Навчальне дослідження №1 "Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування""

Про матеріал
Пропоную бланк наукового дослідження з яким учням буде легше зрозуміти правила оформлення практичних робіт(наукових досліджень) та навчитися це робити чітко та охайно. Бланк розроблений до практичної роботи за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=xROcADVzJM4&authuser=0
Перегляд файлу

І. Прийоми поводження з лабораторним штативом

Будова лабораторного штативу

Робота з лабораторним штативом

Хід роботи

Спостереження

Висновки

  1. Закріплюємо муфту на стрижень штатива
  2. У муфту закріплюємо лапку
  3. В лапці закріплюємо пробірку 
  • у вертикальному положенні
  • у горизонтальному положенні
  • під кутом 45⁰
  1. Закріплюємо лапку з пробіркою вище та нижче по стрижню
  2. Виймаємо пробірку та відкріплюємо лапку . Замість неї у муфті закріплюємо кільце.

Лабораторний стрижневий штатив складається з :

1 - __________________________________

2 - __________________________________

3 - __________________________________

4 - __________________________________

5 - __________________________________

6 - __________________________________

 

Закріплювати пробірку в лапці потрібно _________________________________________

ІІ. Прийоми поводження з лабораторним посудом

Приготування розчину солі.  Переливання розчину

Хід роботи

Спостереження

Висновки

1.За допомогою ложечки відбираємо невелику кількість солі та поміщаємо її у хімічну склянку.

2.Наливаємо третину склянки води та перемішуємо за допомогою скляної палички до повного розчинення

3.Наливаємо виготовлений розчин у пробірку на висоту 1-2 см.

1.Сіль -тверда, біла, кристалічна речовина яку зручно відбирати ложечкою.

2.Сіль розчиняється у воді.

Перемішування прискорює розчинення солі.

3. 1-2 см пробірки відповідає 1-2 мл води

1.Для відбирання твердих сипучих  речовин використовують ______ чи __________.

2.Насипати та наливати речовини слід у ___________ кількості.

Для перемішування використовують ______ __________.

3.Переливати розчини потрібно обережно

 

ІІІ. Прийоми поводження з нагрівальними приладами.

Хід роботи

Спостереження

Висновки

Розглядаємо будову спиртівки, з’ясовуємо її складові, повторюємо які ще є нагрівальні прилади.

Для нагрівання в шкільних лабораторіях найчастіше використовують _________, або підставки з _______  ______; в лабораторіях з підведеним газом – _______ _________. Для нагрівання легкозаймистих речовин використовують _______________ плитки.

ІV. Нагрівання рідини в пробірці закріпленій в пробіркотримач.

Хід роботи

Спостереження

Висновки

  1. Запалюємо нагрівальний прилад.
  2. Пробірку з розчином солі закріплюємо у пробіркотримачі.
  3. Рівномірно прогріваємо пробірку.
  4. Накриваємо полум’я кришечкою
  5. Після охолодження ставимо пробірку у штатив.

Пробірка в пробіркотримачі закріплюється _______ до отвору .

Прогрівається спочатку ____________, а потім там де є речовина. Коли вміст пробірки починає закипати – нагрівання ______________.

 

Нагрівати речовини необхідно дотримуючись правил _______________.

Щоб пробірка не луснула її слід прогрівати ________________. Нагрівання проводять в ________ частині полум’я так, як там _________ температура.

Гарячу пробірку __  _________ ставити у пластиковий штатив, а слід почекати поки вона трохи __________.

 

 

 

 

 

 

 

V. Нагрівання рідини в порцеляновій чашці.

Хід роботи

Спостереження

Висновки

  1. Наливаємо розчин солі з хімічної склянки в порцелянову чашку.
  2. Ставимо у кільце що закріплене на лабораторному штативі.
  3. Запалюємо нагрівальний прилад
  4. Опускаємо кільце з чашкою так щоб її дно торкалося верхньої частини полум’я
  5. Нагріваємо розчин до кипіння
  6. Накриваємо полум’я кришечкою.

Розчин поступово нагрівається і починає закипати. В цей момент припиняємо нагрівання.

При накриванні полум’я ковпачком  горіння припиняється.

Порцелянова чашка використовується для ____________ та випарювання рідин.

Рідину в __________ _______ слід наливати  стільки щоб вона не розбризкувалась під час закипання.

Перекривання доступу кисню припиняє _________.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
6 жовтня
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку