найменування закладу загальної середньої освіти
Погоджено: Затверджено:
Заступник директора з НВР Директор
ПІП ПІП
підпис підпис
«______» ___________________20_____р. «______» ___________________20_____р.
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З МИСТЕЦТВА
Учителя________________________________________________________________________
Розглянуто на засіданні МО (кафедри) ________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________
Протокол №__________ від «______» ___________________20_____р.
Голова МО__________________________________________________
ПІП
Складено до підручника інтегрованого курсу : Мистецтво, 4 клас закл. заг. середн. освіти. (авт. Лємешева Н.А.) – Кам’янецьПодільський: Абетка, – 2021.– 120 с. : іл.
Дата |
Тема |
Музичне мистецтво |
Образотворче мистецтво |
Розділ І. МИСТЕЦЬКІ МАНДРІВКИ ДАЛЕКИМИ КРАЇНАМИ (24 години) |
|||
1. |
У вихорі мистецт в |
СІМ:М. Скорик. Мелодія ля-мінор КМ:. Участь в обговоренні творів мистецтва. Участь у колективній творчості ХТД:Імпровізації. Спів «Дружній клас». Музика і слова О. Товтіна |
СІМ: С.Харунобу.Мудрість (Чі), із серії «П’ять чеснот» О. Ренуар «Дочки Катюля», Мандеса Е. Грассе дерев'яні фігури морескьєрі. КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва. Участь у колективній творчості ХТД: Створення паперових прикрас для класу в техніці витинанка |
2 |
Африка нські мотиви |
СІМ:звучання барабанів. Оглафа Ебітарі Перрін. Її ритм і блюз. КМ: Рухи під музику «Весела Африка». ХТД: Гра «Найкращий барабанщик», виконання ритмічних вправ. Запис різних музичних тривалостей. Робота групі: інструментальне виконання, імпровізації. |
СІМ: Живопис в стилі Тінга-Тінга. Африканський розпис тканини. КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва та аналізування робіт однолітків. ХТД: Створення та розпис орнаментами прикрас з паперу (картону). |
3 |
Єгипетс ькі мотиви |
СІМ: С. Шварц. When You Believe (саундтрек до мультфільму «Принц Єгипту»); Дж. Верді. Марш з опери «Аїда» Нотний запис. КМ: Представлення власної творчості. Робота в групах. Розгадування ребусів. ХТД: Дзвінки-дзвіночки Музика і слова І.Танчака. Складання речень про мистецтво |
СІМ: Єгипетські настінні розписи. Ювелірна колекція Freywille Кеті Перрі під час виступу. Деметр Чипарус. Єгипетські танцівниці. Поняття «стилізація» КМ: Представлення власної творчості. ХТД: Замальовка стилізованої квітки лотоса. Малювання стрічкового орнаменту із стилізованою квіткою лотоса |
4 |
Диво сади |
СІМ: Сприймання та формування образного бачення: К. Дебюссі. Прелюдія «Вітер на рівнині», п’єса «Сади під дощем» з циклу «Естампи; КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва у дослідженні шляхів вирішення екологічної проблеми. ХТД:Пантоміма. Театралізація. Виконання пісеньки на слова М. Познанської у різних музичних розмірах. |
СІМ: Мартен ван Гемскерк «Верхові сади і Вавилонська вежа», оранжерея в парку Версальського палацу. Франція Національний дендрологічний парк «Софіївка». Україна Еко-готель в Сінгапурі «Вертикальний ліс» м. Мілан, Італія КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва у дослідженні шляхів вирішення екологічної проблеми. ХТД: Малювання графічними матеріалами декоративної композиції "Квіти диво-саду». Врівноваження композиції, виділення композиційного центру. |
5 |
Арабсь кі казки |
СІМ: Н. Рота Опера «Чарівна лампа Аладдіна», В. Кохановська Мюзикл «Аладдін і чарівна лампа» (фрагменти), Алан Менкен. «Арабські ночі» Пісня з мультфільму «Аладдін», зразки арабських килимів. КМ: Робота в групах: театралізація, участь в обговоренні. |
СІМ: Кадри з мультфільму, фільму, мюзиклу «Аладдін» КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва робіт однолітків. ХТД:Створення замкненого орнаменту для для килима-літака із казки «Аладдін» у техніці аплікація. Ознайомлення із замкненим орнаментом. Поняття: килимарство, замкнений |
|
|
ХТД: Виконання пісні з мультфільму «Аладдін» студії Уолта Діснея «Арабська ніч» Музика Алан Менкен. Театралізація. |
орнамент |
6 |
Арабсь кі казки (продов ження) |
СІМ: Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехерезада» Ч.І «Море і корабель Синдбада». Ознайомлення «басовий ключ». Поняття: сюїта, колаж. КМ: Участь у дослідженні, обговореннях, презентація та оцінювання власної творчості, висловлюванні вражень від творів різних видів мистецтва ХТД: Виконання пісні «Золота зіронька» (музика і вірші Н. Май) |
СІМ: Кадри з мультфільму «Синдбад: легенда семи морів» КМ: Участь взаємооцінювання колажів четвертокласників (четвертокласниць). ХТД: Ілюстрування першої частини сюїти «Море і Синдбада корабель» у техніці колаж. |
7 |
Арабсь кі казки (продов ження) |
СІМ: М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехерезада». Ч. ІV «Багдадське свято…» КМ: Участь у дослідженні, колективній творчості, обговореннях, презентація власної творчості ХТД:Створення музичного оформлення до віршу П. Браницького |
СІМ: Будівля університету Аль-Мустансирия в Багдаді «Золота мечеть» в Багдаді. Роботи Відад аль-Орфалі КМ: Участь у дослідженні, колективній творчості, обговореннях, презентація власної творчості ХТД: Малювання кольоровими олівцями пейзажу із казковим арабським містом. |
8 |
Індійсь кі візерун ки |
СІМ: індійський танець, фрагменти м/ф «Козаки навколо світу» «Ріккі-Тіккі-Таві» КМ: Дослідження рухів індійських танців. ХТД:Виконання пісні «Зелене слоненя» (музика І. Кириліної, вірші О. Вратарьова) |
СІМ: розписи Мадхубані КМ: Участь у дослідженні, колективній творчості, обговореннях, презентація власної творчості. ХТД: Створення графічними матеріалами симетричної композиції за індійськими мотивами. |
9 |
Мистец тво із секрето м |
СІМ: Сприймання китайська народна мелодія у виконанні на гучжені, Перегляд. П. Чайковський Китайський танець з балету «Лускунчик». КМ: Участь в дослідженні обговоренні творів мистецтва, у колективній роботі ХТД: Виконання пісні «Winter» (музика А. Олєйнікової, текст К. Орлова) та виконання рухів під музику пісні. |
СІМ: Стародавні статуетки з китайської порцеляни, традиційний китайський посуд. КМ: Участь в дослідженні обговоренні творів мистецтва, у колективній роботі - прикрашанні простору класу. ХТД: Створення новорічних прикрас із солоного тіста. |
10 |
Парад новоріч них персона жів |
СІМ: ABBA «Happy New Year»; Дж. Лорд П’єрпонт «Jingle Bells» та інші пісні про Новий рік (на вибір) КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості. ХТД: розучування «Новорічної пісні» (музика і вірші Н. Май) для подальшого виконання її під час новорічних свят. |
СІМ: Фото Сегацу-Сан. Одзі-сан; ілюстрація «Сім богів щастя» КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості. ХТД: Виготовлення новорічної листівки із тваринами символами років східного календаря |
11 |
У вирі барвист их візерун ків Мексик и |
СІМ: Марьячі Лос Панчос. Ла-тино Н.Паганіні. Концерт для гітари з оркестром (фрагмент). вірш Н. Красоткіної. КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості. ХТД: Спів різдвяної пісні «Тихая ніч» (музика Фр. Грубер (Franz X. Gruber) слова Й. Мор |
СІМ: Фото мексиканського карнавалу. КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості. ХТД: Створення бутафорії у мексиканському стилі для веселої новорічної фотосесії |
12-14 |
|
Уроки екскурсії (віртуальні подорожі), проєктна діяльність |
Уроки екскурсії (віртуальні подорожі), проєктна діяльність |
15-16 |
|
Уроки узагальнення |
|
|
|||
17 |
Там, де море зустріч ається із сонцем |
СІМ: П. Зографос. Танець, Мега Йорти . Велике свято – фестиваль грецької культури в Україні. Сіртакі КМ: Участь в обговоренні, дослідженні. Презентація власної діяльності Виконання пісні «Треба мріяти завжди» (музика О. Янушкевич, слова Н. Погребняк). |
СІМ: Настінні розписи Давньої Греції, П. Зографос. Пейзажі. Танець КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості. Малювання гуашшю грецького пейзажу з морем, оливковим деревом, скелями тощо на тлі сонця, яке заходить. Добір теплої кольорової гами. |
18 |
Країна міфів та олімпій ських богів |
СІМ: Вангеліс. Пісня моря; ДіДюЛя та «ОТТА» оркестр КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, театралізації ХТД: Виконання пісеньки про дельфіна на слова М. Пригари. Імпровізації з темпом. Театралізація гра «Упізнай» |
СІМ: настінні розписи Кноського палацу. Фото та фотореконструкція споруди давньогрецького театру КМ: Пояснення свого задуму, захист своєї позиції ХТД: Малювання гуашшю дельфінів на тлі морського краєвиду. Добір холодної кольорової гами. |
19 |
Чарівни й Венеціа нський карнава л |
СІМ: Ж. Оффенбах Опера «Казки Гофмана» Баркарола. Ю. Весняк «Баркарола» Фото Венеціанського карнавалу, Ц. Йонг. Венеціанський захід сонця КМ: Представляє результати власної творчості (співає улюблені пісні, виконує танцювальні рухи, демонструє власні твори образотворчого мистецтва тощо) перед рідними, одноліткам ХТД: Виконання голосом мелодії «Баркароли» з опери Ж. Оффенбаха, виконання пісні «Кольоровий світ» (слова і музика М. Мазур). Виконання ритмічної вправи. |
СІМ: Фото Венеціанського карнавалу КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, театралізації. Ділиться власними враженнями від творів різних видів мистецтва ХТД: Створення маски для шкільного карнавалу чи театральної вистави. |
20 |
Персон ажі італійсь кої комедії |
СІМ: Р. Шуман. Цикл «Карнавал»: №2 «П’єро», №3 «Арлекін» КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, театралізації. ХТД: Створення твору у тричастинній формі за вибором дітей («П’єро і Коломбіна», «П’єро і Арлекін»,«Арлекін і Коломбіна»). Гра в парах/трійках «Музична форма». |
СІМ: П. Сезанн.П’єро і Арлекін, А. Манукян.Арлекін П. Пруна. П’єро К. Сомов. Коломбіна (фрагмент). Пропорції голови людини. КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва робіт однолітків. ХТД: Виконання лінійних замальовок фігур людей у русі за зразком. Малювання кольоровими олівцями портрету персонажу венеціанського карнавалу на повний зріст. |
21 |
Світ чудес і розваг |
СІМ: М. Равель «Моя матінка Гуска»: «Хлопчик-мізинчик», «Красуня і чудовисько». М. Равель «Моя матінка Гуска»: «Павана Красуні», КМ: Участь у дослідженні особливостей «Павана Красуні» ХТД: Виконання пісні «Лагідна пісня» (автор Н. Май) |
СІМ: фото видів Діснейленд (Франція). Пропорції фігури людини. КМ: Пояснення свого задуму, захист своєї позиції. ХТД: Групова робота. Ліплення із пластиліну ілюстрації до фрагменту казки Шарля Перро «Хлопчик-мізинчик» |
22 |
Грація класичн ого танцю |
СІМ: Л. Боккеріні. Менует; П. Моріа. Менует. Перегляд. G.F.Haendel – Watermusic (Minuett I-II-etc КМ: Робота в парах, групі: участь у відтворенні танцювальних рухів, виконання різних дій / ролей у творчому процесі ХТД: Виконання музичного оформлення до вірша. Відтворення рухів танцівників. |
СІМ: Е. Дега. Зірка, Ч. Маннуччі. Менует, порцелянові статуетки КМ:представлення результатів власної творчості (демонстрація своїх робіт перед рідними, однолітками ) ХТД: Виготовлення рухомого шаблону, його перетворення на паперову ляльку-танцівниці (танцівника). Групова робота: створення композиції балетних сцен. |
23 |
У англійс ькій казці |
СІМ: Кінофільм «Мері Поппінс» (1964) (фрагмент), Кінофільм «Мері Попінс, до побачення!», фрагмент «Школа танців Мадам Коррі». КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, дослідження рухів танцівників. Робота в парах, групі ХТД: Виконання пісні «Казкові сни» (музика і слова Н. Май). Виконання вправ на створення динамічної композиції. |
СІМ: ілюстрації до повістей Памели Треверс «Мері Поппінс», «Мері Поппінс повертається» КМ: добір слів для характеристики власних емоцій та вражень засобів художньої виразності; ХТД: Малювання ілюстрації акварельними фарбами до казки «Мері Поппінс» |
24 |
У англійс ькій казці (продов ження) |
СІМ: Балет «Пітер Пен». Танець зірочок. Танець фей з к/ф «Пітер Пен» (Австралія, 2003 р.) М/ф Пітер Пен: у пошуках магічної книги (фрагмент) КМ: участь у колективній творчості, дослідження рухів танцівників. ХТД: Відтворення вірша Миколи Шерника. Гра імпровізація |
СІМ: Дайермуд Байрон О’коннор. Статуя Дінь-Дінь Кадри: м/ф «Пітер Пен» Оперета «Пітер Пен» Фільм «Капітан Крюк» КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, ота в парах, групі ХТД: Малювання персонажів казкової повісті «Пітер Пен» у техніці набризк |
25 |
Угорсь кі мотиви |
СІМ: Й. Брамс. «Угорські танці». Танець № 5 (fis-moll). Ф. Ліст. Концертний етюд № 3 (gis-moll) «Кампанелла» КМ: дослідження варіаційної форми на прикладі твору угорського композитора Ференца Ліста, висловлювання результатів дослідження |
СІМ: Міст Святого Северина (фото) КМ: Представлення власної творчості. ХТД: Створення композиції із образом казкового замку в техніці гратографія |
|
|
ХТД: Розучування пісні «Що сказало Сонце?» (музика Г. Васіної, слова М. Сингаївського). Виконай її в роля |
|
26 |
Веселк ова архітек тура |
СІМ: М. Равель «Болеро» вірш Н. Красоткіної «У танці…» Перегляд іспанського танцю «Фламенко» КМ: охарактеризовування власних емоцій та вражень; пояснення вподобань, визначення відомих засобів художньої виразності ХТД: виконання ритмів. Гра «Кращий барабанщик». |
СІМ: Фото будівель А. Гауді. Г. Тот. Ланцюговий міст. Будапешт; КМ: висловлювання від враженнями від творів різних видів мистецтв; ХТД: малювання казкового будинку форми якого нагадують природні форм (рослин, комах, тварин) аквареллю |
27 |
У ритмі Віденсь кого вальсу |
СІМ:Сприймання та формування образного бачення: В. А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (І частина), (IV частина. Рондо). Фото КМ: розпізнавання елементів художньої мови творів музичного мистецтва для характеристики художнього образу ХТД: Гра «Створюємо ритмічне рондо» (у групах). Виконання в групах та презентація ритмічної послідовності рефрену. |
СІМ: Віденського балу, Музичним годинником Анкер-Ур, Віденської ратуші КМ: порівняння художніх образів творів мистецтва різних видів та явища довкілля ХТД: Аналіз форми і ритмічних чергувань елементів архітектурної споруди. Малювання Віденської ратуші |
28 |
Натюр морт – таємни ча краса речей |
СІМ: Й. Гайдн (Л.Моцарт). «Дитяча симфонія». КМ: розпізнавання елементів художньої мови творів музичного мистецтва для характеристики художнього образу ХТД: Створення та виконання «Симфонії весри» до віршів Т. Корольової та О. Роговенко. |
СІМ: Ян (Жaн-Жак) Бауман. Квіти, фрукти і мавпа В ван Гог. Квітуча мигдалева гілка у склянці, Соняхи Натюрморт з яблуками, грушами, лимонами і виноградом КМ: представлення власної творчості.Робота в групах, колективна робота – оформлення виставки. ХТД: Робота в групах утворення кольорів оптичним способом змішування. Створи натюрморт з квітучими гілками мімози у техніці пуантипія |
29 |
Мистец тво з глибин и віків |
СІМ: «Ой, ходить сон» у виконанні Ніни Матвієнко; «А мій милий вареничків хоче» у виконанні дуету «ПАРАBEST» КМ: Участь у створенні музичної історії. ХТД: Виконання української народної пісні «Веснянка». |
СІМ: К.Білокур. Сніданок та Привіт урожаю КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва. ХТД: Виконай аквареллю натюрморт з глечиком у техніці гризайль. |
30 |
Від традиці й до сучасно ст |
СІМ: українські народні пісні: «Із сиром пироги», обробка В. Маруничау виконанні Національної заслуженої капели бандуристів України ім. Г. Майбороди; «Якби я мала крила орлині» у виконанні театру пісні «Джерела». КМ: Робота в групах: інсценізації Рухи під музику ХТД:Виконання пісні «Ой, є в лісі калина» а capella та під акомпанемент. |
СІМ: Світлини Косівської, Опішнянської, Васильківської кераміки КМ: висловлювання результатів дослідження як глина стає посудом. ХТД: ліплення посуду з пластиліну та декорування його українськими візерунками. |
31 |
Націона |
СІМ: народні мелодії у виконанні оркестру народних |
СІМ: світлини із зразками килимів різних регіонів України, |
|
льні колорит и мистецт ва Україн и |
інструментів (на вибір) КМ: Участь у колективній творчості, обговореннях, презентація та оцінювання власної творчості ХТД: Відгадування загадок. Називання музичних інструментів. Пригадування записів нот. Створення ребусів, використовуючи мистецькі слова |
килими О.Пілюгіної КМ: Участь у колективній творчості, обговореннях, презентація та оцінювання власної творчості ХТД: Виготовлення композицію з українською хатинкою у техніці ниткографія. |
32 |
|
Завдання для самоперевірки |
|
33-34 |
|
Відвідування закладів культури (театр, філармонія тощо).Уроки узагальнення. Перевір свої досягнення. |
Відвідування закладів культури (музеї, галереї тощо)Уроки узагальнення. Перевір свої досягнення |
Скорочення: СІМ – сприймання інтерпретація мистецтва. КМ – комунікація через мистецтво. ХТД – художньо-творча діяльність. |