Тема: Природа взимку. Рослинний і тваринний світ.
Мета:закріпити, систематизувати й перевірити знання учнів
розвивальна: розвивати логічне мислення, творчі здібності;
розширювати світогляд;навички роботи в парах, групах;
виховувати самостійність, старанність;
виховувати почуття любові до природи.
Тип уроку: узагальнення набутих знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Наш девіз: Думати – швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно.
ІІ. Хвилинка спостереження
Підсумок фенологічних спостережень
А зараз про погоду
Сьогодні... (число, місяць, рік)
t повітря вранці...
Вітер...
Опади...
Стан неба…
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Бесіда
Згадайте: Народна мудрість: “Зима іде, за собою сніг веде”
Продовжіть думку:
2. Гра « Продовж ланцюг живлення»
Морква, заєць, ……
Сіно, козуля, ………
Соковита травичка, олень,……..
Зерно,мишка,………
3. Гра Упізнай казку.
Робота в парах.
4. Уривок з інсценізації казки «Котик і півник»
ІV. Підготовка учнів до свідомого засвоєння знань
2. Вправа «Сенкан»
1. Зима
2. Холодна, білосніжна
3. Морозить, хурделяє, завіває
4. Взимку природа спить
5. Сніг
V. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми уроку
Сьогодні на уроці ви доведете, що розумієте, як нежива природа впливає на стан рослин, життя тварин і людей узимку, як потрібно допомагати природі взимку.
— Синьокрила Сойка пропонує вам поміркувати та обрати правильну відповідь. …
1) Під час охолодження вода у твердому стані (крига й лід):
а) розширюється; б) стискається.
2) Що було б, якби восени з дерев та кущів не опало листя? ….
3) Як рослини пристосувалися до зими?
а) рослини взимку знаходяться у стані спокою; б) триває розвиток рослин.
4) Яку групу птахів не можна побачити взимку в твоїй місцевості?
а) Осілих; б) перелітних; в) зимуючих.
5) Які зі звірів залягають на зиму спати?
а) Борсук; б) лисиця; в) їжак; г) ведмідь.
6) Що трапиться, якщо на зиму в приміщеннях не заклеїти вікна, а двері у під’їздах тримати відчиненими?
2) Гра «Четвертий “зайвий»
Грудень, січень, лютий, вересень
Шуба, светр, шапка, валянки.
Береза, клен, ялина, дуб.
Заметіль, злива, завірюха, хурделиця.
VІ. Закріплення набутих знань
1.Хвилинка милування природою
— Помилуйтеся пейзажами зимової природи та пригадайте нашу зимову мандрівку.
— Що вам запам’яталося, сподобалося найбільше?
— Про що захотілося розповісти своїм друзям?
— Що вас вразило?
— Які знання ви зможете використати у щоденному житті?
VІІ. Фізкультхвилинка
3.Розповідь з елементами бесіди
Для кожної пори року
характерні свої явища природи
Восени – жовкне і та опадає листя.
Взимку – падає сніг.
Зима нам дарує багато турбот.
Пригадайте і розкажіть, які розваги і які турботи приносить зима людям у містах і селах?
(відповіді учнів)
- Робота з народними прикметами.
- Поясніть і запам’ятайте приказку!
Осінь каже: « Берися до роботи, бо зима скоро настане».
VІІІ. Усебічна перевірка знань
2.Гра «Бліц – опитування»
Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.
* Рослини взимку вмирають. (Не так.)
* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)
ІХ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Сьогодні я дізнався……
Було цікаво……
Я зрозумів, що……….
Тепер я знаю……….