Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач – це фізична особа, яка набуває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.
Як діяти, якщо ви придбали товар неналежної якості? Якщо Ви виявили протягом встановленого гарантійного строку недоліки, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, маєте право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Як підтвердити факт купівлі товару? Відповідно до частини одинадцятої статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», під час продажу товару продавець зобов’язаний видати Вам розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу. Ваші вимоги розглядатимуться після пред’явлення Вами розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Якщо продавець, виробник відмовляється задовольнити Ваші вимоги, як споживача, то за захистом своїх прав Ви можете звернутись до Інспекції з питань захисту прав споживачів в Дніпропетровській області, яка знаходиться за адресою: вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро. Крім того, свої права споживачі можуть захистити і в судовому порядку.
Пам'ятка споживача. ПОДУМАЙТЕ, ЧИ СПРАВДІ ВАМ ПОТРІБЕН ЦЕЙ ТОВАРЗНАЙДІТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО СХОЖІ ТОВАРИ: ПОРІВНЯЙТЕ АНАЛОГІЧНІ ВИРОБИ РІЗНИХ МОДЕЛЕЙ У РІЗНИХ МАГАЗИНАХ;УВАЖНО ВИВЧІТЬ ЦІНИ. ДЕТАЛЬНО З'ЯСУЙТЕ:> ОСНОВНІ СПОЖИВЧІ ВЛАСТИВОСТІ ТОВАРУ, А ЩОДО ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ – СКЛАД І ВМІСТ ШКІДЛИВИХ РЕЧОВИН;> ДАТУ ВИГОТОВЛЕННЯ ТОВАРУ;> ЯК ПРАВИЛЬНО КОРИСТУВАТИСЯ ТОВАРОМ;> ТЕРМІН СЛУЖБИ (ПРИДАТНОСТІ); > ГАРАНТІЙНІ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ ВИРОБНИКА;> НАЙМЕНУВАННЯ ТА АДРЕСУ ПІДПРИЄМСТВА, ЩО ПРОВОДИТЬ РЕМОНТ ТА ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ. МОЖЕТЕ ВИМАГАТИ ДОКУМЕНТ ПРО ЦІНУ. ВИМАГАЙТЕ НАДАТИ ВАМ ІНФОРМАЦІЮ (ІНСТРУКЦІЮ, СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ) ПРО ТОВАР МОВОЮ, ЯКОЮ ВИ ВОЛОДІЄТЕ. ПЕРЕВІРТЕ ГРОШІ, ЩО ДАЄТЕ, ОДЕРЖАВШИ ЗДАЧУ, ПЕРЕРАХУЙТЕ ЇЇ В ПРИСУТНОСТІ ПРОДАВЦЯ. ВІЗЬМІТЬ КВИТАНЦІЮ, ЧЕК, ЩО ЗАСВІДЧУЄ ФАКТ КУПІВЛІ.