План-конспект
інтегрованого уроку
з математики, природознавства
і основ здоров`я
у 2 класі
Урок підготувала
вчитель 2 класу
КЗ «НВК «Єлисеївська ЗОШ
І-ІІІ ступенів - ДНЗ»
Мисак Світлана Володимирівна
Тема уроку. Одиниці вимірювання маси. Розв`язування рівнянь на знаходження невідомого доданка. Розв`язування задач.
Мета уроку:
Тип уроку: інтегрований урок-подорож.
Методи: словесні, наочні, практичні.
Інтеграція предметів: математика, природознавство, основи здоров`я.
Обладнання: мультимедійна презентація, лист від Дядька Федора, малюнки, листівки.
Хід уроку
І.Організація класу
Добрий день! Добрий день!
Треба разом привітатись
І всім дружно побажати
Провести найкраще день.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на електронну пошту я отримала листа від Дяді Федора із Простоквашино в якому він, із друзями, просить про допомогу. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.
(читання листа учнем)
Але ж у нас зараз урок математики і ми повинні знайомитися з одиницями вимірювання маси.
(демонстрація карти з зупинками вчителем )
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів
Завдання.
Запишіть рядки цифр 12 і 3.
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я берусь.
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри? (писати каліграфічно)
Ось ми зібрали речі. І можемо вирушати у дорогу. По нас приїхав автобус під номером 3. Всі на місці. Можемо вирушати!
Перша зупинка «Чарівне озеро»
Все життя живе у воді,
Вся срібляста, у лусці.
(Риба)
-Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
- до числа 20 додати 45;
- знайти різницю чисел 55 і 37;
- перший доданок 18, другий доданок 29. Знайдіть суму.
- знайти різницю чисел 98 і 56.
Молодці! Справились із завданням.
Наш автобус прямує до наступної зупинки.
3. Робота з підручником.
Друга зупинка «Галявина математична»
№ 86
(учні самостійно розв`язують приклади. Фронтальна перевірка )
Чудово!
Ось ми вже дісталися до Простоквашино і нас зустрічають наші друзі. Вони дуже раді нас бачити. І з нетерпінням чекали нашої допомоги!
Кіт Матроскін і Пес Шарик (вчитель показує зображення тварин на слайді презентації) просять нас допомогти зібрати урожай на городі, щоб корові Мурці та телятку Гаврюші було що їсти взимку. Але Матроскін і Шарик не ходили до школи, тому не знають одиниць вимірювання маси, які їм потрібні для збору урожаю. Допоможемо їм?
Повідомлення інформації про кілограм підготованим учнем.
Усі предмети мають різну масу. Масу визначають зважуванням. Щоб вимірювати величину, потрібно знати її одиницю вимірювання. Однією із одниць вимірювання маси є кілограм. Зважують кілограми на терезах або на вагах.
№ 87 закріплення отриманих знань. Виконання завдання одним з учнів біля дошки.
У світі існує понад 80 різних порід кроликів. Вони можуть бути дуже маленькими або дуже великими. Найбільший кролик — це бельгійський велетень або фландр. Найчастіше великі кролики виводяться для виробництва хутра чи м’яса. Іноді таких кроленят заводять в якості домашніх вихованців. Зовні такі кролики виглядають незграбними з великими лапами і вухами. Маса тварини може досягати 8-9 кг.
(демонстрація зображення кролика)
Тепер Шарику і Матроскіну буде значно простіше збирати урожай тому, що з одиницею вимірювання – кілограмом, вони вже познайомились.
- Дядя Федір, ваш однокласник, просить вас допомогти йому розібратися з тим, як правильно розв`язати задачу. Давайте розглянемо її розв`язання разом і допоможемо нашому товаришеві.
(демонстрація зображення)
№ 88 – пояснення вчителем розв`язання задачі способом складання рівняння на знаходження невідомого від’ємника.
№89 – первинне закріплення матеріалу. Доповнення і розв’язування рівнянь учнями «ланцюжком».
Фізхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
Доки ми відпочивали, то у наших друзів Шарика та Матроскіна зламався візок, щоб перевозити городину. Ми зможемо їм допомогти розв`язавши рівняння.
№ 90 розв`язування рівнянь «ланцюжком» біля дошки з коментуванням.
Ой, погляньте, хто це?! Та це ж листоноша Печкін. Що це він несе в руках? Це ж газета! В газеті він знайшов цікаву задачу про сірники, але в нього не виходить її розв`язати. Задача складна, але я впевнена, що ви зможете її розв`язати.
(демонстрація зображення)
А чи знаєте ви коли з`явилися сірники?
(розповідає підготований учень)
Раніше вогонь отримували тертям або ударом. Перші сірники з`явилися 200 років тому в Англії. Вони були мало схожі на теперішні. Сірник того часу являв собою паперову трубочку. Разом із виникненням сірників зародився і пов'язаний з ними вид колекціонування предметів – філуменія.
- Нагадайте листоноші Печкіну правила користування сірниками і самі дотримуйтесь їх. (учні називають правила безпечного користування сірниками).
№ 91 розв`язання логічної задачі.
Наші друзі із Простоквашино дуже вдячні за допомогу. І запрошують нас влітку на гостини. Ну, а нам вже час повертатися додому. Наш автобус вже чекає на нас! Щоб швидше потрапити додому розв’яжемо останнє завдання нашого уроку.
№ 92 – розв’язання рівнянь. Самостійна робота з взаємоперевіркою.
IV. Підсумок
Шлях додому пролетів непомітно. Ось ми знову у нашому затишному класі.
Урок закінчується. Що корисного для себе взяли?
А ще дізналися багато цікавої інформації про тварин і сірники. А на згадку про наш сьогоднішній урок я хочу подарувати вам листівки, які намалював вам Дядько Федір.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.
2. Оцінювання уроку учнями.
На індивідуальних аркушах внизу у вас рамочка. Я хочу, щоб ви передали мені свій настрій.
Якщо вам урок сподобався, на уроці вам було комфортно, все зрозуміло і весело, намалюйте хорошу погоду, сонячну і ясну.
Якщо урок не сподобався, вам було не цікаво, нудно і зовсім не зрозуміло, намалюйте холодну і дощову погоду.
Всім велике спасибі за урок!
V. Домашнє завдання
№ 93 розв`язати задачу, намалювати до неї ілюстрацію.
VІ. Оцінювання роботи на уроці.