План-конспект уроку алгебри в 7- В класі з теми “Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі”

Про матеріал
План- конспект уроку з теми “Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі” . План уроку типу - засвоєння нових знань. В ньому розглянуто методи розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Наведено схеми до задач. Розглянуто задачі різних рівнів.
Перегляд файлу

План-конспект уроку алгебри в 7- В класі з теми

“Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь.

 Рівняння як математична модель задачі” 

Підготувала вчитель математики

 Андріївського ліцею №1

Донецької селищної ради

Харківської області

Кривонос Любов Петрівна

 Мета уроку: вчити учнів моделюванню математичних задач за допомогою лінійних рівнянь; розширити знання про види задач, що розв'язуються складанням лінійних рівнянь;  формувати уміння складати схеми до задач, в яких йдеться про зміни величин, та задач на рух; розвивати логічне мислення, творчість; виховувати любов до України.

 Тип уроку: засвоєння знань, застосування вмінь.

Хід уроку

 1.Організаційна частина. Мотивація навчальної діяльності.  (Слайд 1)

 Слово вчителя. Доброго дня, діти, шановні колеги. Я рада всіх вас бачити на нашому уроці, тема якого “Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь.

Рівняння як математична модель задачі”. 

Записуємо тему в зошиті.

-   Прошу вас звернути увагу на екран. (Слайд 2) -Діти, які асоціації у вас виникли?

-   Відпочинок, сонце, ліс, гори. Добре б відпочити влітку в горах!

Це краєвиди наших Українських Карпат.

Я вас запрошую в математичну подорож по Україні. Гора Говерла

image

2.   Перевірка домашнього завдання: (Слайд 3)

      5(2х – 1) = 4х – 23;              3х – 4 = 3(х – 2)                      3х – 2(х – 1) = х + 2

image         10х – 5 = 4х – 23;              3х – 4 = 3(х – 2);                    3х – 2х + 2 = х + 2;

         10х – 4х = -23 + 5;             3х – 4 = 3х – 6;                       х + 2 = х + 2;           6х = - 18                            3х – 3х = -6 + 4;                      х – х = 2 – 2;           х =  -18 : 6                          0х = -2.                                   0х = 0.

          Відповідь. - 3            Відповідь. Коренів немає      Відповідь. х — будь-яке

3.   imageАктуалізація опорних знань.  (Слайд4)

Більше на ....

додати

Менше на ...

відняти

Більше в ....

помножити

Менше  в...

поділити

Виконання усних вправ:

Спростіть вираз:

                a) 2a + b – 2a + 3b;       б) -(а + 3) + 2(а – 1);  (Слайд 5)

4.   Пояснення нової теми. Розв’язання задачі пояснює вчитель.

 Наша країна має найкращі чорноземи у світі.  Найвища частка орних земель — у степових районах (70–80%) і лісостеповій зоні. Пасовища зосереджені, в основному, в Карпатах, на Поліссі та в південно-східних степових областях, сіножаті - в долинах річок.  Основні культури, які вирощуються в Україні це зернові. (Слайд 6)

                                image

Задача 1. На три вантажних машини навантажили 91ц зерна. На другу навантажили на 20% більше, ніж на першу, а на третю – 0,4 того, що було навантажено на першу машину. Скільки зерна навантажили на кожну машину?

Розв’язання: (Слайд 7)

  Виразимо відсотки десятковим дробом. 1%=0,01; тоді 20%=0,2.

 Нехай на першу машину навантажили х ц зерна, тоді 20% від х становить 0,2х. На другу машину навантажили х + 0,2х = 1,2х ц, а на третю – 0,4х ц. На три машини навантажили х + 1,2х + 0,4х, що за умовою задачі дорівнює 91ц.

Складаємо і розв’язуємо рівняння:

 х + 1,2х + 0,4х = 91;

 2,6х = 91;  х = 35.

   Отже, на першу машину навантажили 35ц зерна, на другу – 1,2х = 35∙1,2 = 42 (ц), а на третю – 0,4х = 0,4 ∙35 = 14 (ц).

Відповідь. 35 ц, 42 ц, 14 ц.

  Наша країна багата не тільки врожаями зернових. Україна має квітучі сади. Де збирають великі врожаї яблук, груш, різних ягід. (Слайд 8)

image

 Задача 2. На одній ділянці кущів аґрусу в тричі більше, ніж на другій. Якщо з першої ділянки пересадити 12 кущів на другу, то кущів аґрусу на обох ділянках стане порівну. По скільки кущів аґрусу росте на кожній ділянці? (Слайд 9)

Розв’язання:

 Нехай на ІІ ділянці росте х кущів. Тоді на першій — 3х. Складемо схему до задачі.

І ділянка ? 3х                                         х

ІІ ділянка ? 3х-12                                  х+12

Стало порівну

За умовою задачі складемо рівняння:

3х-12=х+12

3х-х=12+12 2х=24 х=24:4 х=12

Тому на І ділянці росте 3х=3·12=36 кущів. А на ІІ ділянці - 12 кущів.

(Слайд 10)

image

 А тепер, учні, ми відправимося у подорож по нашому рідному краю. Сядемо на човна і попливемо по нашій улюбленій річці - Сіверський Дінець. (Слайд 11)

image

 Задача 3. Човен витратив на шлях за течією 2,5 год, а проти течії — 3,6 год. Відстань,  яку човен проплив за течією, виявилася на 7,6 км меншою, ніж відстань, яку він проплив проти течії. Знайдіть власну швидкість човна, якщо швидкість течії дорівнює 2 км/год. (Слайд 12)

Розв’язання:

 Нехай власна швидкість човна — х км/год. Тоді, швидкість за течією (х+2) км/год, а проти течії — (х-2) км/год.

Складемо схему до задачі.

                                                                Швидкість      Час руху    Пройдений шлях

                                                                км/год             год              км

В стоячій воді

х

 

 

За течією

х+2

2,5

(х+2)·2,5          На 7,6 менше

Проти течії

х-2

3,6

(х-2)·3,6

S=vt v=s/t t=s/v Складемо рівняння: (Слайд 13)

 (х-2)·3,6 -  (х+2)·2,5 =7,6

3,6х - 7,2 - 2,5х - 5 = 7,6

3,6х - 2,5 х = 7,6 +7,2 + 5

1,1 х = 19,8 х = 19,8:1,1 х=18

Власна швидкість човна 18 к/год.

Відповідь: 18 км/год.

 Землі Херсонщини завжди дають великі врожаї баштанових культур.(Слайд14)

image

 Задача 4. Один кавун на 5 кг легше за другий і утричі легший за третій. Перший і третій кавуни разом удвічі важчі за другий. Знайдіть масу кожного кавуна. (Слайд15)

Розв'язування:       

 Нехай маса першого кавуна - х кг, тоді маса другого кавуна на 5 кг більше, тобто, (х+5) кг. А маса третього — 3х кг. (Слайд 16)

image                                          х                           +           image

                                                                                                                                   

                                                    х +5               1 +3  у 2 рази важчі за  2-й 

                                                                        

Складемо рівняння:

(х + 3х) : 2=х+5 2х -х=5 х=5

 Маса першого кавуна 5 кг, другого 5+5=10 кг. Третього 3·5=15 кг.

 Відповідь; 5кг, 10 кг, 15 кг.

 5.Творча сторінка уроку. Учні презентують власні задачі та їх розв'язок.

6.   Підведення підсумків. Рефлексія.  (Слайд 17) Діти, що ми робили на уроці?

Як пройшла наша подорож?

Які завдання викликали труднощі?

Чи досягли ми мети уроку?

(Оцінювання учнів.)

7.   Домашнє завдання. Опрацювати параграф 24. Розв'язати № 903, 915.

(Слайд 18)

 Дякую всім за співпрацю і кожному з вас я хочу подарувати едельвейс.

 (Слайд 19)

image



 


 


 


 


 

 

pdf
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку