця, М. Ю. Костриця ; за ред. М. Ю. Костриці. - Житомир, 2009.
5. «Родина Терещенків - українські меценати» Житомирщина туристична: краєзнавчі нариси / М. М. Костриця, М. Ю. Костриця ; за ред. М. Ю. Костриці. - Житомир, 2009 .
6. Ю.Г. Тютюнник «Індустріальна спадщина Андрушівського району Житомирської області» (за матеріалами польових досліджень).
7. Збірка «Андрушівщино, рідний мій край!»