План-конспект уроку "Як роблять відкриття та створюють винаходи" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Урок №6
Тема уроку: Як роблять відкриття та створюють винаходи
Мета уроку: Ознайомити учнів з процесом створення винаходів та здійснення наукових відкриттів. Показати учням приклади відомих відкриттів і винаходів, що змінили світ.
Розвивати в учнів уяву та творче мислення, стимулювати їх до створення власних ідей та винаходів.
Обладнання: презентація з прикладами винаходів, відеоматеріали про винахідників, підручники, зошити.
Тип уроку: урок з елементами лекції, дискусії та творчої роботи.
Хід уроку
I. Організаційний момент (2 хв)
Добрий день, діти! Сьогодні ми дізнаємося, як народжуються великі ідеї та як вони стають винаходами, що змінюють світ.
Перевірка присутності: Хто сьогодні з нами? Всі на місці? Чудово, почнемо наш захопливий урок!
II. Актуалізація знань (5 хв)
Що ви знаєте про винаходи? Які винаходи змінили ваше життя? (Учні діляться своїми думками).
Сьогодні ми поговоримо про те, як науковці роблять відкриття, як винахідники створюють нові речі та як ці відкриття впливають на наше життя.
III. Вступ до теми уроку (10 хв)
Винаходи – це нові пристрої, механізми або методи, які створюються для вирішення проблем або покращення життя людей.
Відкриття – це виявлення нових знань про світ, що допомагає нам краще розуміти природу.
Наприклад: Відкриття електрики. Як дослідження Бенджаміна Франкліна допомогли нам зрозуміти природу електричного струму.
Винахід парової машини Джеймсом Ваттом, що призвів до промислової революції.
Цікавий факт: Великий винахідник Томас Едісон отримав понад 1000 патентів за своє життя, зокрема на винахід лампочки, фонографа і телеграфу.
IV. Основна частина уроку (25 хв)
Як роблять відкриття (10 хв):
Відкриття можуть бути випадковими або результатом довгих досліджень. Іноді вчені шукають відповідь на одне питання, а знаходять щось зовсім інше.
Наприклад: Відкриття антибіотику пеніциліну Александром Флемінгом – він випадково помітив, що пеніцилін є ефективною антибактеріальною субстанцією, здатною впливати на палички дифтерійної групи.
Ісаак Ньютон відкрив закон всесвітнього тяжіння, спостерігаючи за падінням яблука.
Як створюють винаходи (10 хв):
Винаходи створюються, коли люди намагаються знайти новий спосіб вирішення старої проблеми або вдосконалити вже існуючий процес.
Наприклад винахід телефону Александром Беллом, який хотів покращити способи зв’язку на відстані.
Винахід автомобіля Карлом Бенцом, що змінив спосіб пересування людей.
Творча робота (5 хв):
Завдання: Спробуйте уявити, який винахід ви б хотіли створити? Яку проблему він вирішив би? Намалюйте або опишіть свій винахід у зошиті.
Обговорення: Декілька учнів можуть поділитися своїми ідеями з класом. Чому саме цей винахід важливий?
V. Закріплення знань (5 хв)
Що таке відкриття і що таке винахід? Як вони змінюють світ? Чому важливо мати нові ідеї і шукати нові рішення?
Цікаві факти: Наприклад, Леонардо да Вінчі, відомий італійський художник і вчений, розробив креслення багатьох винаходів, які були реалізовані лише через століття після його смерті.
VI. Домашнє завдання (3 хв)
Творче завдання: Намалюйте або створіть модель свого винаходу з підручних матеріалів. Подумайте, як він може допомогти людям. Принесіть свій винахід на наступний урок для обговорення.
Читання: Прочитайте відповідний розділ у підручнику