План – конспект теоретичного уроку з предмета “Електротехніка з основами промислової електроніки” Тема уроку: №32 Механічна характеристика асинхронного двигуна.

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: сформувати знання про механічні характеристики асинхронних електродвигунів. Виховна: виховувати культуру праці, працелюбність, повагу до праці. Розвиваюча: розвивати мислення, сприяти всебічному розвитку учнів, розвивати пам`ять, мислення. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

План – конспект теоретичного уроку з предмета

Електротехніка з основами промислової електроніки

 

Тема уроку: №32 Механічна характеристика асинхронного двигуна.

Мета уроку:

Навчальна: сформувати знання про механічні характеристики асинхронних електродвигунів.
Виховна: виховувати культуру праці, працелюбність, повагу до праці.
Розвиваюча: розвивати мислення, сприяти всебічному розвитку учнів, розвивати пам`ять, мислення.
 

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

Наочні засоби :

  1. плакат будова машини змінного струму;
  2. електродвигуни різних типів.

 

СТРУКТУРА УРОКУ

 

1. Організаційно-вступна частина уроку.

2. Актуалізація опорних знань учнів (фронтальне опитування).

3. Постановка завдань уроку.

4. Пояснення нової теми (методом розповіді та пояснення, комбінуючи їх з бесідою).

5. Оперативний контроль вивченого на уроці.

6. Закріплення теми уроку (практичне завдання).

7. Систематизація та узагальнення знань.

8. Підсумок уроку:

    а) підведення підсумків розглянутих на уроці знань

    б) пояснення домашнього завдання

    в) оцінювання знань учнів.

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційно-вступна частина

     Налаштування психологічного настрою учня на продуктивну роботу

  1. взаємне вітання;
  2. перевірка наявності учнів;
  3. організація уваги учнів до уроку.

2. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

    Актуалізація мотиваційних резервів учня шляхом фронтального опитування учнів з пройденого раніше матеріалу. Запитання до учнів

  1. які бувають електричні машини змінного струму.
  2. коло змінного струму з активним індуктивним та ємнісним опором.
  3. що таке асинхронний двигун та його будова.
  4. принцип дії асинхронний двигун.

3. Постановка завдання уроку

    Сьогодні на уроці ми вивчимо, що таке аснхронні двигуни, їх призначення, будову  та ознайомимося з їх видами.

 

4. Пояснення нової теми

Пуск електродвигунів вхолосту і під навантаженням

Пуск електродвигуна вхолосту здійснюється з метою перевірки справності механічної частини (відсутність стуків, зачіпання час­тинами, що обертаються, нерухомих тощо), правильності напрямку обертання, міцності кріплення електродвигуна до фундаменту ї якості центрування валів. При цьому електродвигун має бути відо­кремлений від механізму, що приводиться ним у дію, верстата або іншого устаткування.

Електродвигун вмикають поштовхом у мережу і, не допускаючи повного розвороту (при досягненні приблизно 25—З0 % номіналь­ної частоти обертання), вимикають, уважно прислухаючись до шуму (не повинно бути сторонніх звуків), який здійснює ротор, що продовжує деякий час обертатися за інерцією.

Якщо необхідно змінити напрямок обертання ротора, міняють місцями два сусідніх проводи підведення живлення від мережі до затискачів електродвигуна.

Після першого пробного пуску і усунення виявлених недоліків здійснюють другий пуск вхолосту, при якому електродвигун пра­цює на повних (номінальних) обертах не менш як 1 год. Протягом цього часу електродвигун повинен знаходитися під наглядом елек­тромонтажника, який обов'язково   через кожні 10—15 хв має перевіряти ступінь нагрівання підшипників. Перевищення температури нагрівання підшипників кочення над температурою навколишнього повітря, тобто перегрівання, допускається не більш ніж на 60 °С, а температура граничного нагрівання має становити не більш як 95 °С при температурі навколишнього повітря 35 °С.

Під час роботи вхолосту вимірюють амплітуду вібрації під­шипників електродвигуна віброметром.

Амплітуда вібрації підшипників електродвигуна, яка залежить від частоти обертання ротора, не повинна перевищувати таких зна­чень:

Синхронна частота о( тання, об/хв

3000

1500

1000

750 і нижче

Допустима амплітуда

вібрації підшипників,

мкм

                                                                    50 100 130 160

 

Підвищена вібрація електродвигуна може бути наслідком ба­гатьох причин, у тому числі слабкого кріплення лап, недостатньої жорсткості основи, незадовільного центрування валів, незбалансо-ваності ротора, порушення контакту в обмотці тощо. Причини під­вищеної вібрації повинні бути виявлені й усунені, бо можуть при­звести до руйнування підшипників або фундаменту і аварійного виходу електродвигуна з ладу.

У разі нормальної роботи електродвигуна вхолосту переходять до випробовування його під навантаженням, у процесі якого знову перевіряють амплітуду вібрації і ступінь нагрівання підшипників. Необхідність такої перевірки зумовлена тим, що під час роботи із завантаженим устаткуванням нерідко збільшуються вібрація і на­грівання підшипників внаслідок поганої збалансованості або не­достатньо міцного кріплення технологічного устаткування, яке при­водиться в дію електродвигуном. У випадку пасової- передачі при­чиною підвищеного нагрівання підшипників може стати надмірно натягування ременя на шківи.

    Тривалість безперервної роботи електродвигуна під наванта­женням, близьким до номінального, має становити не менш як 3 год.
    Протягом зазначеного часу через кожні З0 хв вимірюють темпера­туру нагрівання обмотки, яка повинна відповідати паспортним да­ним заводу.

              Механічною характеристикою асинхронного двигуна називається залежність частоти обертання двигуна від моменту на валу n2 = f (M2). Механічну характеристику одержують за умови U1 - const, f1 - const. Механічна характеристика двигуна є залежністю обертаючого моменту від ковзання, побудованою в іншому масштабі. На мал. 12.6 зображена типова механічна характеристика асинхронного двигуна.


Мал. 12.6

        Із збільшенням навантаження величина моменту на валу зростає до деякого максимального значення, а частота обертання зменшується. Як правило, у асинхронного двигуна пусковий момент менше максимального. Це пояснюється тим, що в пусковому режимі, коли n2 = 0, а S = 1 асинхронний двигун знаходиться в режимі, аналогічному короткому замиканню в трансформаторі. Магнітне поле ротора направлено стрічно магнітному полю статора.

           

  Результуючий, або основний, магнітний потік в повітряному зазорі машини в пусковому режимі, а також ЕРС в статорі і роторі Е1 і Е2 значно зменшуються. Це приводить до зменшення пускового моменту двигуна і до різкого зростання пускового струму.

 

5. Оперативний контроль

Викладач оперативно проводить опитування учнів з викладеного матеріалу:

  1. що таке асинхронні двигуни ?
  2. що таке поняття механічної характеристики ?
  3. будова та принцип дії машин змінного струму.

 

6. Закріплення теми уроку

  Викладач дає завдання учням показати із представлених електродвигунів – асинхронні електродвигуни з короткозамкненим ротором та асинхронні електродвигуни з фазним ротором.

 

 

7. Систематизація та узагальнення знань

   Викладач викликає до дошки по одному учнів із завданням накреслити:

- формулу обертання ротора електродвигуна;

- схеми з'єднання обмоток електродвигуна;

- механічну характеристику електродвигуна та пояснити її.

 

8. Пояснення домашнього завдання

Викладач

- підводить підсумки уроку коротким оглядом його змісту.

- проводить оцінювання знань учнів, які відповідали на уроці, оголошує оцінки.

На дошці викладач пише домашнє завдання

Сторінки 217 – 219 у підручнику Електротехніка з основами промислової електроніки , Автор  А.М. Гуржій та інші. Київ Форум 2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект теоретичного уроку

 з предмета

 

 

Електротехніка з основами промислової електроніки

 

Тема уроку №32: Механічна характеристика асинхронного двигуна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Склав викладач: Р.В. Лакуста

 

doc
Додано
20 травня 2020
Переглядів
2050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку