УКРАЇНСЬКА МОВА 5 клас
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)
І. Згадайте
Які особливості тексту-опису?
Як правильно скласти план до тексту?
Нагадайте, що відомо про синоніми? Навіщо їх вживають у мовленні?
ІІ.Відредагуйте текст :
1.Петро навчається у 5 класі. Петро добре вчиться. У Петра вдома живе папуга.
2. Прокинувся рано, одягнув свіжу сорочку. Пішов до магазину, щоб купити свіжий хліб, свіжу газету, свіжу рибу, свіжі огірки.
ІІІ.Прочитайте загадку з підказкою, розгадайте її.
Випишіть із загадки слова-антоніми.
Три брати жили на світі,
Був один з них працьовитий,
Ну а другий хвальковитий,
Третій був ледачий дуже.
Слухай казку про них, друже.
День і ніч брати сварились
І ніколи не мирились.
Все, що перший будував,
Другий миттю руйнував.
Той мовчить, а той кричить,
Той хоробрий і правдивий,
Той брехливий, полохливий.
Дуже горді й незалежні,
Абсолютно протилежні.
У мові вони живуть,
Їх… (антонімами,синонімами) звуть.
IV. Прослухайте уважно текст “Зустріч”.
Поділіть його на частини, щоб скласти план.
Запишіть план у зошит.
Повторно прослухайте текст, запишіть його переказ за планом.
Уважно перечитайте написане.