План-конспект уроку хімії у 7 класі "Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів"

Про матеріал
План-конспект уроку хімії у 7 класі "Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів" Презентація містить відео та інтерактивні вправи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

План-конспект уроку хімії у 7 класі "Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів"

Номер слайду 2

Мета:- сформувати поняття про хімічний елемент; уявлення про поширення хімічних елементів у природі;- поглибити знання про атом та його будову;- ознайомити з назвами, символами хімічних елементів за сучасною номенклатурою, історією їх виникнення; з Періодичною системою хімічних елементів, її структурою і принципами розміщення хімічних елементів в ній;- навчити користуватися періодичною системою як довідковою для характеристики хімічних елементів;- розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, самостійно шукати інформацію;- виховувати пізнавальний інтерес до хімії, бажання творчо працювати.

Номер слайду 3

Базові поняття і терміни: хімічний елемент, атом, заряд ядра, Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, період, ряд, група, порядковий номер. Обладнання: мультимедійне обладнання (комп’ютер, інтерактивна дошка, мобільні пристрої учнів), підручник «Хімія 7 клас», Григорович О. В., 2015, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, роздатковий матеріал. Тип уроку: комбінований урок з елементами медіаграмотності. Форми та прийоми роботи: евристична бесіда, робота з мультимедійним обладнанням, підручником, роздатковим матеріалом, робота в групах; «мозковий штурм», «хмара слів», «маркування тексту», демонстрація відеоролику, інтерактивні вправи Learning. Apps.org, «працюємо з інформацією»

Номер слайду 4

Структура уроку. Організаційний етап 1 хв. Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності. 7 хв. Повідомлення теми, мети, завдань уроку 1 хв. Етап засвоєння нових знань 17 хв. Узагальнення і систематизація знань 15 хв. Домашнє завдання 1 хв. Рефлексія 2 хв. Підсумок уроку 1 хв

Номер слайду 5

Хід урокуІ. Організаційний етап (1 хв.)Привітання. Позитивне налаштування на роботу: посміхніться сусіду за партою, зробіть комплемент один одному та побажати гарного продовження дня.ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Хмара слів»Вправа "Хмара слів"

Номер слайду 6

Завдання: Скласти спочатку картинку – пазл (на інтерактивній дошці два учні складають картинку у вигляді «Хмари слів», інші працюють у групах на місцях з мобільними пристроями, за відсутності - за роздрукованими картинками - пазлами);Визначте поняття та розташуйте їх у ланцюжок послідовності.(тіло → речовина → молекула → атом → будова атома)Дайте визначення кожному поняттю. Скільки електронів входить до складу атома, якщо заряд його ядра +8?Який заряд буде у частинки, якщо вона має ядро із зарядом +26 та 23 електрона; ядро із зарядом +9 та 10 електронів?

Номер слайду 7

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку Яке місце займає хімічний елемент? Кожна речовина виявляє свої хімічні властивості і щоб знати, як вона вплине на вас, природу, треба знати «хімічну мову». Тому, перш за все, треба вивчити назви і символи хімічних елементів. Головне поняття сьогоднішнього уроку «хімічний елемент». Запишіть тему уроку «Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів»ІV. Засвоєння нових знань. Атоми різних видів відрізняються за масою, розміром, будовою та зарядом атомних ядер. Атоми одного виду однакові за розмірами, мають приблизно однакову масу та подібну будову, але обов’язково однаковий заряд ядра. Атоми певного виду називають хімічним елементом.

Номер слайду 8

Хімічний елемент — це вид атомів із певним зарядом ядра. Усього на Землі та в космічному просторі виявлено 89 різних видів атомів, ще 29 видів добуто вченими штучно. Назви та символи хімічних елементів. Усі хімічні елементи мають назви й умовні позначення — хімічні символи. Це своєрідна «хімічна абетка». У 1814р. шведський хімік Я. Берцеліус запропонував літерну систему знаків. За основу назв елементів узяті їхні латинські назви. Кожний символ хімічного елемента — це перша або перші 2 літери його латинської назви (Оксиген – Oxygenium – О; Гідроген - Hydrogenium - H). Назви хімічних елементів записують з великої літери. Попрацюємо з підручником с. 61. Завдання: виберіть з табл.1 елементи, назви яких починаються на букву «А», «С», «К». прочитайте вголос їх назви та як вони вимовляються, запишіть їх символи/

Номер слайду 9

Хімічний елемент — це вид атомів із певним зарядом ядра. Походження назв хімічних елементів. Назви мають різне походження: багато які з елементів називалися з урахуванням їхніх властивостей або властивостей речовин, які вони утворювали: Оксиген — від оксос— кислий і ген — народжувати, тобто «той, що народжує кислоти», Гідроген — від гідро — вода і ген — народжую, тобто «той, що народжує воду», походження деяких невідоме, оскільки вони виникли дуже давно. Перегляд відео

Номер слайду 10

З ким або з чим пов’язане походження назв хімічних елементів?(Відповіді: хімічні елементи названі на честь країн і частин світу; за назвою сполук, утворених елементами; за назвою небесних тіл Сонячної системи; за назвою мінералів, у яких відкриті елементи; за ім’ям відомих учених; за кольором простих речовин, утворених елементами; за іменами богів і героїв легенд; за властивостями простих речовин, утворених елементами). Завдання: Перша група називає 3 приклади хімічних елементів, що названі на честь богів і героїв легенд. Друга група – 3 приклади хімічних елементів, що названі на честь небесних тіл Сонячної системи. А третя група – 3 приклади хімічних елементів, що названі на честь географічних об’єктів.

Номер слайду 11

Поширення хімічних елементів у природі. Завдання: переглянувши діаграму, поставте позначки:«+» - нова інформація;«-» - стара;«?» - сумнівна; «!» - хотілося довідатися більше. Цікавий факт: маса Оксигену в організмі дорослої людини — 45 кг.

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка «Ми - українці».

Номер слайду 13

Знайомство з періодичною системою Д. І. Менделєєва. Періодична система елементів — це класифікація хімічних елементів, що ґрунтується на особливостях будови їх атомів. У Періодичній системі існує багато залежностей та закономірностей, і, якщо навчитися її правильно використовувати, вона може стати доброю помічницею на уроках і навіть шпаргалкою. До Періодичної системи внесено 118 елементів. Вона поповнюється щойно відкритими елементами, і поки що вчені не можуть однозначно стверджувати, скільки всього елементів може існувати. На честь Д. І. Менделєєва хіміки називають Періодичну систему його ім’ям. Учні роблять відповідні записи в зошит і разом з учителем наводять приклади хімічних елементів

Номер слайду 14

V. Узагальнення та систематизація знань. Вправа «Знайди відповідність»Знайдіть відповідність між символами хімічних елементів та їх назвами за сучасною номенклатурою (виконуємо на інтерактивній дошці за посиланням) ВПРАВА

Номер слайду 15

Вправа «Працюємо з інформацією»Рeriodic-table – інтерактивна періодична таблиця, яка має історію, відео та багато цікавої інформації про хімічні елементи. Працюючи з нею, можна швидко скласти «паспорт елемента» (додаток). Робота онлайн в групах. Скануйте QR-код та перейдіть за посиланням Рeriodic-table. Завдання: створити «паспорт елемента» (шаблон на столах), ознайомившись з інформацією: коли та ким відкрито, цікаві факти щодо походження назви та візуального зображення, біологічну роль хімічних елементів з порядковими номерами №6,7,8,12,13,14,19,26 (кожній групі по одному порядковому номеру).

Номер слайду 16

Паспорт елемента № ____

Номер слайду 17

. VІ. Домашнє завдання. Опрацювати § 7,8 Знайти в додаткових джерелах інформацію про історію відкриття та походження назви одного з елементів періодичної системи, який відповідає Вашому номеру за списком у журналі, цікаві факти про нього. Представте у будь-якій зручній для Вас формі (казка, вірш, малюнок, схема і т. п.)

Номер слайду 18

VІІ. Рефлексія Сьогодні я дізнався про …Мені сподобалося …Мій настрій …

Номер слайду 19

VІІІ. Підсумок уроку. Самооцінка і оцінка роботи окремих учнів, оцінка роботи класу. Аргументація виставлених оцінок. Подяка учням за хорошу роботу на уроці.

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
5 жовтня
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку