ПЛАН – КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ

Про матеріал
ПЛАН – КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ
Перегляд файлу

ПЛАН – КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ

Тема уроку.  ’’Легка атлетика  із  орієнтуванням на місцевості’’.

Мета уроку.

Після цього уроку учні зможуть:

  1. Характеризувати внесок видатних особистостей селища Червоного в історичну спадщину України.
  2. Визначати місце розташування на місцевості за допомогою компаса, карти та місцевих орієнтирів.
  3. Висловлювати власне ставлення до виховування стійких мотиваційних установок на здоровий спосіб життя, розвиток фізичних якостей та рухових здібностей на уроках фізичної культури.

Завдання уроку.

   Освітні:

  1. Сприяти розвитку витривалості, швидкості, спритності та координаційних якостей.
  2. Знати і вміти виконувати легкоатлетичні вправи, ознайомитись з значенням оздоровчого бігу для здоров’я людини, вплив фізичних вправ на основні системи і функції організму.

   Оздоровчі: 

  1.  Сприяти оздоровленню при допомозі фізичних вправ, зняття фізичної, психологічної та моральної втоми, запобігти розвитку плоскостопості та порушення постави.

       Виховні:

  1. Виховання свідомого і мотивованого патріотизму та любові до України, через визначення ціннісних пріоритетів, повагу до своєї історії, традицій.
  2. Виховувати почуття взаємодопомоги, наполегливості, колективізму, любові до фізичної культури.

 

Тип уроку: комбінований.

Місце проведення:  стадіон школи, парк селища Червоного

Інвентар:  секундомір, 2 компаса, 2 маршрутних листа,  дві карти селища, два фотоапарата, 12 листків зі словами.

Тривалість уроку: 45 хвилин. 

№ з/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина ( 10 – 12 хв.)

 

1.

 

 Шикування в одну шеренгу, привітання.

До 30сек.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття.

2.

 Повідомлення завдань уроку.

Учитель:  Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми проведемо його з елементами українознавства.  Темою нашого уроку є «Легка атлетика із орієнтуванням на місцевості».  А хто мені скаже, що значить орієнтуватися на місцевості? Правильно. Орієнтуватися на місцевості –це визначання свого місця розташування відносно сторін горизонту за допомогою компаса, карти та по місцевих орієнтирах.  Вам також відомо, що основних сторін горизонту чотири: північ, південь, схід та захід. І сьогодні ми з вами поєднуємо орієнтування на місцевості з кросовою підготовкою та історією рідного краю. А перш ніж розпочати,  нам необхідно взяти із собою в подорож добрий настрій, витримку і бажання стати ще сильнішими. На шляху будуть зустрічатися труднощі, але якщо ви не злякалися, то ми стартуємо.

У подорож вирушають лише діти основної групи.

До 1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти активно відповідають на запитання.

 

 

 

Нагадати правила безпеки на уроці.

  

 

 

 

 

 

 

 

Діти тимчасово звільнені від уроків фізкультури знаходяться на  контрольних пунктах(КП).

3.

Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС)

  • Перш ніж вирушати в подорож, перевіримо пульс за 10 сек.

До 30 сек.

Протягом 10 сек, потім результат помножити на 6.

У нормі – 80 - 90 уд./хв.

4.

Повороти на місці.

До 30 сек.

Досягти чіткості та узгодженості виконання. Стежити за поставою.

5.

 Ходьба:

  • на носках, руки на поясі;
  • на п'ятках, руки за головою.

До 30 с

У колону по одному в обхід  по майданчику.

Дотримуватись дистанції.

6.

 Різновиди бігу:

  •  із високим підніманням стегна;
  •  із закидання гомілки назад;
  • із виносом прямих ніг уперед.

1,5-2 xв

У повільному темпі. Поточним методом.

Учні СМГ продовжують активну ходьбу.

7.

 Загальнорозвиваючі  вправи

  на місці (вправи для м’язів ніг).

  1. В.п.- основна стійка.
    1.          Крок правою уперед, руки уверх.

           3-4.   В.п.

  1. В.п. – руки назад.

          1 –присід на всій ступні,    коліна разом, руки вуперед.

      В.п.  

3.   В.п.- руки в сторони.

           1. Випад вправо з нахилом вліво, руки уверх.

            2. В.п.

            3-4. Те саме в іншу сторону.

  1. В.п.- основна стійка.
    1.          Присід на правій, ліву уперед, руки уперед.

           3-4. В.п.

           5-6. Те саме з іншої ноги.

  1. В.п. – упор сидячи ззаду.
  1. Зігнути ноги, не торкаючись носками підлоги.
  2.  Випрямити ноги уперед-уверх.

               3-4.  В.п.

  1. В.п.- основна стійка.
  1. Мах правою в сторону, хлопок руками над головою.
  2. В.п.

               3-4. Те саме з іншої ноги.

  1. В.п. – руки у сторони. 

1.  Мах лівою уперед, праву руку  уперед, торкнутися руки ногою.

           2. В.п.

           3-4. Те саме з іншої ноги.

  1. В.п. – руки на поясі. 

1-2. Два стрибки на лівій, праву уперед-униз.

3-4. Два стрибки на правій,              ліву уперед-униз.

  1. Ходьба на місці.

5 хв

 

Повторити   4 рази

 

 

Повторити   8 раз

 

 

 

Повторити   8 раз

 

 

 

 

Повторити   8 раз

 

 

 

Повторити   8 раз

 

 

 

Повторити   8 раз

 

 

 

 

 

 

Повторити   8 раз

 

 

 

 

Повторити   12 раз

 

10 сек

Набути дистанції у 2 кроки.

 

Руки та ноги не згинати у суглобах.

 

 

Узгоджувати рухи руками та ногами.

Стежити за диханням.

 

 

Руки тримати прямими.

Темп виконання середній.

 

 

 

 

Нога пряма, спина рівна.

Темп виконання повільний.

 

 

 

Головою не крутити, ноги прямі.

 

 

 

Рухи прямими ногами.

Дотримувати безпечної дистанції.

 

 

 

 

 

Узгоджувати  рухи руками та ногами.

 

 

 

 

Спина пряма.

Не затримувати дихання.

 

7. Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС).

До 30 сек

Протягом 10с, потім результат помножити на 6.

8.

 

 

 

 Перешикування у дві шеренги.

  1.  Повідомлення вчителя:

 А зараз я вам роздаю маршрутні листи (додаток 1), карту (додаток 2) нашого селища на якій нанесено точки з номерами, які відповідають завданням в маршрутному листі та компас. Кожне КП вам потрібно відшукати та відповісти на запитання з історії рідного краю, в разі правильної відповіді ви отримуєте аркуш зі словом. На фініші ви повинні з отриманих аркушів зі словами скласти речення і зробити фото.

  1. Гра на зосередження уваги «Слухай сигнал»  для другої команди.

 Учні йдуть в колону по одному. Ведучий дає заздалегідь обумовлені звукові сигнали (наприклад, оплески у долоні: один раз- учні стрибають, двічі- учні присідають, тричі – учні йдуть).

До 20 сек

 

До30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

до 1 хв

«На перший – другий розподілися!»

 

Перешикування у дві колони для гри. 

 

Дві команди, вибирають собі капітана.

Команди стартують з проміжком 1 хв.

 

 

 

 

 

 

Для підтримання бадьорості та духу команди.

ІІ. Основна частина ( 30 – 35 хв.)

 

1.

Старт

Нагадати правила техніки безпеки.

 

 30  сек

На кожному КП  стоять учні віднесені за станом здоров’я до СМГ чи тимчасово звільнені від уроків фізичної культури

Контрольний пункт 1.

Які легенди про наше селище ви знаєте? (додаток 3)

(отримують  слово «разом»)

7-8 хв

Біг ведеться групою.  Бігти вільним кроком, намагаючись робити економічні рухи.

 

2.

Контрольний пункт 2.

Що вам відомо про родину Терещенків? (додаток 3)

(отримують  слово «рідне»)

3 хв

Звернути увагу на вміння вибирати найкоротший шлях, відводячи руками гілки, що зустрічаються.

3.

Контрольний пункт 3.

Чиї імена пов’язані із історією літакобудування в смт Червоному?

(додаток 3)

(отримують  слово «селище»)

3 хв

Звернути увагу на біг у рівномірному темпі та рівномірне дихання.

4.

Контрольний пункт 4.

Які визначні місця Житомирщини ви знаєте? (додаток 3)

(отримують  слово «Червоне»)

7-8 хв

Дотримуватись техніки подолання природних перешкод. Канави долати стрибком з ноги на ногу без втрати темпу бігу.

5.

Контрольний пункт 5.

Які історичні пам’ятки є в Андрушівському районі? (додаток 3)

(отримують  слово «зробимо»)

3 хв

Стежити за зовнішніми ознаками втоми.

Бігти у перемінному темпі.

Бігти ближче до бровки.

 

6.

Фініш.

Які свята відзначають українці? (додаток 3)

(отримують  слово «кращим»)

 

 

5 хв

 

Після фінішного прискорення зупиняйтеся лише після того, як заспокоїться дихання. Не пити воду, а лише прополоскати рот.

 («Разом, рідне селище Червоне, зробимо кращим!»)

1-2 хв

Скласти речення зі слів. Зробити фото. D:\Docs\Рабочий стол\фото\9 травня Джура огород\DSCN3285.JPG

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина (3-4 хв.)

 

1.

Шикування

10 сек .

В одну шеренгу.

2.

Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС).

30 сек

Фронтальний метод

Протягом 10с, потім результат помножити на 6

3.

Рухлива гра «Клас, струнко!»

учитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувалися в одну шеренгу. Він подає команди. Команду виконують тільки тоді, коли перед нею вчитель говорить слово «клас». Той, хто припускається помилки, робить крок уперед, але продовжує грати. Після її завершення називає найбільш уважних.

1 - 2хв

Згідно з правилами гри, крок уперед роблять ті гравці, які своєчасно не виконали правильної команди.

4

Домашнє завдання.

20 сек

Знайти або придумати цікаву естафету чи рухливу гру.

4.

Підведення  підсумків уроку, самоаналіз помилок, виставлення оцінок.

1 хв

Визначити найкращу команду, звернути увагу на загальні помилки

6.

 Подяка учням. Прощання.

20 сек

Фронтальний метод

 

7.

Організований вихід із стадіону.  

 

Потоковий метод організації діяльності учнів

 

Додаток 2

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ.

СТАРТ (стадіон школи).

  (КП 1)

«В давні часи один заможний юнак покохав дівчину з бідної сім’ї, та його батьки були проти їхнього кохання. І парубок був змушений одружитися з не коханою, але багатою дівчиною. Та на пам'ять про своє кохання він обладнав ділянку землі у вигляді серця».

 (відповідь: острів кохання в парку біля замку Терещенка)

  (КП 2)

«Я маю корону, хрест та герб».

 (відповідь: палац Терещенка)

   (КП 3)

«Нас троє і нас три у світі».

 (відповідь: скульптура «Три грації»)

   (КП 4)

«Я центр селища, я центр громади, на мені гордо майорить прапор». (відповідь: селищна рада)

  (КП 5)

Мене люблять і ненавидять.

До мене приходять і тікають.

Зі мною веселяться і сумують.

Зі мною, хто хоче, розумнішають.

А хто не хоче…………………… 

(відповідь: Червоненська ЗОШ І-ІІІ ступенів)

 

ФІНІШ (стадіон школи).

Додаток 3

 Відповіді на запитання на контрольних пунктах та фініші.

КП 1. Які легенди про  селище Червоне ви знаєте?

  • «Це було в давнину, коли в село залітали орди татарські. Страшний то був час для древлян: лились сльози, лилась кров. Страшна січа відбулася на полі. Все поле було вкрите трупами, полите кров’ю. А ввечері, коли зійшов місяць, освітилось вогненним кольором. І тому цю місцевість стали називати «Червоною землею».
  • «Славилось селище великими базарами. Сюди приїжджали за товарами і візантійські купці. Вражений розмаїттям червоного полотна, купець вигукнув: «Ой, яке Червоне!» З того часу й казали: «їдемо в Червоне за Червоним товаром».                                                                                
  • « На цій землі знайдено червоний камінь і червону глину. Кажуть, що червоною вона стала тому, що багато тут пролилось крові, і та кров просочувалась глибоко-глибоко. З усіх кінців ішли сюди по цю дивну глину, бо розмальовували нею долівки в хатах. А дбайливі господарки селища вимащували цією глиною свої хати. Далеко було видно чепурні червоні оселі. Мабуть тому і з'явилася назва Червоне».

 

КП 2.  Що вам відомо про родину Терещенків?

 Родина Терещинків - походили  з козаків-торговців. Це були високоосвічені люди, наділені певними талантами, займалися меценатством. В історії Червоного вони відігравали значну роль. Реконструйований парк. У 1882 році почалося спорудження гуральні. До революції винокурний завод став одним, із кращих по виробництву продукції та її якості. Цукрозаводчик Терещенко відкрив у Червоному однокласне училище для дітей робітників і селян. У1871 році Терещенко збудував лікарню.

У 1870 році маєток вже належав Федору Терещенку, на замовлення якого для фонтану було створена скульптурна композиція «Три грації», мармуровий оригінал якої належав видатному французькому скульптору Жермену Пілону і знаходиться у Луврі. Це - видатна пам'ятка монументального мистецтва.

Федір Терещенко також був захоплений ідеями літакобудування. У 1910 році під його керівництвом розпочали роботу авіамайстерні, в яких було задіяно понад 200 осіб. Літаки конструкції  В.О. Григорьєва та ФедораТерещенка. Терещенко працював разом із видатним авіаконструктором, винахідником першого гелікоптера — Ігорем Сікопським.

А випробувались літальні апарати всесвітньо відомими Любов'ю Галанчиковою та Петром Нестеровим.

Селище перебувало у власності родини українських цукрових магнатів

Тєрєщенків до революції 1917 року. До речі, у наші часи рід Терещенків не згас, його представники живуть у Франції. Один  із них, Мішель Терещенко, відвідав нещодавно Червоне і вклонився пам'яті своїх предків.

 

КП 3. Чиї імена пов’язані із історією літакобудування в смт Червоному?

  • Видатним авіаконструктором, винахідником першого гелікоптера — Ігорем Сікопським.
  • Любов Галанчикова- льотчиця-спортсменка і випробувачка. На міжнародних авіаційних змаганнях під Берліном вона встановила новий світовий рекорд для жінок, піднявшись в небо на 2200 метрів, перевершивши попередній рекорд німецької льотчиці Безе майже втроє. Згодом Любов олександрівна здійснила безпосадочний переліт Берлін-париж, який приніс їй ще більшу славу. У Червоному відважна льотчиця з'явилася у 1913 році на запрошення Федора Терещенка. Тут же уклала із ним контракт, котрий мав такий зміст: «Я, Любов Олександрівна Галанчикова, зобов'язуюсь протягом року літати на апаратах, які будуть дані мені фірмою Червоненських аеропланових майстерень».
  •  Петро Нестеров – льотчик, який першим у світі виконав фігуру вищого пілотажу "мертва петля" (петля Нестерова).

КП 4.  Які визначні місця Житомирщини ви знаєте?

  • Камі́нне Село́.   Рудня-Замисловицька Олевського району.  Являє собою скупчення великих валунів.
  • Бердичівський замок — замок, заснований наприкінці 16 століття.
  • Замок Радомисль, Радомишль.
  • Парк Островського у Коростені.
  • Каньйон у Денишах.
  • Звягельська фортеця міста Новоград-Волинський/
  •  Скеля Голова Чацького.
  • Церква Світого Ввасиля міста Овруч.

КП 5.  Які історичні пам’ятки є в Андрушівському районі?

  • Маєток та парк-садиба Терещенка в м. Андрушівка. Цей комплекс 2-ої половини ХІХ ст.( у маєтку знаходиться ЗОШ №1) є пам”яткою архітектури.
  • Урочище «Замок», городище Ярополч, X-XIII ст.в  с. Яроповичі.
  • Костьол Святої Клари(1912 року), водяний млин (1902 року) в с.Городківка. 
  • Костел св. Антонія Падуанського(1786 р), XVIII ст. с. Ст. Котельня.
  • Авіомайстерня смт. Червоне(початок ХХ століття, в яких будували і випробували перші українські літаки.
  • Маєток та парк Терещенка смт. Червоне.
  • Садиба баронів де Шобуар в с.Івниця закладена другій половині ХVІІІ ст.
  • Народна обсерваторія с. Гальчин, створена 12 квітня 2001 року та інші.

Фініш.   Які свята відзначають українці?

  • День Соборності України - 22 січня.
  • День Конституції - 28 червня.
  • День Незалежності - 24 серпня.
  • Новий рік - 1 січня.
  • Різдво - 7 січня.
  • Жіночий день -8 березня.
  • Великдень і Трійця.
  • 9 травня - День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.
  • 14 жовтня - День захисника України. Релігійне свято святої Покрови Пречистої Богородиці а також День Українського козацтва. 
  • 25 грудня - Різдво Христове (за григоріанським і новоюліанським календарями) Релігійне свято (католики, протестанти, а також більшість православних церков).

Література: 

1. Махорін Г.Л. «Андрушівщина: історія і сьогодення»,  Житомир: В. Б. Котвицький, 2011. 

2. Тютюнник Ю.Г. «Онаслеживание ландшафта». Украина, 2010. 

3.  «Житомирщина туристична: краєзнавчі нариси»,  М. М. Костриця, М. Ю. Костриця ; за ред. М. Ю. Костриці. - Житомир, 2009.

4. « Колиска вітчизняного повітроплавання» Житомирщина туристична: краєзнавчі нариси / М. М. Костриця, М. Ю. Костриця ; за ред. М. Ю. Костриці. - Житомир, 2009. 

5. «Родина Терещенків - українські меценати» Житомирщина туристична: краєзнавчі нариси / М. М. Костриця, М. Ю. Костриця ; за ред. М. Ю. Костриці. - Житомир, 2009 .

6. Ю.Г. Тютюнник «Індустріальна спадщина Андрушівського району Житомирської області» (за матеріалами польових досліджень).

7. Збірка «Андрушівщино, рідний мій край!»


Україна — Житомирська область — Андрушівський район — Червоне                                                   Додаток 1

                                 

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку