План-конспект уроку для учнів на тему "Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми "

Про матеріал
Опрацьовуючи матеріал, учні згадають вивчене про синоніми та антоніми, щоб правильно їх використати під час написання переказу.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА      5 клас   

 

 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису  тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)

 

І. Згадайте

 

 Які особливості тексту-опису?

Як правильно скласти план до тексту?

 

Нагадайте, що відомо про синоніми? Навіщо їх вживають у мовленні?

 

ІІ.Відредагуйте текст :

 

1.Петро навчається у 5 класі. Петро  добре вчиться.  У Петра  вдома живе папуга.

 

2. Прокинувся рано, одягнув свіжу сорочку. Пішов до магазину, щоб купити свіжий хліб,  свіжу газету, свіжу рибу, свіжі огірки.

 

ІІІ.Прочитайте загадку з підказкою, розгадайте її.

 

Випишіть із загадки  слова-антоніми.

 

Три брати жили на світі,

Був один з них працьовитий,

Ну а другий хвальковитий,

Третій був ледачий дуже.

Слухай казку про них, друже.

День і ніч брати сварились

І ніколи не мирились.

Все, що перший будував,

Другий миттю руйнував.

Той мовчить, а той кричить,

Той хоробрий і правдивий,

Той брехливий, полохливий.

Дуже горді й незалежні,

Абсолютно протилежні.

У мові вони живуть,

Їх… (антонімами,синонімами) звуть.

 

IV. Прослухайте уважно текст “Зустріч”.

 

Поділіть його на частини, щоб скласти план.

 

Запишіть план у зошит.

 

Повторно прослухайте текст, запишіть його переказ за планом.

 

Уважно перечитайте написане.

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку