План – конспект теоретичного уроку з предмета
“Електротехніка з основами промислової електроніки”
Тема уроку: №28 Використовування трансформаторів при передачі електричної енергії на великі відстані.
Мета уроку:
Навчальна: сформувати знання про використання трансформаторів при передачі електричної енергії на великі відстані.
Виховна: виховувати культуру праці, працелюбність, повагу до праці.
Розвиваюча: розвивати мислення, сприяти всебічному розвитку учнів, розвивати пам`ять, мислення.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Наочні засоби :
СТРУКТУРА УРОКУ
1. Організаційно-вступна частина уроку.
2. Актуалізація опорних знань учнів (фронтальне опитування).
3. Постановка завдань уроку.
4. Пояснення нової теми (методом розповіді та пояснення, комбінуючи їх з бесідою).
5. Оперативний контроль вивченого на уроці.
6. Закріплення теми уроку (практичне завдання).
7. Систематизація та узагальнення знань.
8. Підсумок уроку:
а) підведення підсумків розглянутих на уроці знань
б) пояснення домашнього завдання
в) оцінювання знань учнів.
ХІД УРОКУ
1. Організаційно-вступна частина
Налаштування психологічного настрою учня на продуктивну роботу
2. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
Актуалізація мотиваційних резервів учня шляхом фронтального опитування учнів з пройденого раніше матеріалу. Запитання до учнів
3. Постановка завдання уроку
Сьогодні на уроці ми вивчимо, що таке трансформатор, його призначення, будову трансформатора та ознайомимося з його режимами роботи.
4. Пояснення нової теми
Для прийому електричної енергії і її перетворення і постачання споживачів, передачі електричної енергії із одного енергорайону в інший служать електричні мережі і підстанції. В залежності від характеру споживачів, розташування і потужності електричних станцій у даному районі.
Підстанції бувають повишаючі та понижаючі ~ U = 330 кВ, 500 кВ, 750 кВ. Підстанції постійного струму U = 200 кВ.
На підстанціях використовують трансформатори силові з масляним або повітряним охолодженням, які можуть бути понижаючі або повишаючі.
5. Оперативний контроль
Викладач оперативно проводить опитування учнів з викладеного матеріалу:
1. Що називається трансформатором ?
3. Принцип дії трансформатора ?
6. Закріплення теми уроку
Викладач дає завдання учням показати із представлених трансформаторів – броньові, стержньові, з Ш-образним та П-образним осердями, та розповісти про передачу електричної енергії на відстань.
7. Систематизація та узагальнення знань
Викладач викликає до дошки по одному учнів із завданням накреслити:
- зображення схеми трансформатора, що працює в режимі холостого ходу;
- зображення спрощеної схеми заміщення трансформатора;
- зображення схеми трансформатора, що працює в режимі короткого замкнення.
8. Пояснення домашнього завдання
Викладач
- підводить підсумки уроку коротким оглядом його змісту.
- проводить оцінювання знань учнів, які відповідали на уроці, оголошує оцінки.
На дошці викладач пише домашнє завдання
Сторінки 198 – 199 у підручнику Електротехніка з основами промислової електроніки , Автор А.М. Гуржій та інші. Київ Форум 2002
План – конспект теоретичного уроку
з предмета
“Електротехніка з основами промислової електроніки”
Тема уроку №28: Використовування трансформаторів при передачі електричної енергії на великі відстані.
Склав викладач: Р.В. Лакуста