План-конспект на тему "Конкуренція та її види. Соціальні наслідки конкуренції."

Про матеріал
План-конспект на тему "Конкуренція та її види. Соціальні наслідки конкуренції."
Перегляд файлу

План уроку 

Тема уроку: Конкуренція та її види. Соціальні наслідки конкуренції.. Навчальна: вивчити поняття конкуренції, її основних видів та соціальних наслідків.

Розвиваюча: розвивати вміння узагальнювати та аналізувати.

1.     Виховна:    виховувати свідоме       ставлення   до      обраної       професії, застосовувати теоретичні знання на практиці. 

2.     Забезпечення уроку: конспект уроку, роздатковий матеріал.

3.     Тип уроку: формування нових знань.

Міжпредметні зв'язки: економіка, історія.

Хід уроку

1.        Організаційний момент – 1-2хв.

1.1.   перевірка наявності учнів

1.2.   повідомлення учням теми уроку

1.3.   повідомлення учням плану проведення уроку

2.        Визначення мети уроку – 2-3хв.

Визначення поняття «конкуренція», види конкуренції. Наслідки конкуренції:

позитивні та негативні.

3.        Мотивація діяльності на уроці          – 2-3 хв.

Конкуренція – як стимул для розвитку і руху вперед.

4.        Повторення вивченого матеріалу     – 5-8хв.

4.1.   Об’єкти ринку.

4.2.   Суб’єкти ринку.

4.3.   Функції ринку.

5.        Формування нових знань          –  20-25 хв.

5.1.   Визначення поняття «конкуренція»

5.2.   Характеристика видів та методів конкуренції.

5.3.   Наслідки конкуренції:позитивні, негативні.

6.        Узагальнення та систематизація знань      – 8-10 хв 6.1. Повторення та систематизація основних понять.

6.2. Домашнє завдання: вивчити конспект.  

 

           

Конспект уроку

Як економічна категорія, конкуренція – це боротьба між товаровиробниками за найбільш сприятливіші умови виробництва та збуту товарів, за привласнення найбільшого прибутку.

Конкуренція – це об’єктивний економічний закон, який виражає внутрішньо-необхідні, стійкі та істотні зв’язки між відокремленими товаровиробниками, з одного боку, і споживачами їх продукції – з іншого.

 

Цей закон діє у всіх сферах суспільного виробництва:

1)  в сфері безпосереднього виробництва:

а) боротьба між суб’єктами підприємницької діяльності за найбільш сприятливі умови

виробництва;

б) боротьба між підприємцями та найманими робітниками за продовження робочого

дня;

в) боротьба між робітниками за робочі місця.

2)  в сфері обігу:

а) боротьба за збут товару;

б) боротьба за умови продажу робочої сили;

в) боротьба за величину заробітної плати.

3)  в сфері розподілу:

а) боротьба між виробниками та споживачами;

б) боротьба між споживачами за якість товарів.

 

Позитивні сторони конкуренції:

1)  сприяє розвитку НТП;

2)  примушує виробників економити всі види ресурсів;

3)  сприяє зниженню цін;

4)  веде до підвищення якості товарів;

5)  вирівнює прибутковість та рівень заробітної плати у всіх сферах економіки.

 

Негативні сторони конкуренції:

1)  створює умови для безробіття, інфляції та банкрутства окремих підприємців;

2)  веде до збільшення диференціації доходів;

3)  сприяє виникненню економічних криз;

4)  виступає важливим фактором монополізації економіки.

 

Види конкуренції:

а) внутрігалузева конкуренція – це боротьба між товаровиробниками, які функціонують

в одній галузі народного господарства;

             б)    міжгалузева    конкуренція    –    це    конкуренція    між    товаровиробниками,    які

функціонують в різних галузях народного господарства.

 

Форми конкуренції:

1)  вільна конкуренція ( досконала ), яка характеризується:

а) великою кількістю конкурентів-виробників та конкурентів-споживачів;

б) вільним доступом товаровиробників до будь-якої виробничої діяльності;

в) стихійною взаємодією попиту та пропозиції;

г) правилом – споживач завжди правий;

д) жодна фірма не може вплинути на ринкову ціну.

2)  монополістична конкуренція; 3) олігополістична конкуренція.

Монополістична конкуренція виникає там, де необхідна широка диференціація товару, пов'язана або з його властивостями (якість, марка, дизайн, упакування), або з особливими смаками споживачів, які доводиться брати до уваги при продажу товару. Відрізняючись від досконалої (чистої") конкуренції, монополістична конкуренція контролюється і обмежується монополіями, які стають на ринку єдиним продавцем певного товару, а тому можуть нав'язувати споживачам власні умови й одержувати монопольний прибуток.

Олігополістична конкуренція (термін "оліго" у перекладі з грецької мови означає "малий, декілька продавців") виникає, коли на ринку діє не один монополіст-продавець однорідних товарів, а декілька (три, чотири) великих продавців. За цих умов кожен з них розробляє і здійснює власну ринкову і маркетингову стратегію (визначає ціну, обсяги продажу тощо), але при цьому мусить враховувати стратегію і дії своїх конкурентів. Олігополісти здебільшого домовляються про спільні дії на ринку, з допомогою служб маркетингу уважно стежать за конкурентами, сприяючи стабільності ринку.

Методи конкуренції:

а) цінова конкуренція – це боротьба між товаровиробниками за споживача шляхом

зниження затрат в процесі виробництва, зниження цін на товари;

б) не цінова конкуренція – це боротьба між товаровиробниками за споживача шляхом

своєчасного впровадження в процес виробництва НТР.

pdf
Додано
31 грудня 2023
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку