Ганнівська філія “І-ІІ ступенів
КЗ “ Боківський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів Долинської РР”
План-конспект
інтегрованого уроку з курсу
“Я досліджую світ “
1 клас
Правила поведінки в театрі.
Опера, балет,костюм. хор. М.Лисенко
Опера «Коза- Дереза»
Вчитель 1 класу Перик О.О.
Урок 20
Тема:Правила поведінки в театрі. Опера, балет,костюм. хор. М.Лисенко Опера «Коза- Дереза»
Мета:
♦ навчальна: надати учням уявлення про оперу як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами вокальною мовою; дати поняття хор,костюм.
♦ розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички;
♦ виховна: виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до оперного жанру.
Музичний матеріал: М.Лисенко”Коза-дереза”, фрагменти з опери «Білосніжка та семеро гномів»,”
Обладнання: комп”ютер; фонохрестоматія, портрет М.Лисенка,підручник Мистецтво,Г.О.Кізілова.
Тип уроку: Інтегрований урок.
Учні заходять до класу під музику
1.Організаційна частина. Вступна бесіда:
-Чи були ви коли-небудь в театрі?
-Який цей заклад? Хто в ньому працює?
Що відбувається на сцені театру?
2.Мотиваційний етап.
У кожному великому місті є театри: ляльковий, театр юного глядача, музичної комедії, драматичний, театр опери і балету тощо. Приміщення театру завжди красиве, у ньому дуже зручно і можна переглядати різні вистави, отримуючи естетичне задоволення.
Один з яскравих театрів – театр опери. Що таке опера? Чи можливо зрозуміти зміст опери, якщо всі її герої не говорять, а співають?
3. Етап засвоєння нових знань.
1.) Перегляд відеокадрів з театру.
Опера – це музична вистава, в якій усі герої розмовляють співаючи. Ці герої – актори театру. Якщо співає один актор-виконавець, то він – соліст, якщо декілька співаків – то це є ансамбль. А коли слухачі чують спів багатьох виконавців одночасно, то перед ними – ХОР. Кожний актор одягнений у костюм, що відповідає його ролі. На сцені є спеціальні допоміжні предмети – декорації, які роблять виставу більш цікавою. Хто ж найголовніший в опері?
Соліст, хор співають під супровід музикантів. Колектив музикантів – це оркестр. Оркестром керує диригент. Окрім цих професій існують ще допоміжні: гример, костюмер, звукооператор, майстер з освітлення.
Для того, щоб краще зрозуміло, про що йдеться в опері, слід познайомитись із її змістом. Як правило, зміст дитячої опери – казка.
2)Правила поведінки в театрі(https://www.youtube.com/watch?v=YO_WVfc6sYc )
3)Перегляд і слухання дитячого балету Б.Павловський “Білосніжка та семеро гномів”- https://www.youtube.com/watch?v=R6l7N2IwGTk
4)Знайомство з композитором М.Лисенком.
Пригадайте українську народну казку «Коза-Дереза».
Перегляд м/ф «Коза-Дереза».
Сприймання: Пісня Кози, пісня Рака,пісня Лисички. з опери М.Лисенка.
Чи схожі ці дві пісні між собою? Які вони за характером?
4.Вокально-хорова робота.
«Пісня Лисички »,
«Пісня кози»,”Пісня Рака”-
3 групи
5. Рефлексивно-підсумковий етап.
„Побажання і мрії”
На папірці учасники продовжують два твердження — перше „Мої побажання (кому назвати під час вправи)”, друге — «Мої мрії на майбутнє (стосовно теми заняття)”.