Розробка уроку для 1 класу з предмету "Мистецтво" (НУШ) . Музичне мистецтво

Про матеріал
Розробка уроку для 1 класу з предмету "Мистецтво" допоможе вчителеві знайти цікаві моменти для уроку. Матеріал викладений так, що вчитель легко може знайти оснащення для уроку. Головний принцип, яким я керувалася працюючи на уроком - це простота та доступність. У меті уроку викладені ключові компетентності Нової Української школи.
Перегляд файлу

Розробка уроку для 1 класу з предмету Мистецтво (НУШ)

Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018

Тема семестру: Мистецтво – чарівне вікно у світ

Тема уроку: Перший раз у перший клас

Мета: ознайомити учнів з поняттями: музичні звуки-шумові звуки, мелодія;

формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів;

виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.

Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:

  • Спілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів;
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків навколишнього середовища, музичних звуків;
  • Інформаційно-цифрова компетентність: використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва;
  • Компетентність уміння вчитися впродовж життя: домашня робота за бажанням – учень може змайструвати удома інструмент, з якого можуть лунати шумові звуки;
  • Компетентності ініціативності і підприємливості: імпровізація на дитячих музичних інструментах;
  • Математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку;
  • Соціальна та громадянська компетентності: робота у командах на уроці;
  • Компетентність здорового життя: організація правильної співацької постави.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

Учні: знають, що таке музичні та шумові звуки, що таке мелодія;

           наводять приклади музичних та шумових звуків.

Діяльнісний компонент:

Учні: характеризують твір М. Скорика. Мелодія. «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» у виконанні Н. Матвієнко (фрагмент);

           виявляють ініціативу щодо відтворення музичних та шумових звуків;                імпровізації, співу «Пісні першокласника» (музика і слова Н. Май), відтворення своєї власної мелодії до поспівки «Продзвенів дзвіночок»;

Ціннісний компонент:

Учні: визначають власні емоції від сприйняття творів, які пролунали на уроці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Оснащення: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; аркуш ватману, фломастери або кольорові маркери, ноутбук з колонками, шумові та музичні дитячі музичні інструменти, ноти «Пісні першокласника» (музика і слова Н. Май).

 

Хід уроку

І Організаційний момент. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Вітаю вас, діти! Сьогодні відбувається наша перша зустріч в країні під назвою «Мистецтво». Мене звуть… і ми разом будемо подорожувати різноманітними містами цієї дивної країни. А допоможуть нам в цьому Лясолька і Барвик. Подивиться, будь ласка, у ваші підручники на стр. 3. Лясолька і Барвик зображені разом. Звертаю увагу дітей на одяг та предмети Лясольки і Барвика. Обговорюємо чому вони так одягнені і чому тримають у руках саме ці предмети. А зараз давайте познайомимося з вашим робочим зошитом. Знаєте, і тут можна побачити наших героїв. Зараз я прочитаю вам про Барвика і Лясольку у вашому зошиті.

ІІ Основна частина уроку:

1. Розспів.

Діти, увага. Сьогодні Лясолька  прислала вам дуже цікавий музичний інструмент. Він називається дзвіночки. Послухайте його звучання. За допомогою дзвіночків ми з вами вивчимо нашу першу поспівку «Продзвенів дзвінок, почнемо урок. Добрий день!» Вчитель співає поспівку.

Діти, а ви знаєте, що співати треба за правилами. Ось Лясолька вже знає ці правила і хоче навчити вас і Барвика. Вчитель знайомить учнів з основними правилами співу. Учні співають поспівку разом. Дякую! Молодці! А хто з вас зараз хоче сам заспівати поспівку? А може ви заспіваєте свою власну поспівку? Тобто її можна трошки змінити.

2. Музично-ілюстрована розповідь:

А) Знайомство з поняттями: шумові та музичні звуки.

Ж-Ж-Ж - такий звук може народжувати бджола. У природі багато звуків. Наведіть мені, будь ласка, свої приклади. Усі звуки ми можемо поділити на шумові та музичні. Музичні звуки співають або виконують на музичних інструментах, але є і шумові інструменти. Вчитель демонструє учням шумові інструменти: бубон, барабан, маракаси, деркач тощо. А давайте пограємо. Лясолька пропонує нам таку гру. У нас будуть дві команди. Одна команда називає явища і предмети, які народжують шумові звуки,а інша - музичні.  На цьому аркуші ватману кожний капітан буде малювати все те, що буде підказувати його команда. Аркуш поділяємо навпіл. Давайте порахуємо малюнки кожної команди. Я вважаю, що тут усі перемогли. Дуже гарна робота! Барвик хоче, щоб ви трошки йому допомогли. Виконайте для нього завдання №1 у своїх зошитах: знайди на малюнку музичні звуки.

Б) Слухання. Твір М. Скорика. Мелодія. «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» у виконанні Н. Матвієнко (фрагмент).

Настає час послухати музику. Музика полюбляє тишу, тому ми всі повинні трошки заспокоїтися, зосередитися, стати уважними. Після прослуховування музичного твору обговорюємо його, висловлюємо власні емоції.

В) Знайомство з поняттям «мелодія».

Кожний твір має свою мелодію. А що ж таке мелодія? Як її відтворити? Дехто сьогодні з вас її відтворював. Пам`ятаєте нашу поспівку? Мелодія – це основа музики. Тільки музичні звуки можуть створити виразний наспів – мелодію.

Г) Фізична розминка.  Лунає «Пісня першокласника» (музика і слова Н. Май). Відтворюємо під пісню рухи. Дякую, певна річ, ви вмієте розминатися. Молодці! Яка ця пісня? Який у неї характер?

Д) Діти, я вам пропоную познайомитися з цією піснею, адже вона про вас, про перший клас. Розучування пісні. А тепер тримайте (по 3-4 учня) шумові інструменти: бубон, маракаси,  деркач (тріскачка). Клас співає, а ви супроводжуйте наш спів так, щоб це було в такт. Вчитель показує рухи шумовим інструментом.

Заключна частина уроку:

Ось і завершується на урок. Але ми не прощаємося, нам треба трошки повторити і згадати про що ми сьогодні говорили. Лясолька підготувала для вас швидке опитування. Отже, всі звуки поділяють на музичні і …

Вона створюється за допомогою музичних звуків. Це…

На стр.5 вашого підручника є картинка із зображенням Барвика і Лясольки. Нагадайте  Барвику, як слід поводитися під час співу.

   А ось у вашому робочому зошиті є завдання. Ви можете це зробити удома. Подивиться, будь ласка на завдання №2: змайструй удома інструмент, з якого можуть лунати шумові звуки. Сьогодні ви усі молодці! Зустрінемося наступного тижня!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Колосова Олена Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рудик Вікторія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
9055
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку