13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

План-конспект урок фізичної культури з волейболу для 8 класу

Про матеріал
План-конспект уроку для 7-го класу Тема уроку: Волейбол Завдання уроку: Освітні завдання : 1. Повторення учнів правила гри у волейбол та правила ТБ. 2. Повторення техніки виконання передачі м’яча зверху та знизу. Оздоровчі завдання: 1. Розвивати якості та здібності: швидкість, силу, стрибучість, спритність, координацію, кмітливість та точність. Виховні завдання : 1. Виховувати в учнів навички колективних дій за допомогою рухливих ігор та естафет з елементами волейболу . Мета уроку: виховувати в учнів любов до волейболу, свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом, сприяти зміцненню здоров’я учнів засобами ігор, естафет, вправ, виховувати завзятість, дисциплінованість, почуття товариськості, взаємодопомоги, здатність долати втому, а також потребу в систематичних заняттях фізичною культурою та спортом. Місце проведення: спортивний зал. Очікувані результати: Учні повинні знати: Учні повинні вміти: Як контролювати свій стан здоров`я, рахуючи частоту ЧСС. Виконувати передачі і прийом м'яча. Інвентар: волейбольні м’ячі, секундомір, фішки, музичний супровід, ноутбук, екран, проектор, маніжки, гімнастичні круги, естафетні палиці, гімнастична лава, тенісні м’ячі. Тип уроку: навчально-тренувальний.
Перегляд файлу

Відділ освіти Великолепетиської районної державної адміністрації

КЗ «Великолепетиський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів»

Великолепетиської селищної ради

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ДЛЯ 7-х КЛАСІВ

Сапронова Ю.В.,

вчитель фізичної культури,

кваліфікаційна категорія:

«спеціаліст»

 

 

 

2018-2019 н.р.


План-конспект  уроку для 7-го класу

 

Тема уроку: Волейбол

 

          Завдання уроку:

Освітні завдання :

1. Повторення учнів  правила гри у волейбол та правила ТБ.

2. Повторення техніки виконання передачі м’яча зверху та  знизу.


Оздоровчі завдання:

1. Розвивати якості та здібності: швидкість, силу, стрибучість, спритність, координацію,  кмітливість та точність.

Виховні завдання :

1.  Виховувати в учнів навички колективних дій за допомогою рухливих ігор та естафет з елементами волейболу .

 

Мета уроку: виховувати в учнів любов до волейболу, свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом, сприяти зміцненню здоров’я учнів засобами ігор, естафет, вправ, виховувати завзятість, дисциплінованість, почуття товариськості, взаємодопомоги, здатність долати втому, а також потребу в систематичних заняттях фізичною культурою та спортом.

 Місце проведення: спортивний зал.

Очікувані результати:

 

Учні повинні знати:

Учні повинні вміти:

Як контролювати свій стан здоров`я, рахуючи  частоту ЧСС.

 Виконувати передачі і прийом м'яча.

 

 Інвентар: волейбольні м’ячі, секундомір, фішки, музичний супровід, ноутбук, екран, проектор, маніжки, гімнастичні круги, естафетні палиці, гімнастична лава, тенісні м’ячі.

 Тип уроку: навчально-тренувальний.

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

Підготовча частина ( 16хв. )

1.Організований перехід до місць занять

30 сек.

Дистанція до 0,5 м. До місця шикування йти в колону по одному кроком.

2. Шикування в одну шеренгу, привітання.

Повідомлення завдань уроку

 

 

1 хв.

Звернути увагу на зовнішній вигляд, поцікавитись самопочуттям. Наголосити, що за якісне виконання вправ та теоретичних відповідей учні будуть отримувати кольорові наліпки.

Завдання на урок повідомити, пояснити.

Вчитель: Сьогодні ми ще раз повторимо правила гри у волейбол.

Бліц-турнір:

Розміри волейбольного майданчика?

Які ви знаєте передачі у волейболі?

Скільки у волейболу існує подач?

Висота волейбольної сітки?

2 хв.

Звернути увагу учнів на мультимедійний екран. На екрані демонструються зображення запитань та правильних відповідей на них.

3. Техніка безпеки на уроці:

 слухати уважно вчителя, виконувати вправи лише за сигналом або командою вчителя;

 дотримуватись інтервалу і дистанції, під час розминки не обганяти один одного;

 виконувати вправи чітко, без перекручувань та не заважати іншим виконувати вправи;

 після виконання вправи взяти м’яч в руки і тримати його, не випускаючи з рук

15 сек.

На мультимедійному екрані демонструється інструкція з охорони праці уроках волейболу.

Звернути увагу дітей на те, що дотримання правил з техніки безпеки на уроці дозволить уникнути важких травм, зберегти здоров’я та покращити працездатність

4. Вимірювання ЧСС за 6 секунд

10 сек.

Виділити спеціальними наліпками учнів з ЧСС  більше ніж 9 уд.

5. . Ходьба в обхід по спортивній  залі.

Різновид ходьби:

- на носках, руки за голову;

- на п’ятках, руки на пояс;

- На зовнішній стороні ступні, руки за спину.

- На внутрішній стороні ступні, руки за спину.

30 сек.

Спина пряма, вперед не нахилятися. Чітко тримати осанку, інтервал два кроки.

6. Повільний біг

30 сек.

Зберігати стрій, не обганяти один одного. Дистанція – 1 м. Темп повільний. Під час кожного повороту по залу робити оплески у долоні

7. Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання. Через середину по двоє

15 сек.

 Темп виконання вправ – повільний.

Руки вгору – вдих, руки вниз – видих

Учні перешиковуються з колони по одному в колону по два через середину залу

8. Спеціальні бігові вправи:

Біг:

- з високим підійманням стегна;

- з закиданням гомілки назад;

- біг на прямих ногах;

- приставним кроком правим, лівим боком, кругові оберти руками;

 - схрестим кроком правим  і лівим боком, руки у вільному русі;

Стрибки:

- стрибким на стопі;

- перекиди з п’яти на носок з стрибком у гору;

- біг стрибками (оленячий біг);

- багатоскоки.

5 хв.

Зберігати стрій, не обганяти один одного. Дистанція – 1 м. Темп повільний.

Індивідуальний підхід до навантаження учнів (учні підготовчої групи та діти, ЧСС яких перевищує норму, виконують вправи до середини майданчика).

 

 

 

Стежити за правильним приземленням на ногу.

 

 

 

9. Ходьба з виконанням вправ на поновлення дихання

 

 

10 сек.

 

Темп виконання вправ – повільний.

Руки вгору – вдих, руки вниз – видих

 

10. Аеробіка під музичний супровід.

В. п. ноги разом, руки на поясі

1- нахили голови вправо,

2- нахили голови вліво.

3- так само тільки повороти вправо

4- повороти вліво.

 

В. п. ноги на ширині плеч

1 – кругові оберти головою вправо

2 – кругові оберти головою вліво.

 В. п. ноги на ширині плеч

1 – глибокий вдих, руки вгору,

2 – видих, руки вниз упустити.

 

В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі

1- нахили тіла вправо, ноги трохи згибаються

2 – нахили тіло так само тільки в ліву сторони.

3- все так само тільки скручування вправо, а потім вліво,

4 – потім руки в сторони,

5 –руки вгору,

6- дві руки вгору,

7- коло руками перед собою,

8- скручування,

9- так само скручування тільки руки вирівнюються.

 

В. п. ноги на ширині плеч

1 – глибокий вдих, руки вгору,

2 – видих, руки вниз упустити.

 

В. п. ноги на ширині плеч

1- нахили тулуба вперед, руки в сторони,

2- нахили тулуба назад, руки вперед,

3- нахили тулуба вправо, руки в сторони,

4 – нахили тулуба вліво, руки сторони.

 

В. п. ноги на ширині плеч

1- руки в сторони,

2- руки вгору,

3- так само тільки додаємо рухи стегнами вправо, а потім вліво.

 

В. п. ноги на ширині плеч

1 – руки в праву сторони, стегна так само,

2 – руки в ліву  сторону, стегна так само,

3 – так само тільки руки вгору, стегна в право і в ліво.

 

В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі

1 –нахил тулуба к правій нозі,

2- нахил тулуба к лівій нозі,

3- повернутися у в. п.

 

В. п. ноги на ширині плеч, на місці кроком

1 – глибокий вдих, руки вгору,

2 – видих, руки вниз упустити.

 

В. п.  ходьба на місці.

1 – приставний крок в праву сторону,

2- приставним кроком в ліву сторону,

3 – так само тільки з оплесками долонь,

4-  так само тільки з закиданням гомілки назад, руки в сторони,

5- так само тільки праве коліно в ліву сторони з доторканням лівої руки

6- потім ліве коліно в праву сторону з доторканням правої руки.

7- приставним кроком в праву сторону з оплеском під коліном,

8- так само тільки в ліву сторону.

 

В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі

1- два приставних в право,

2- два приставних в ліво,

3- потім присідання в право, руки вперед,

4- так само тільки в ліву сторону.

 

В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі

1- випад в право, руки в сторони,

2- випад в ліво, руки в сторони,

3- потім так само тільки добавляється ще руки вгору.

 

В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі

1- присідання на двох ногах, руки в сторони,

2- присідання на двох ногах, руки вперед.

 

В. п. ноги на ширині плеч, на місці кроком

1 – глибокий вдих, руки вгору,

2 – видих, руки вниз упустити.

 

В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі

1 –нахил тулуба к правій нозі,

2- нахил тулуба к лівій нозі,

3- повернутися у в. п.

 

В. п.  ноги на ширині плечей.

1 – стрибком ноги разом, руки вгору;

2- стрибком ноги ширше плечей, руки вниз.

3- імітація стрибків на скакалці,

4 –прискорення на місце, з високим підійманням стегна.

 

В. п. ноги на ширині плеч, на місці кроком

1 – глибокий вдих, руки вгору,

2 – видих, руки вниз упустити.

6  хв

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 раз.

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

4 раз.

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

4 раз.

Усі рухи учні повторюють за вчителем

 

 

 

 

 

 

Тримати осанку

 

 

 

 

 

 

 

Тримати осанку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконується на 2 рахунки у послідовності, зворотній приставному кроці

 

 

 

Рух виконується кроком у бік (ноги нарізно трохи ширше плечей) на 2 рахунки

 

 

 

 

 

 

Під кожний рахунок руки підіймаються вгору.

 

 

 

 

 

 

 

При нахилі ноги в колінах не згинати.

 

 

 

Ноги в колінах не згибати

 

 

 

 

Відновлення дихання

 

 

 

 

Енергійні рухи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П’яти не відриваються від підлоги

 

 

 

 

 

Спина пряма

 

 

 

 

 

П’яти не відриваються від підлоги

 

 

 

 

 

Відновлення дихання

 

 

 

 

 

Ноги в колінах не згибати

 

 

 

 

Енергійні рухи. Руки не згибати.

 

 

 

 

 

 

Відновлення дихання

11.  Повторний замір ЧСС за 6 с.

15 сек.

Звернути увагу на дітей  з ЧСС більше 14 уд.

Основна частина ( 25хв. )

 

 

Підготовчі вправи до передач

 

Учні за кольорами маніжок перешиковуються у четвірки

1. Передача м’яча на місці в четвірках:

- передача із-за голови;

- передача із – за голови об підлогу;

- передача однією рукою;

- передача однією рукою об підлогу

3 хв.

6-8 разів на четвірку

 

 

Передача із –за голови закінчується на рівні очей

 

 

Лікоть вище плеча

Індивідуальний підхід до навантаження учнів (хлопцям запропонувати виконати прискорення до іншої колони після передачі м’яча, а дівчатам залишись у своїх колонах).

Спеціальні вправи індивідуально для повторення передачі м’ячі зверху

 

2. Різновиди передач:

- імітація передачі зверху.

- передача над собою після власного  підкидання м'яча.

- передача з зміною висоти та вихідного положення.

- імітація передачі після відскоку від підлоги;

-сидячі на підлозі, передачі м’яча пальцями, спочатку великим, потім вказівним і на останок середнім.

4 хв.

5-7 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожний учень з м’ячом , 3 м відстань один від одного

Руки зігнуті в ліктьових суглобах, кисті перед обличчям, пальці розведені й спрямовані вгору, лікті спрямовані вперед в сторони, ноги зігнуті в колінах і розставлені, одна нога спереду, тулуб трохи нахилений вперед.

У момент передачі м'яча ноги й руки випрямляють, пальцями торкаються м'яча, зм’якшують поступовий рух, кисті в положенні тильного згинання, вони міцно охоплюють м'яч ззаду-знизу, утворюючи своєрідну «воронку» .

Повторення передачі м’яча зверху в парах

3. Верхня передача м’яча:

- накидання м’яча партеру, потім той робить імітацію передачі;

- так само тільки вже з передачею партнерові;

- з накиданням м’яча та передача з ловлею м’яча партнером;

- з накиданням м’яча передача одна над собою, а інша передача партнерові;

- з накидання м’яча дві передачі над собою, а третя партнерові;

 

5 хв.

10 разів

 

 

 

 

 

Звернути увагу на положення рук, ніг, обов’язково пружинка та слідкувати за виконанням вправи.

 

Диференційований підхід до виконання вправи (залежно від фізичної підготовки учні можуть корегувати дистанцію між партнерами)

 

Вправа на точність передачі м’яча зверху

Індивідуальний підхід до навантажень учнів (успішним учням запропонувати виконати вправи без ловіння м’яча)

 

Повторення передачі м’яча знизу в парах

 

4. Нижня передача м’яча:

- один партнер накидає, інший виконує передачу;

- так само тільки на одному коліні;

- так само тільки з естафетними палицями;

- накидання м’яча над собою, потім передача знизу партнерові;

 

 

- передача знизу з накиданням партнера, а потім з доторканням фішки вправо а потім вліво;

 

5 хв.

10 разів

 

 

 

 

В.п. – середня стійка ноги нарізно, ноги зігнуті  в колінах, ступні паралельні, руки випрямлені, передпліччя наближені один до одного, тулуб нахилено вперед, передпліччя знаходяться на одному рівні, кисті з’єднанні; Передача виконується за рахунок випрямлення ніг, тулуба і рук вперед-вгору назустріч м'ячу.

Диференційований підхід до виконання вправи (залежно від фізичної підготовки учні можуть корегувати дистанцію між партнерами)

Індивідуальний підхід до навантажень учнів (успішним учням запропонувати виконати вправу без ловіння м’яча)

Індивідуальний підхід до навантажень учнів (учні з підвищеним ЧСС виконують вправи без доторканням фішки ).

 

5. Естафета

Різновиди вправ передачі м’яча:

- м’яч в руках, шаг спочатку лівою, потім правою і передається іншому;

- м’яч в руках, підкидання його вгору, оплеск у долоні, ловля м’яча, потім передача іншому;

- м’яч за головою, потім за спиною, кидком вниз між ногами, зловили двома руками і передали іншому;

- на вибір учня.

5 хв.

 

 

 

Діти об’єднуються у  дві команди

Завдання учнів перемістити всі м’ячі з одного гімнастичного кола до іншого.

 

 

6. Рухлива гра: «Влуч у  м'яч»

3 хв.

Гравці двох команд стоять у шеренгу одна навпроти одної на відстані 6-10 м, у руках у кожного гравця маленький м'яч. Посередині між шеренгами стоїть табурет, на ньому лежить волейбольний м'яч. За командою вчителя гравці однієї команди намагаються по черзі влучити маленьким м'ячем у волейбольний м'яч і збити його. За вдалий кидок команді зараховується одне очко. Виграє команда, що набрала більшу кількість очок.

Рухливі ігри с м'ячем.

Заключна частина (4 хв )

 

1. Шикування в одну шеренгу.

2. Ходьба для відновлення дихання

1 хв.

Темп повільний. Вдих глибокий – руки вверх, видох повільний – руки вниз через сторони

3.Підведення підсумків уроку

 Рефлексія:

- Я дізнався…

- Зрозумів…

- Навчився…

- Найбільші труднощі відчував…

- Я не вмів, а тепер вмію…

1 хв.

Відмітити кращих учнів. Залучання учнів до  самостійного щоденного виконання фізичних  вправ на  свіжому  повітрі

4. Домашнє завдання:

Учням пропонується на вибір два комплекси вправ на вдосконалення технічної (передачі м’яча зверху) та спеціальної фізичної (швидкісно-силові якості) підготовки волейболіста(додаток 1)

1 хв.

Особистісно орієнтовний підхід: відповідно до показаних результатів на уроці порадити учням відповідні комплекси. Учні вибирають собі варіант домашнього завдання. Нагадати правила охорони праці при самостійному занятті вправами

5. Повторне вимірювання ЧСС за 6 секунд

30 сек.

Поцікавитися самопочуттям учнів. Звернути увагу на учнів, з високою ЧСС на початку уроку.

Норма 12 ударів

6. Організований вихід із місця заняття

30 сек.

Рухаючись проти ходом учні плескають один одного по долоням.  В колону по одному

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплекс 1.

Вправи на вдосконалення техніки передачі м’яча зверху

Комплекс 2.

Вправи на вдосконалення фізичної підготовки
(швидкісно-силових якостей)

Перед виконанням комплексу необхідно виконати розминку!!!

 

1. Передачі м’яча зверху над собою, 3-4 підходи по 30 разів відпочинок між підходами 1 хв.;

2. Передачі м’яча зверху об стіну, 3-4 підходи по 30 разів відпочинок між підходами 1 хв.;

3.  Передачі м’яча зверху над собою, тільки одні передачу коротку, а іншу високу,  3-4 підходи по 30 разів відпочинок між підходами 1 хв.

Перед виконанням комплексу необхідно виконати розминку!!!

 

1. Вправи з подоланням власної ваги:

- присідання на двох ногах, 3-4 підходи по 20 разів відпочинок між підходами 2 хв.;

- стрибки на скакалці, 2-3 підходи по 30 сек., відпочинок між підходами 2 хв.;

- підтягування на перекладині, (хлопці на високій, а дівчата на низькій)

Комплекс 1.

Вправи на вдосконалення техніки передачі м’яча зверху

Комплекс 2.

Вправи на вдосконалення фізичної підготовки
(швидкісно-силових якостей)

Перед виконанням комплексу необхідно виконати розминку!!!

 

1. Передачі м’яча зверху над собою, 3-4 підходи по 30 разів відпочинок між підходами 1 хв.;

2. Передачі м’яча зверху об стіну, 3-4 підходи по 30 разів відпочинок між підходами 1 хв.;

3.  Передачі м’яча зверху над собою, тільки одні передачу коротку, а іншу високу,  3-4 підходи по 30 разів відпочинок між підходами 1 хв.

Перед виконанням комплексу необхідно виконати розминку!!!

 

1. Вправи з подоланням власної ваги:

- присідання на двох ногах, 3-4 підходи по 20 разів відпочинок між підходами 2 хв.;

- стрибки на скакалці, 2-3 підходи по 30 сек., відпочинок між підходами 2 хв.;

- підтягування на перекладині, (хлопці на високій, а дівчата на низькій)

 

 

 

 

docx
Додано
11 червня 2020
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку