План-конспект семінарське заняття: "Причини і початок Другої світової війни. Події 1939-1941 рр."

Про матеріал
В плані-конспекті на тему: "Причини і початок Другої світової війни. Події 1939-1941 рр." логічно побудована структура семінарського заняття: 1.Організаційна частина-допомагає мобілізувати учнів до навчання; активізувати їхню увагу; створити робочу атмосферу для проведення заняття; 2)Обговорення навчальних питань семінару – полягає в обговоренні й керуванні процесом розгляду основних питань семінару відповідно до обраного виду і методики його проведення; 3)Підбиття підсумків заняття – передбачає коротке повідомлення про виконання запланованої мети, завдань заняття (аналіз того, що було розглянуто, мотивацію діяльності групи і окремих учнів, оцінювання їхньої роботи).
Перегляд файлу

 

Тема семінарського заняття: Причини і початок Другої світової війни. Події 1939-1941 рр.                                                                                                                                            Мета: розкрити причини і характер Другої світової війни; охарактеризувати хід бойових дій у 1939-1941 рр; показати причини успіхів Німеччини на першому етапі війни; формувати в учнів навички аналізу,  вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; сприяти вихованню патріотизму, національної свідомості та гідності.                                          Тип семінарського заняття:  тематичний.                                                                      Обладнання: карта «Друга світова війна», атласи, мультимедійна дошка.              Основні поняття і терміни:  «бліцкриг»,  агресія, Друга світова війна, окупація. Троїстий пакт, «зимова війна», плани операцій: «Вайс», «Грюнг», «Морський лев».                                                                                                                                                          Основні дати: 1 вересня 1939 р. – початок Другої світової війни; листопад 1939 р. – прийняття Західної України і Західної Білорусії до складу СРСР; листопад 1939 – березень 1940 р. – війна між СРСР і Фінляндією; червень 1940 р. – приєднання  Бессарабії й Північної Буковини до СРСР; серпень  1940 р. – приєднання Латвії, Литви, Естонії до СРСР; 27 вересня 1940 р. – укладення Троїстого пакту між Німеччиною , Італією, Японією.              Рекомендована література: Політична історія XX століття: Навч. посібник. - 2-е вид. - К., 2001; Пивовар С., Серіщев Я., Стельмах С. Всесвітня історія XX століття. - К.: Феміна. 1995. – С. 113-150.

Хід семінарського заняття:

І. Організаційний момент (2 хв.).         Привітання.  Вчитель заходить до авдиторії, вітається з учнями.                                                                                                                                                                       

II. Повідомлення теми лекції та мотивації навчальної діяльності (5-7 хв.).                                                                                                                                                                           Тема семінарського заняття: Причини і початок Другої світової війни               Мотивація вивчення теми ( вступне слово вчителя).Історія людства знає безліч війн. Але дві з них масштабами руйнувань і людських втрат не мають рівних. Це Перша та Друга світові війни. Обидві вони пов'язані із ХХ ст.,  і в них брали участь усі найбільші держави світу. Обидві війни прийшли з Німеччини, основні бойові дії розгорталися у Європі. Тому, вивчення даної теми є досить актуальним на сьогоднішній день.                                                                                    2.1.Ознайомлення учнів із планом лекції та ключовими поняттями. Вчитель озвучує план семінарського  заняття:

1. Причини, характер. Періодизація Другої світової війни.

2. Початок війни. Бойові дії 1939 – 1941 рр.

а) Напад на Польщу (операція „Вайс”).

б) „Дивна війна”.

в)  Напад СРСР на Фінляндію („Зимова війна”).

г)  Окупація  Німеччиною Данії, Норвегії, Бельгії, й Люксембургу.  Поразка Франції. 

д) Доля Західної України, Західної Білорусії, Бессарабії. Держав Прибалтики.

III. Розкриття основних положень семінарського заняття за поданим планом.                                                                                                                                                                                      Під час семінарського заняття учні виступають із заздалегідь підготовленими повідомленнями із даної теми. Для кращого сприйняття нового матеріалу учням була надана можливість переглянути уривки із документального фільму: « Вторая мирова: предпосылки и результат ».

IV. Підведення  підсумків діяльності учнів на семінарському занятті. Протягом  семінарського заняття на тему: «Причини та початок Другої світової війни» учні  самостійно розповідали заздалегідь підготовлений матеріал згідно плану семінарського заняття. Ключові поняття учні занотовували в глосарій . В завершальній частині семінару, для перевірки засвоєного матеріалу, учні пишуть самостійну роботу із даної теми .                            Постановка завдань для подальшого вивчення нової теми .              Для засвоєння та розуміння  нової теми, учням надається можливість самостійно зробити презентації відповідно до питань, які були подані в плані семінарського  заняття.

 

1

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку