КИЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БУДИНОК ХУДОЖНЬОЇ ТА ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
ПЛАН-КОНСПЕКТ МАЙСТЕР-КЛАСУ
ЯЛИНКОВА ПРИКРАСА
«СИМВОЛ РОКУ-2022»
Підготувала:
Методист
Лутченко І.В.
Київ 2022
Майстер-клас
ялинкова прикраса «Символ року - 2022»
Мета:
Обладнання: простий олівець, 3 аркуші помаранчевого кольору, 1 аркуш білого паперу, чорний маркер, коректор, 5*5 см чорного кольорового паперу, ножиці, 1 намистинка дерев’яна кольорова, шнур декоративний блискучий 20 см, клей олівець, клейовий пістолет, 1 стержень клею.
Хід майстер-класу:
Папі́р — матеріал із масою квадратного метра до 250 г, що складається переважно з рослинних волокон, зв'язаних між собою силами поверхневого зчеплення, у якому можуть бути проклеювальні речовини, мінеральні наповнювачі, хімічні та природні волокна, пігменти й барвники. Використовується для друку, пакування та з різними технічними цілями (фільтрування, електроізоляція, сорбція тощо).
Праісторія виникнення паперу вбирає в себе віковічні надбання людства у сфері писемності, які беруть свої початки із перших процесів й засобів передачі людської мови за допомогою знаків. Потреба в більшій кількості й ефективності засобів передачі усної мови спонукала людство до вдосконалення носіїв, на яких залишалися писемні знаки. І одним з таких варіантів стало формування паперу, як засобу передачі людьми своїх надбань.
Законодавцями в цьому процесі вважаються стародавні єгиптяни (введення в культуру папірусу) і китайські ремісники (які й вважаються родоначальниками сучасного паперу). Різниця в цих двох технологіях полягає в формі й процедурі: при створенні папірусу його частини злипаються, себто папірусні волокна не ламаються і вони ж зберігають природний порядок; тоді як в китайському папері конопляні чи солом'яні, а потім бамбукові основи доводили до такого стану, що їх волокна знаходилися у довільному порядку, себто властивості яких були змінені шляхом мацерації або розпаду.
В Італії почали виробляти папір з ганчір'я в XI столітті. У середні віки італійські виробники паперу вважалися майстерними майстрами. Італійці стверджували, що папір винайдений ними, і навіть розповідали, за яких обставин: ніби один монах, незаслужено ображений настоятелем, прийшов у келію і в люті став рвати на собі сорочку і гризти її зубами, випльовуючи жуйку. Отямившись і побачивши кашку зжованої тканини, він схопив її і кинув на кахельну піч. Через кілька місяців, перед якимось святом, монах став прибирати свою келію, і знявши висохлий корж з печі, помітив, що одна сторона її вийшла гладкою, схожою на пергамент. Він спробував писати на ній чорнилом і спроба увінчалася успіхом.
Основними компонентами паперу є целюлоза та деревна маса. Для надання паперу певних оптичних і технологічних властивостей до основної маси додають різноманітні домішки (дрібно розмолоті мінеральні суміші: проклеюючі, барвники, наповнювачі тощо).
Проклейку паперу проводять поверхневим методом, тобто клей наносять на поверхню паперу. Для цього використовують модифікований крохмаль або натрієву сіль карбоксиментилцелюлози. Сіль також можна вводити в масу; тоді використовується каніфольний, каніфольно-парафіновий або синтетичні клеї. Проклейка підвищує гідрофобність паперу, сприяє ліпшому сприйняттю друкарської фарби, що особливо важливо для паперу, який призначений для друку способом плоского офсетного друку.
Введення в паперову масу наповнювачів (каоліну, тальку, гіпсу, двоокису титану, крейди та інших) підвищує її поверхневу гладкість, зменшує прозорість паперу. Надмірне введення наповнювачів викликає сильне пиловиділення і зменшує поверхневу міцність паперу, що призводить до вищипування окремих частин, налипання їх на декель офсетного циліндра і зниження якості друкованих відбитків. З іншого боку, часті зупинки друкарської машини для змивання декеля значно знижують продуктивність друкарської машини і не забезпечують ідентичності тиражних відбитків. Для усунення подібних явищ в офсетний папір вводять менше наповнювачів, ніж у папір, призначений для друку іншими способами.
Мотивація до навчальної діяльності.
Всі 15 кружечків складаємо навпіл (показано на фото)
За допомогою шаблона склеювання кружечків та клея-пістолета, мастимо клеєм тільки ті рисочки на яких вказані числа 1 та 2. Склеюємо всі 15 кружечків (показано на фото)
Коли всі 15 кружечків склеїли, переходимо до наступного етапу. Робимо теж саме, але з числами 3 та 4, але склеюємо ми вже не кружечок, а напів кружечки між собою. (показано на фото)
Як тільки склеїмо всі кружечки дотримуючись інструкції, ми отримаємо таку кулю. На блискучий декоративний шнур нанизати намистинку і за допомогою клею-пістолета приклеїти до кулі. (показано на фото)
БАЖАЮ ТВОРЧИХ УСПІХІВ ТА ФАНТАЗІЙ!