План – конспект інтегрованого уроку «Без труда нема плода»

Про матеріал
• Навчальна - удосконалювати вміння учнів виконувати усне і писемне додавання й віднімання двоцифрових чисел. • Розвивальна - розвивати вміння розв'зувати задачі за поданим коротким записом та малюнком. • Пізнавальна - формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах; Працювати з підручником, роздатковим матеріалом, зіставляти різні позиції; висловлювати міркування; уміння аналізувати, застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи. • Виховна - сприяти вихованню активної життєвої позиції, спонукати до збереження природи, прагнення до праці.
Перегляд файлу

    

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект інтегрованого уроку

з природознавства, математики, праці

в 2 класі

«Без труда нема плода»

 

            

 

 

 

 

 

 

 

                                                     
Хоменко Аліни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Інтегрований урок (Природознавство, Математика, Праця)

Тема. Без труда нема плода.

 

Зінтегровані теми з уроків:

 

Природознавство

Тема.  Праця людей восени.

 

Математика

Тема. Закріплення усного і письмового додавання та віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток. Розв’язування задач.

Праця

Тема. Згинання і складання паперу. Об’ємна аплікація.

Мета:

  • Навчальна - удосконалювати вміння учнів виконувати усне і писемне додавання й   віднімання двоцифрових чисел.
  • Розвивальна - розвивати  вміння розв'зувати задачі за поданим коротким записом та малюнком.
  • Пізнавальна - формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах;

Працювати з підручником, роздатковим матеріалом, зіставляти різні позиції; висловлювати міркування; уміння аналізувати,  застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи.

  • Виховна - сприяти вихованню активної життєвої позиції, спонукати до збереження природи, прагнення до праці.

 

Цілі уроку:

Учні повинні знати:

  • взаємозв’язок між людиною і природою;
  • яку роботу потрібно виконувати людям восени;
  • як складати і розв’язувати задачу за малюнком;
  • властивості паперу.

 

Учні повинні вміти:

  • працювати в групах;
  • висловлювати власні міркування про працю людей восени;
  • розв’язувати приклади на додавання та віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток (усно і писемно);
  • виконувати об’ємну аплікацію.

   Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу

   Обладнання: малюнок «Дерево рішень», ляльковий театр, ширма; картки з прикладами, таблиці із коротким записом задач, мікрофон, роздатковий матеріал з прислів’ями про працю, кольоровий папір, презентація до уроку, казковий герой Дідусь; звукозапис осіннього листя.

  

Методи, прийоми, форми роботи:

слово вчителя; бесіда; рольова гра « Чарівна 7-ка»;

вправа «Синоптик»; « Незакінчене речення»; «Дерево рішень»; «Мікрофон»; проблемне запитання, передбачування; робота в групах; презентація малих проектів.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Пролунав дзвінок, починається урок!

Працюватимо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!

Учитель: Діти , сьогодні у нас цікава робота , працюватимемо ми в групах. У кожної групи на столі лежать слова. Вам потрібно скласти речення з поданих слів і пояснити написане.

Технологія « Незакінчене речення»

  1. Бджола мала, а й та працює.
  2. Будеш трудиться-будеш кормиться.
  3. Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
  4. Без труда нема плода.
  5. Кожна птичка своїм носиком живе.
  6. Без діла слабіє сила.
  7. Не одежа красить людину, а добрі діла.

Діти висловлюють свої думки.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Учитель: Діти, як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо вивчати? (працю людей)

Яка пора року у нас зараз? (осінь)  Який місяць? ( останній, листопад)

Яка сьогодні погода? Температура повітря? (визначаємо температуру повітря на календарі погоди)

Учитель: Правильно і тема нашого уроку « Праця людей восени»

Технологія « Дерево рішень»

Проблема: А навіщо на вивчати цю тему?

Рішення: діти записують свої думки на кленових листочках ( Щоб знати як приготуватися до настання зими)

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

1.Показ лялькового театру

Українська народна казка «Дві білочки» (Скорочено)

 

Жили собі дві білочки у густому лісі у дуплах. Однаково гарні, пухнасті, ловкі, риженькі. Тільки не однакової вроди. Одна з них цілий день трудилася: збирала горішки, гриби, жолуді і все складала у своїй хатинці. А друга була зовсім лінива. Цілими днями гралася стрибала з гілки на гілку. А схоче поїсти — не журиться, бо літом усюди їжі повно. То горіх, то жолудь, то корінці якісь. Погризе того, іншого та знову скаче весела.

 

Тим часом перша білочка наносила собі в дупло повно всілякої їжі. Вже заздалегідь застелила свою хатинку мохом і сухим листям, щоб взимку було тепло. Та й дверці приробила до свого дому.

 

Так пройшло літо, у одної білочки у праці, а у другої у іграшках. Минула вже й дощова осінь, прийшла холодна зима. У лісі стало сумно і пусто: ні листка, ні грибів, ні горішків, тільки голі дерева і сніг. Сидить собі у теплому дуплі роботяща білка і гадки про біду не має. І м’яко їй, і тепло, і їсти є що.

 

Не так жилося її лінивій сестрі. У її дуплі ні вікон ні дверей. І навіть жодного горішка нема. Сидить бідна, голодна, замерзла, у клубочок скотилася. Тут вона пригадала про свою сестру, та й думає собі: «Піду я до неї, хай допоможе чим-небудь, у неї гори припасів. А літом їй поверну».

 

Іде вона до сусідки і несміливо стукає у двері. Та глянула на нещасну напівмертву сусідку і все зрозуміла.

 

— Прошу сідай, саме на обід прийшла. Зігрійся трохи у моху, а я принесу горішків, жолудів. А як хочеш, живи разом зі мною, мені так сумно самій.

 

— Але я ж не заслужила на таку доброту.

 

— Нічого, тепер ти також будеш дбати так, як я, бо пізнала, що без праці нема добра. От будемо разом працювати і жити.

 

І відтоді жили дві білочки разом. А найближчого літа лінива стала роботящою і принесла великі припаси харчів до спільної хати.

 

2. Проблемне запитання « Чи хочеться , діти , вам так жити як ледача білочка?»

 

ІV. Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів

  1. Усний рахунок

Технологія «Незакінчене речення»

Часу восени не гай, починай збирать…(врожай)

Учитель: Так що восени роблять люди ? ( збирають врожай)

Ми також зараз будемо збирати врожай.

 

 

                                          

 

 

                     

 

 

 

 

Діти розв’язуючи приклади, збирають врожай. Чим більше правильних відповідей, тим більше врожаю. Врожай забирає I група «Врожайники»

 

Люди не тільки врожай збирають,

А ще й нові дерева у грунті…..( саджають)

Учитель: Правильно, восени люди починають висаджувати нові дерева.

II група «Агрономи» відповідальні за висадку молодняка восени. Давайте допоможемо їм накреслити план саду.

 

 

 

 

2.Геометричний матеріал

Завдання: Накреслити прямокутник зі сторонами 7см і 4см. Обчислити периметр ділянки.

         7см   4см

 

 

 

V. Фізкультхвилинка

 

Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.   (Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки.          (Руки поставили перед собою)

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.           (Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.      (Стискають кулачки)

А тепер для обігріва

Обкапаємо дерева  (Нахили тулуба)

Стовбурець ми кожен рад

Форбувать  вперед-назад.        (Вправи для шиї)

 

Учитель: Діти, а для чого фарбують стовбур дерева в білий колір? ( захистити від шкідників)

Правильно і за це відповідатиме III група « Біо»

VI. Повторення та аналіз основних фактів, подій, явищ

 

Ти відгадувати вже звик,

Ще з осені висаджують…(часник)

 

1.Робота над задачею

У першому мішку 57 головок часнику, а в другому 39 головок. На скільки менше головок часнику у другому мішку? Скільки всього головок часнику потрібно висадити?

 

Діти складають задачу за малюнком.

                                             

 

 

 

 

 

 

                                                                            ?      

Учитель: Молодці. За часник відповідає IV група « Часникок»

  

А тепер скажіть, малята,

Що взимку їдять телята…? (сіно)

 

Допоможіть дідусеві розібратися на скільки більше потрібно заготувати сіна для корови ніж для коней?

 

2.Самостійне розв’язування задачі

 

         На ?                        

 

 

Це завдання V групи « Фауни»

 

 Ми тварин нагодували,

  а самі не смакували.

Учитель: Діти, а як людина дбає про овочі та фрукти з городу. Що вона з ними робить далі? ( консервує)

Це завдання VI групи « Господарочки»

VІ. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації

1.Виконання аплікації « Консервація» . Згинання і складання паперу.

 Кожна дитина має заготовку пустої паперової склянки та набір фруктів або овочів.

Під музичний супровід діти виконують роботу господині.

2.Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями, клеєм.

             

      1.Слухання звукозапису « Звуки природи. Людина замітає листя»

Учитель: Діти, чи вгадаєте ви цей звук? Що відбувається? ( Мітла мете листя)

Яку ще роботу виконує людина восени? ( Прибирає опале листя)

      2.Прибирання робочого місця.

Ми також з вами зараз зберемо обрізаний папір.

VІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей

        1.Вправа « Мікрофон»

Кожна група згідно зі своєю назвою звітує про виконану роботу восени, починаючи словами:

« Наша група сумлінно …»

         2.Технологія « Дерево рішень»

Проблема на початку уроку , чи вирішено цю проблему?

VІІІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку

1.Рефлексія

Діти від кожної групи демонструють смайлик та прикріплюють його до дерева рішень.

     2.Домашнє завдання

Скласти і розв’язати задачу по темі групи в якій працювала дитина за схемою.

I - …

II-…

                         

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку