План-конспект логопедичного заняття у 2 класі з теми
«Диференціація звуків [Б - Д]».
Тема. Диференціація звуків [Б – Д].
Мета: закріплення навиків диференціації звуків [Б - Д].
Завдання:
Корекційно-навчальні:
- закріпити знання дітей про букви Б -Д;
- закріпити вміння розпізнавати звуки [б]- [д] на слух;
- навчити диференціювати буквы Б -Д в складах, словах,
реченнях (при письмі);
- розширити словниковий запас.
Корекційно-развиваючі:
- розвивати фонематичне сприйняття;
-розвивати логічне мислення;
-розвивати зорове сприйняття;
-розвиток навиків звукового анализу;
- розвиток зорової координації;
-розвиток просторової орієнтації.
Корекційно-виховні:
- виховання у дітей уміння слухати вчителя, товариша;
- розвивати комунікативні якості, навики работи в колективі;
- виховання активності і самостійності в роботі на заняттях
- формування уміння відповідати на запитання поширеними реченнями. Обладнання: мультимедійна дошка, презентація ; картки, сині квадрати, магнітна азбука, оксамитовий папір, товсті нитки , паперовий килим – самоліт на ниточці.
Перебіг заняття
Дії логопеда |
Дії дітей |
I Організаційний момент Добрий день, діти! Я дуже рада всіх вас бачити. Учні, поверніться один до одного, візьміться за ручки і посміхніться. Подивіться на мене, посміхніться мені. Прочитаймо наш девіз (на слайді). Виділені слова читаємо навпаки Кожен ьнед завжди і идюсв, ан заняттях і в іргі оньливарп, виразно ми говоримо і тихенько омидис. ІІ. Оголошення теми й мети заняття. -Ми сьогодні ближче познайомимся з двома дуже важливими літерами алфавіту - б-д і дізнаємося про них багато нового та цікавого. Для цього вирушимо в гості до Котигорошка та його друзів. Кого із побратимів Котигорошка ви знаєте? -Зорово-пошуковий тренажер, Подивіться праворуч і знайдіть поглядом Котигорошка, подивіться назад і знайдіть Вернигору, погляньте вперед і знайдіть Вернидуба, подивіться ліворуч і знайдіть поглядом Крутивуса ( малюнки з персонажами прикріплені на стіни) - На чому ми можемо рушити в подорож? - Прочитаймо «ланцюжки» із букв та дізнаймося , на чому ж ми вирушимо в путь. ( слова спроєктовано на екран) КИЛИМ-САМОЛІТ
II. Засвоєння нового матеріалу в процесі виконання завдань Розвиток зорового сприйняття букв Порівняння букв б-д за написанням. Знаходження спільного й відмінного. Завдання 1. Робота в парах. Із собою ми візьмемо букви. Щоб дізнатися які, їх потрібно скласти (кожній парі даємо конвертик, у якому знаходяться розрізані букви б и д) Завдання 2. Робота з картками. Підніміть картку із зображенням казкового персонажа, в назві якого є буква б. Потім – д.
Завдання 3. Творча робота. -За допомогою чарівної ниточки потрібно викласти букви Б та Д (під релакс музику) -Діти, який елемент у букв б-д спільний? А чим вони відрізняються?
- Діти, нас з нетерпінням чекають Котигорошко та побратими. Вони написали нам листа. Послухайте його. ( Логопед читає лист, у якому персонажі просять допомогти їм виконати завдання) -Допоможемо? Тоді в дорогу! Завдання 4. Дихальна гімнастика -Потрібно підняти наш килим-самоліт у повітря. Дмухнімо на нього і голосно скажімо [б], [д]. / Після виконання вправи слід звернути увагу дітей на особливості вимови звуків [б] і [д]. При вимові звука [б] напрямок видихуваного повітря направлений вгору, а коли «д» – вниз. /
Завдання 5. Развиток зорово-моторної координації. Гра « Знайди склад» - Ось і підняли ми свій килим у повітря. Залишилося лише знайти шлях до будинку Котигорошка. / Дітям даємо таблиці зі складами. Логопед називає склад, а учні знаходять його на таблиці і ставлять на нього синій квадратик. В підсумку виходить доріжка, що веде до хатинки Котигорошка./ -Діти, на яку букву схожа наша доріжка ?
-Ось і Котигорошко з побратимами! Вони сумніваються в тому, що ви добре засвоїли букви Б і Д. Доведемо їм, що ви всезнайки. Завдання 6. Колективна робота. Розвиток вміння складати із окремих букв слова. -Потрібно із магнітних літер скласти слова БІЛКА, ДЯТЕЛ. Букви знаходяться у торбинці. На дотик маєте відгадати, яка вам дісталася літера. (зображення білки та дятла спроєктовано на екран) Завдання 7. Робота з картками в парах. Диференціація букв б-д в складах, словах. Співвідношення букв із символами. -Діти, перед вами загадкові склади та слова . Визначіть, які елементи букв пропущені. Крапочки підкажуть , який потрібно писати елемент літери (виконують завдання під релакс музику) Завдання8.Развиток фонематичного сприйняття . Мовна руханка. -Учні, в школі треба бути дуже уважними. Покажімо Котигорошкові, які маєте уважні вушка. Станьмо в коло. Я зачитую слова. Якщо у слові є буква Б, то ви підносите ручки вгору, якщо Д – присідаєте. Завдання 9. Робота біля дошки. Развиток фонематичного аналізу -Тепер розповімо Котигорошкові та його друзям, які в школі є приладдя-предмети. Серед букв потрібно знайти слова. / На дошці написано слова СТИПІДРУЧНИКРИК, ВІВТЩОДЕННИКЛОГ, ЩОБКЛАДИНКАНА/. Завдання 10. Диференціація букв на рівні речення. -Котигорошко хоче побачити, як ви вставите пропущені літери у слова, відновивши речення, яке спроєктовано на екран: Всі бо..ри ..обрі .ля своїх бо..ренят. III. Підсумок заняття. -Молодці! Завдяки вам, діти, Котигорошко та його друзі навчилися розрізняти букви Б та Д. За це вам дуже дякують. -Рефлексія -Вам сподобалася наша подорож ? Що було для вас найскладнішим? Найцікавішим? Що найбільше сподобалося? Що не сподобалося? Чому? Діти, дякую за заняття, ви дуже гарно всі попрацювали і за це хочу подарувати гарний настрій, який би супроводжував на всіх подальших уроках. / Логопед дарує дітям смайлики, які символізують гарний настрій/ |
Добрий день!
Читання ланцюжком
Відповіді дітей (називають героїв казки).
Діти виконують завдання. Знаходять почергово зображення персонажів.
Відповіді дітей: «автобусом, на кораблі, літаком та ін..»
Учні читають ланцюжки .
Діти працюють в парах, складають літери Б і Д
Учні піднімають картинки із зображеннями казкових героїв.
Діти викладають букви, розмірковують. (Однаковий елемент у обох букв - овал, різниця: у букви б - наявність прямої лінії, подовжений верх із заокругленням праворуч; у букви д – наявність довгої прямої лінії з петлею внизу).
-Учні слухають текс, у якому персонажі просять допомоги: навчити їх грамоти та не плутати букви б і д.
Діти вирішують допомогти.
Дмухають на килим-самоліт, намагаючись підняти його вгору. Промовляють почергово звуки [б] та [д].
Діти вимовляють звуки і визначають напрямок потоку повітря на долоню.
Учні з допомогою логопеда виконують завдання
Визначають, що доріжка схожа на літеру б
Діти по черзі опускають руки в торбинку, навмання намагаються відгадати, що це за буква. Складають на магнітній дошці слова БІЛКА, ДЯТЕЛ
Учні заповнюють картки, вставляючи пропущені букви у словах. Потім обмінюються картками, перевіряючи виконання завдання у товариша по парті.
Діти виконують вправи.
Учні знаходять слова, викреслюючи зайві букви.
Учні записують речення в зошити.
Діти відповідають на запитання.
Отримують надруковані смайлики. |