Шведюк Олена Григорівна, вчитель фізичної культури ліцею «Успіх» Монастирищенської міської ради
Черкаської області
«СВЯТО ВЕСНИ І СПОРТУ»
«SPRING AND SPORTS»
(змагання між учнями базової середньої школи та вчителями)
Мета заходу : розширити руховий досвід учнів через формування стійкої мотивації до занять фізичною культурою і спортом; формувати здатність до контролю фізичного і психоемоційного стану; розвивати природні здібності під час змагальної діяльності; розвивати інтерес до занять фізкультурою і спортом в учнів та вчителів; формувати компетентність партнерства, навички роботи в команді; сприяти підтримці позитивного середовища у закладі освіти; виховувати моральні та вольові якості учасників освітнього процесу.
Ключові компетентності: громадянська та соціальна, екологічна, інформаційнокомунікаційна, здатність володіти іноземними мовами, підприємливість, інноваційна, навчання впродовж життя.
Наскрізні вміння: діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, співпрацювати з іншими.
Місце проведення: святково прибрана спортивна зала.
Рекомендована дата проведення:весна.
Інвентар: емблеми команд (Додаток 1), повітряні кульки для прикраси стін спортивної зали, плакати/постери із цитатами про спорт і весну, секундомір, спортивний інвентар, свисток, суддівське табло, меблі (столи, стільці), повітряні кульки на паличках тримачах, роздатковий матеріал, нагороди переможцям.
Учасники: SUPER TEACHER - команда вчителів
SUPER CHILD - команда учнів 7-9 класів
Під веселу спортивну музику (Музика для спортивних змагань ШеGames)команди заходять до зали, де їх чекають вболівальники, ведучі, судді.
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 1:
Фізкульт-привіт, командам SUPER TEACHER і SUPER CHILD, вболівальникам і вболівальницям та гостям нашого весняно-спортивного свята!
Весна - це чудова пора, коли все пробуджується від сну, розквітає зеленіє. От і ми сьогодні хочемо , щоб ви всі відчули це пробудження, отримали море бадьорості та позитиву.
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 2 :
«Яке найкраще слово в світі?» Раз мудрий хтось спитав людей.
«Здоров’я» -відповів так хворий.
«Ні, молодість» - сказав старий. «Найкраще- хліб» -жебрак говорить, «Перемога!» - відповів стрілець.
«Найкраще-воля!» вів невільник.
«Ні, правда!»- відповів мудрець. (Автор невідомий. З інтернету)
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 1:
Ось сьогодні на нашому заході ми приміряємо на себе всі ці якості, про які щойно почули вірші.
Розпочнемо змагання із представлення команд:
1. SUPER CHILD - команда учнів;
2. SUPER TEACHER - команда вчителів.
А слідкувати за змаганнями будуть наші судді (3 члени).
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 2:
Весна у всіх асоціюється з теплом, зеленим листям і, звичайно, з квітами. То ж, розпочинаємо першу естафету.
Інвентар: 2 фліпчарти, дві паперові серединки “ромашки”, паперові пелюстки “ромашки”(Додаток 2), магніти (кількість відповідає кількості пелюсток “ромашки”).
Навпроти кожної команди на відстані 10 метрів стоять фліпчарти, на яких розміщено жовте коло - серединка ромашки. Кожен учасник команди отримує “пелюстку”.
Завдання для команд:
По команді судді учасники по черзі біжать до фліпчарту і за допомогою магніту (магніти розташовані з боку фліпчарту, відповідно до кількості пелюсток) прикріплюють свою “пелюстку” до “серединки квітки”.
Перемагає команда, яка першою створить свою ромашку. Також враховується естетичний вигляд створеної “квітки”).
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 1:
Весна - це не тільки краса і квіти, а ще й багато праці в садах. На городах та полях. От ми пропонуєм командам попрацювати.
Будемо садити картоплю.
Інвентар: 6 хулахупів, 2 кошики для м'ячів, по 3 м'ячі (для великого тенісу) для кожної учасниці.
Навпроти кожної команди, на відстані 2 метрів на підлозі розміщено по 3 хулахупи, між ними відстань близько 1 метра. На стартовій лінії біля кожної команди розміщено кошик з м'ячами.
Завдання для команд: По команді судді перший учасник в шерензі команди бере 3 м’ячика і біжить до хулахупів, кладучи в кожен хулахуп по одному м’ячу, після передачі естафети біжить наступний.
При визначенні команди-переможниці враховується швидкість і правильність виконання завдання (м’ячики не мали викочуватись за межі хулахупів).
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 2:
Команди молодці! Та поки судді рахують бали, пропонуємо завдання для вболівальників та вболівальниць – викопати картоплю, яку посадили команди.
Обираються найактивніші 2 вболівальники/вболівальниці від обох команд.
Завдання для вболівальників і вболівальниць:
По команді судді кожен учасник має зібрати всі м’ячики із хулахупів у кошик і поставити на стіл суддів.
Переможець/переможниця додають бал своїй команді-фаворитці.
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 1:
А зараз команди мають відгадати загадку: «Під ногами у саду стиглу ягідку знайду. Треба низько нахилиться, щоб зірвати …(полуницю).
Так, команди наші будуть збирати полуницю, та не всі, а по три учасниці з кожної команди.
Інвентар: не менше 60 аркушів А3 із зображенням полуниці (Додаток 3), секундомір. У спортивній залі розвішані по стінах і розкладені на підлозі аркуші із зображенням полуниці.
Завдання для команд:
По команді судді по три учасника з кожної команди протягом 15 секунд «збирають врожай» - аркуші із зображенням полуниці.
Перемагає команда, яка назбирає більше «полуниць».
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 2:
Ви справжні молодці! Квіти зростили, картоплю посадили і, навіть, викопали; полуницю зібрали, а тепер час на відпочинок. Зараз наші команди будуть збиратися на пікнік до лісу.
Інвентар: 2 столики, 20 аркушів зі словами (м’ясо, шампура, мангал, сіль, сірники, ковдра, вода, газета, хліб, кетчуп, дрова, серветки, сокира, клейонка, щоденник, ваза, телевізор, фен, лопата, диван) (Додаток 4), 2 кошики.
Навпроти кожної команди на відстані 5 метрів стоїть стіл, на якому розміщені аркуші паперу А4. На аркушах написані різні назви предметів, які варто брати з собою на пікнік, а які будуть зайвими.
Завдання для команд:
По команді судді учасники команд по черзі із кошиком біжать до столу. Серед аркушів на столі, учасник має обрати один аркуш із словом, яке називає предмет необхідний для пікніку, покласти його у кошик і повернутися назад. Учасники команд передають естафету один одному по черзі.
Перемагає та команда, капітан якої першим передасть кошик із “предметами” суддям.
При визначенні команди-переможниці враховується швидкість і правильність виконання завдання (чи потрібні “речі” зібрала команда).
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 1:
Ну що ж, речі зібрали, а тепер гайда на автобус, який доставить нас до лісу на пікнік. Та всі ми знаємо, що без квитка в автобус не пустять. Зараз ми дамо кожному учаснику квиток, який потрібно закомпостувати.
Інвентар: 2 стільці, аркуші А4 із зображенням квитка на автобус (кількість аркушів має відповідати кількості учасниць команд).
Кожен учасник отримує аркуш А4, на якому надруковане зображення квитка на автобус (жартівливий «ШКОЛА-ПІКНІК», з датою та іншим, фантазія ведучих) (Додаток 5).
Навпроти команд, на відстані 5 метрів стоїть по 1 стільцю.
Завдання для команд:
По команді судді кожен учасник біжить зі своїм “квитком”, кладе його на “сидіння” - стілець. Для “компостування” учасник має сісти на “квиток”, встати, забрати “квиток” і повернутися до команди, щоб передати естафету наступному учаснику.
Перемагає команда, яка найшвидше “закомпостує” всі “квитки”.
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 2:
От ми вже і на природі. Наші поварі напекли на вогнищі картоплю. Всі ми з дороги, голодні і дуже хочемо їсти. То ж наступна естафета так і називається: “Гаряча картопля”. «ГАРЯЧА КАРТОПЛЯ»
Інвентар: 2 тенісні ракетки, 2 тенісні м'ячики, 2 кеглі для боулінгу.
Кожна команда отримує по одній тенісній ракетці і тенісному м’ячику.
Навпроти команд, на відстані 5 метрів стоїть по 1 кеглі.
Завдання для команд: По команді судді кожен учасник команди має пронести м’яч на ракетці до кеглі, оббігти її і повернутися назад, щоб передати естафету наступному учаснику. Під часу бігу м’ячик не повинен впасти з ракетки.
Перемагає команда, гравці якої швидше пройдуть естафету.
При визначенні команди-переможниці враховується швидкість і правильність виконання завдання (менша кількість падіння м'яча).
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 1:
Відпочили, позмагались, поїли картоплі, пора вже повертатись додому. Та як же з лісу і без квітів? Але ми дуже гуманні відпочивальники, ми квіти замінимо на кольорові кульки. Бережімо природу! «ЗБЕРИ БУКЕТ»
Інвентар: 2 відра з піском, повітряні кульки на паличках тримачах (кількість кульок відповідає кількості гравців в обох командах). Навпроти кожної команди, на відстані 7-8 метрів у відрі з піском розміщено палички тримачі із повітряними кульками.
Завдання для команд:
По команді судді гравці кожної команди по черзі біжать за однією кулькою.
Перемагає команда, яка найшвидше забере всі кульки, не загубивши і не луснувши жодної.
ВЕДУЧИЙ/ВЕДУЧА 2:
Ось і прийшов час завершувати наше весняно-спортивне свято.
І поки судді підраховують результати хочемо звернутись до всіх присутніх з такими гарними словами:
СПОРТ- ЦЕ СИЛА,
СПОРТ- ЦЕ МУДРІСТЬ,
СПОРТ- ЦЕ КЛАС. ВСІ, УСІ ЗАЙМАЙТЕСЬ СПОРТОМ МИ ЗВЕРТАЄМОСЬ ДО ВАС!
Оголошення результатів.
Нагородження переможців. (Додаток 1)
(Додаток 2)
(Додаток 3)
(Додаток 4)
М’ЯСО |
МАНГАЛ |
СІЛЬ |
ВОДА |
ХЛІБ |
ДРОВА |
ШАМПУРА |
СІРНИКИ |
КОВДРА |
ГАЗЕТА |
КЕТЧУП |
СЕРВЕТКИ |
КЛЕЙОНКА |
ЩОДЕННИК |
ТЕЛЕВІЗОР |
ЛОПАТА |
ДИВАН |
(Додаток 5)