План – конспект корекційного заняття з лікувальної фізкультури для дітей з порушеннями опорно – рухового апарату

Про матеріал
План – конспект корекційного заняття з лікувальної фізкультури для дітей з порушеннями опорно – рухового апарату. 6 клас. Тема:"Дихальні вправи". Конспект розрахований на 25 хвилин корекційного заняття.
Перегляд файлу

План – конспект корекційного заняття з лікувальної фізкультури для дітей

з порушеннями опорно – рухового апарату

Тема: Дихальні вправи.

Завдання:

  1. Формування правильного дихання в стані спокою та під час виконання фізичних вправ.
  2. Активація функції зовнішнього дихання, сприяння більш швидкому відновленню після фізичних навантажень.
  3. Покращення загального стану здоров я учня.
  4. Збільшення життєвого об’єму легенів, тренування подовження видиху.
  5. Правильне дихання для учня повинно стати звичним та стереотипним.
  6. Правильне дихання для учня повинно стати звичним та стереотипним.

 

Дата проведення:

Місце проведення: м’який спортивний зал.

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно - методичні вказівки

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.

Кожна дихальна вправа складається з шістьох послідовних етапів, а саме:

Прийняти позу і зафіксувати її.

  1. Розслабитися.
  2. Зосередитися на вправі, що її виконують.
  3. Зробити глибокий вдих.
  4. Виконувати дихальну вправу.
  5. Відпочити після вправи, змінити позу.

Основна поза під час дихальної гімнастики -стати прямо, ноги нарізно, ступні - паралельно. Знайти зручне положення голови і тулуба, руки вздовж ту­луба або ліва рука - на нижній частині живота, права - охоплює грудну клітину, приблизно на рівні ліктя (для контролю за актом дихання).

В основу методики проведення занять має бути покладено використан­ня спеціальних дихальних вправ на фоні загальнорозвивальних фізичних вправ. Основу дихальних вправ складають вправи з тривалим та сильним видихом. Цього можна досягти вимовою голосних (ааа, ууу, ооо), шиплячих (ш, щ, ж), у поєднанні звуків (ох, ах, ух). Ці дихальні вправи доцільно про­водити в ігровій формі (звук бджоли, літака тощо).

Навантаження варто поступово збільшувати за рахунок зростання кількості повторів і ускладнення вправ.

5 хвилин

 

 

Під час виконання дихальних вправ, потрібно обов'язково дихати но­сом, а видихати ротом, що сприяє розвитку дихальної мускулатури, особли­во м'язів, які забезпечують глибокий видих. Це дозволить не лише швидко ліквідувати кисневий голод, який утворюється внаслідок інтенсивної робо­ти, але й загартовувати організм. Під час проведення занять на повітрі необхідно цілеспрямовано вчити дітей правильному диханню. Піднімання рук вгору, їх розведення, виправ­ляння тулуба супроводжуються вдихом. Нахили, повороти тулуба, зведення рук, присідання та інше повинні супроводжуватися видихами, які посилю­ються цими вправами.

 

Дихати із задоволенням, тому що позитивні емоції мають певний оз­доровчий ефект.

Концентрувати увагу на дихальних вправах, що збільшує позитивний вплив.

Дихати треба повільно, це необхідно для насичення киснем організму.

Виконувати кожну вправу не довше, ніж вона приносить задоволення.

Дихати носом.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

 Лежачи на спині, руки вздовж тулуба. 1 - підняти руки вгору, за голову - вдих; 2 - повернення в ІП. 4-6 повторів. Йде поліпшення вентиляція бронхіального дерева.

Лежачи на спині, права рука на грудях, ліва на животі. Діафрагмальне дихання: вдих - надути живіт «як м'ячик», видих - притиснути лівою рукою «живіт до хребта». 4-6 повторів. Правильність виконання вправ контролюємо руками.

Лежачи на спині, права рука на грудях, ліва на животі. Грудне дихання: вдих - грудна клітка піднімається верх; видих - опускається. 4-6 повторів.

1 - ліва нога назад, прогнутися, руки вгору - вдих; 2 - повернення в ІП - вдих. Те ж повторити з правої ноги. 4-8 повторень.

 1 - підняти руки вгору, потягнутися - вдих; 2 - нахил вперед, руки розслаблені опустити вниз - видих. 4-6 повторень.

 Ходьба повільна з переходом на середній темп, дихання довільне. Після ходьби розслабити по черзі м'язи шиї, рук, грудної клітки, ніг і т. д.

15 хвилин.

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

    Ефективність занять дихальною гімнастикою значно підвищуєть­ся, якщо додатково використовують дихальні тренажери:

  • склянка з водою - видування повітря через трубочку (за С Хрущо­вим);
  • гра на дудочці, сопілці (за М. Лазарєвим);
  • фабричні тренажери з регулюванням протидії під час вдиху-видиху (за В. Фроловим та in.).

До складу комплексу вправ рекомендують вводити елементи надування гумових іграшок, м'ячів (у заключній частині заняття).

Надування іграшок та м'ячів потрібно починати з 3-4вдихів, поступово збільшувати їх кількість на 2-3вдихи на кожному занятті, довести до повно­го заповнення іграшки повітрям. При цьому необхідно контролювати, щоб дитина вдихала повітря лише носом.

5 хвилин

 

doc
Пов’язані теми
Фізична культура, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
3636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку