Мета уроку: поглибити знання учнів про способи позначення м'якості приголосних звуків на письмі; систематизувати, поглибити знання учнів про правила вживання м'якого знака; формувати орфографічні вміння та грамотність; розвивати творчі здібності; виховувати в учнів почуття любові до рідного слова.
Правила вживання м'якого знака{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}ь пишеться. Приклади. Після м'яких д, т, з, с, ц, л, н:а) у кінці слова:б) у середині слова перед буквами , що позначають тверді приголосні :в) перед я, ю, є, що позначають два звуки:г) перед о:а) мідь, гість, олівець, сіль;б) дядько, різьба, косьба;в) мільярд, портьєра, досьє;г) дьоготь, льон.2. У дієсловах на –ться:вибачається, умивається3. Після букви л, що позначає м'який приголосний, який стоїть перед іншим м΄яким приголосним:їдальня, пальці,сільський.4. У буквосполученнях -льк, -льч, -льц, -ньк, -ньч, -ньц:лялька–ляльчин–ляльці;ненька-неньчин-неньці. Де ти сонце золоте?
{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}Ь не пишеться. Приклади. Після б, п, в, м, ф:голуб, насип, любов, вісім, верф;2. Після букв ж, ч, ш, щ:ріж, річ, вишня, хвощ;3. Після букви р: базар, кобзар, писар;4. Після букв н, л у буквосполученнях –лк-, -лч-, -лц-, -нк-, -нч-, -нц-: Наталка-Наталчин-Наталці;хустинка-хустинці.