План-конспект логопедичного заняття у 2 класі з теми " Диференціація звуків та букв Б-Д"

Про матеріал
План-конспект логопедичного заняття із використанням здоров'язберігаючих та інформаційно-комп'ютерних технологій у 2 класі з теми " Диференціація звуків Б та Д"
Перегляд файлу

План-конспект логопедичного заняття у 2 класі з теми

«Диференціація звуків [Б - Д]».

 

Тема. Диференціація звуків [Б – Д].

Мета: закріплення навиків диференціації звуків [Б - Д].

Завдання:

Корекційно-навчальні:

-  закріпити знання дітей про букви Б -Д;

-  закріпити вміння розпізнавати звуки [б]- [д] на слух;

-  навчити диференціювати буквы Б -Д в складах, словах,  

   реченнях (при письмі);

-  розширити словниковий запас.

Корекційно-развиваючі:

- розвивати фонематичне сприйняття;

-розвивати логічне мислення;

-розвивати зорове сприйняття;

-розвиток навиків звукового анализу;

- розвиток зорової координації;

-розвиток просторової орієнтації.

Корекційно-виховні:

- виховання у дітей уміння слухати вчителя, товариша;

- розвивати комунікативні якості, навики работи в колективі;

- виховання активності і самостійності в роботі на заняттях

- формування уміння відповідати на запитання поширеними реченнями. Обладнання: мультимедійна дошка,  презентація ; картки, сині квадрати, магнітна азбука, оксамитовий папір, товсті нитки , паперовий килим – самоліт на ниточці.

 

 

 

 

Перебіг заняття

 

Дії логопеда

Дії дітей

I Організаційний момент

Добрий день, діти!

Я дуже рада всіх вас бачити. Учні, поверніться один до одного, візьміться за ручки і посміхніться. Подивіться на мене, посміхніться мені.

Прочитаймо наш девіз (на слайді). Виділені слова читаємо навпаки Кожен ьнед завжди і  идюсв, ан заняттях і в  іргі оньливарп, виразно ми говоримо і тихенько омидис.

ІІ. Оголошення теми й мети заняття.

-Ми сьогодні  ближче познайомимся з двома дуже  важливими літерами алфавіту - б-д і дізнаємося про   них багато  нового та цікавого. Для цього вирушимо в гості до Котигорошка та його друзів. Кого із побратимів Котигорошка ви знаєте?

-Зорово-пошуковий тренажер, Подивіться праворуч і знайдіть  поглядом Котигорошка, подивіться  назад і знайдіть Вернигору, погляньте   вперед і знайдіть Вернидуба, подивіться ліворуч і знайдіть поглядом Крутивуса ( малюнки з персонажами прикріплені  на стіни)

- На чому ми можемо рушити   в подорож? 

- Прочитаймо «ланцюжки» із букв та дізнаймося , на чому ж ми вирушимо в путь.

( слова спроєктовано на екран)

КИЛИМ-САМОЛІТ

 

II. Засвоєння нового матеріалу в процесі виконання завдань

Розвиток зорового сприйняття букв Порівняння  букв б-д за написанням. Знаходження спільного й відмінного.

Завдання 1. Робота в парах.

 Із собою ми візьмемо букви. Щоб дізнатися які, їх потрібно скласти (кожній парі даємо конвертик, у якому знаходяться розрізані букви  б и д)

Завдання 2. Робота з картками.

Підніміть  картку із зображенням казкового персонажа, в назві якого є  буква б.  Потім – д.

 

 

Завдання 3. Творча робота.  

-За допомогою чарівної ниточки потрібно викласти букви Б та Д (під релакс музику)

-Діти, який елемент у букв б-д спільний? А чим вони відрізняються?

 

 

 

- Діти, нас з нетерпінням чекають Котигорошко та побратими. Вони написали нам листа. Послухайте його. ( Логопед читає лист, у якому персонажі просять  допомогти їм виконати завдання)

-Допоможемо? Тоді в дорогу!

Завдання 4. Дихальна гімнастика

 -Потрібно підняти наш килим-самоліт у повітря. Дмухнімо на нього і голосно скажімо [б],  [д].

/ Після виконання вправи слід звернути увагу дітей на особливості вимови звуків [б] і  [д]. При вимові звука [б] напрямок видихуваного повітря направлений вгору, а коли «д» – вниз. /

  • Діти, піднесіть долоньки до губ, вимовте звуки [б] і  [д] , переконайтеся, що при вимові потік повітря рухається вгору-вниз.

Завдання 5. Развиток зорово-моторної координації. Гра « Знайди склад»

- Ось і підняли ми свій килим у повітря. Залишилося лише знайти шлях до будинку Котигорошка.

/ Дітям даємо  таблиці зі складами. Логопед називає склад, а учні знаходять його на таблиці і ставлять на нього синій квадратик. В підсумку виходить доріжка, що веде до хатинки Котигорошка./

 -Діти,  на яку букву схожа наша доріжка ?

 

-Ось і Котигорошко з побратимами!

Вони сумніваються в тому, що ви добре засвоїли букви Б і Д.

Доведемо їм, що ви всезнайки.

Завдання 6. Колективна робота. Розвиток вміння складати із окремих букв слова.

-Потрібно із магнітних літер скласти слова БІЛКА, ДЯТЕЛ. Букви  знаходяться у торбинці. На дотик маєте відгадати, яка вам дісталася літера.  (зображення білки та дятла спроєктовано на екран)

Завдання 7.  Робота з картками в парах. Диференціація букв б-д в складах, словах. Співвідношення букв із  символами.

-Діти, перед вами загадкові склади та слова . Визначіть, які елементи букв пропущені. Крапочки підкажуть , який  потрібно писати елемент літери

 (виконують завдання під релакс музику)

Завдання8.Развиток фонематичного сприйняття . Мовна руханка.

-Учні, в школі треба бути дуже уважними. Покажімо Котигорошкові, які маєте уважні вушка. Станьмо в коло. Я зачитую слова. Якщо у слові є буква Б, то ви підносите ручки вгору, якщо Д – присідаєте.

Завдання 9. Робота біля дошки. Развиток  фонематичного  аналізу

 -Тепер розповімо Котигорошкові та його друзям, які в школі є приладдя-предмети. Серед букв потрібно знайти слова.

 / На дошці написано слова СТИПІДРУЧНИКРИК, ВІВТЩОДЕННИКЛОГ, ЩОБКЛАДИНКАНА/.

Завдання 10. Диференціація букв  на рівні речення.

-Котигорошко хоче побачити, як ви вставите пропущені літери у слова, відновивши речення, яке спроєктовано на екран:  Всі бо..ри  ..обрі  .ля своїх бо..ренят. 

III. Підсумок заняття.  

-Молодці! Завдяки вам, діти, Котигорошко та його друзі навчилися розрізняти букви Б та Д. За це вам дуже дякують. 

-Рефлексія

-Вам сподобалася наша подорож ? Що було для вас найскладнішим? Найцікавішим? Що найбільше сподобалося? Що не сподобалося? Чому?

Діти, дякую   за заняття, ви дуже гарно всі попрацювали і за це хочу подарувати гарний настрій, який би супроводжував на всіх подальших уроках. / Логопед дарує дітям смайлики, які символізують гарний настрій/  

 

 

Добрий день!

 

 

 

 

 

 

 

Читання ланцюжком

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді дітей (називають героїв казки).    

 

 

Діти виконують завдання. Знаходять почергово зображення персонажів.

 

 

 

 

 

 

Відповіді дітей: «автобусом, на кораблі, літаком та ін..»

 

Учні читають ланцюжки .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти працюють в парах, складають літери Б і Д

 

 

Учні піднімають картинки із зображеннями казкових героїв.

 

 

 

 

Діти викладають букви, розмірковують.

(Однаковий елемент у обох букв - овал, різниця: у букви б - наявність прямої лінії, подовжений   верх із заокругленням праворуч; у букви  д –  наявність довгої  прямої лінії з петлею внизу).

 

-Учні слухають текс, у якому персонажі просять допомоги: навчити їх грамоти та  не плутати  букви б і д.

 

Діти  вирішують допомогти.

 

 

Дмухають на килим-самоліт, намагаючись підняти його вгору. Промовляють почергово звуки [б] та  [д].

 

 

 

 

 

 

Діти вимовляють звуки  і  визначають  напрямок потоку повітря на долоню.

 

 

 

 

 

 

Учні  з допомогою логопеда виконують завдання

 

 

 

 

 

Визначають, що доріжка схожа на  літеру  б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти по черзі опускають руки в торбинку, навмання намагаються відгадати, що це за буква. Складають на магнітній дошці слова БІЛКА, ДЯТЕЛ

 

 

 

Учні заповнюють картки, вставляючи пропущені букви у словах. Потім обмінюються картками, перевіряючи виконання завдання у товариша по парті.

 

 

 

Діти виконують вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні знаходять слова, викреслюючи зайві букви.

 

 

 

 

 

 

Учні записують речення в зошити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти відповідають на запитання.  

 

 

 

 

 

Отримують надруковані смайлики.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
28 січня 2022
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку