Сценарій "Казки і в музиці живуть"

Про матеріал
Цей матеріал знайомить учнів із поняттям казки, вчить визначати роль фантазії і уяви в казці, знаходити спільне між казкою і музикою. Діти самі визначають, за допомогою яких засобів музика може розповідати казки. Учні впізнають музичні образи, уявляють і фантазують, вчаться любити все добре і красиве.
Перегляд файлу

 

Прісич Н.М.,

вчитель мистецтва,

Шолох С.В.,

вчитель фортепіано

Шевченківської спеціалізованої школи-інтернату

з поглибленим вивченням

предметів гуманітарно-естетичного профілю

Черкаської обласної ради  

                       

                              КАЗКИ І В МУЗИЦІ ЖИВУТЬ

Мета: познайомити учнів із поняттям казки. Роль фантазії і уяви в казці, вчити їх знаходити спільне між казкою і музикою. Виявити, яких  засобів  музика може розповідати казки. Вчити слухати музику, розрізняти музичні образи, уявляти і фантазувати. Виховувати інтерес до музики,музичні смаки, любов до всього доброго і красивого.

Ведуча 1. Добрий день, дорогі друзі. Ми раді вітати вас в затишному залі дитячої мистецької школи. Сьогодні ми присвятимо нашу зустріч казкам, які звучать в музиці.

Казка - це світ фантазії, переплетений з реальністю. Щоб зрозуміти казку, потрібно вміти фантазувати, уявляти. Щоб зрозуміти музику, теж потрібна фантазія і уява.

Таким чином, казка і музика мають схожість між собою. Тому казка може допомогти навчити сприймати музику.

   Ми пропонуємо почати нашу подорож у світ казок з пісні.

"Казочки живуть на світі»", де ми зустрінемося з нашими улюбленими героями  казок. (Презентація з піснею)

  • Яких героїв казок ви упізнали в пісні? (Відповіді)
  • Молодці. Ми зрозуміли, що ви любите казочки – веселі, добрі, з чудесами та пригодами.

Ведуча 2.

Багато є на світі казочок

Про царів і злих чарівників,

Про гномів, принців і русалочок,

Чудернацьких  мандрівників.

Чуєш, музику вже грають –

Запрошують всіх на бал!

Гноми з феями танцюють,

Попелюшку принц  узяв.

Чому ж, друзі, ви на місці!

Станьте разом з нами в коло!

І танцюйте, і танцюйте,

Відпочиньте й в танець знову!

 

-    Але знаєте, друзі, що музика без слів теж може розповідати казки? Вона вміє розповідати казки, але не словами, а звуками - ласкавими, добрими чи таємничими, тривожними. Якщо простежити, як змінюється забарвлення музики, її настрою або характер, то стає зрозуміло, про що розповідається в казці, яку розповіла музика. У казках добро завжди бореться зі злом, в них розповідається про фантастичних героїв, про чарівні перетворення.

Звучить «Фантастична музика перетворень»

Ведуча 1. Так, ми всі любимо казки, ми їх перечитуємо, дивимось по телевізору, з цікавістю розглядаємо малюнки в потертих улюблених книгах. І звичайно ж будемо пам’ятати мамині казки на ніч. У вікно ллється місячне сяйво, в кімнаті тишина і тільки тихий голос мами нашіптує улюблену казку, ця казка у кожного своя і саме ця казка залишиться в нашій пам’яті назавжди.

П.Чайковський «Нянина сказка» (мультфільм)

Ми з тобою, ніби в казку,

Забрели в чарівний ліс.

Він дарує всім тепло і ласку,

Сповнений життя й чудес.

Не таїться хижак в тиші,

Спокій, мир і благодать.

От би, друзі, нам частіше

В ліс чарівний попадать.

 

В багатьох казках герої потрапляють на бал і з задоволенням там танцюють.

Вальс із кінофільму «Анастасия» (відео)

     Ведуча 2.

Світ, в якому живе наша наступна героїня, сповнений чудес, загадок та захоплюючих відкриттів.

Мачуха і сестри її не любили:
Над нею знущались, роботою морили.
Але як це в казках зазвичай буває,
Бідну дівчину принц зустрічає.
Її він полюбить, і час настане,
Коли замазура принцесою стане.
(Попелюшка)

 

Звучить  М.Малевича «Попелюшка сумує» ( відеозапис)

Ведуча 1. Яких персонажів цієї дивовижної історії ви знаєте? (Відповіді – Мачуха, сестри, принц….феї)

Феї - надприродні істоти з обличчям прекрасних молодих жінок з крилами. Наділені здатністю творити чудеса і змінювати за бажанням свій зовнішній вигляд. Бувають як добрими, так і злими. Феї вважаються найчисленнішими, найкрасивішими примітними з усіх казкових надприродних істот. Феї дуже люблять танцювати і влаштовувати веселі бали. Для цього вони спеціально вирівнюють галявини в лісі, щоб не було ні вибоїн, ні пагорбів, і ці галявини стають їх танцмайданчиком.

Звучить « «Танець Феї  Драже» П.І.Чайковського (фрагмент із балету)

Ведуча 2. Перш, ніж продовжити нашу казкову подорож, відгадайте, будь ласка, загадку.

В старій хатинці біля пічки

Жив веселий старичок,

Кип’ятив він чай на свічці,

Заварив трави пучок,

Жарив ягоди на сонці,

І кульбабки він солив,

А під вечір за віконцем,

Комарів чайком поїв.

Уночі зіркові стежки

Бородою підмітав,

Що залишилося, рештки,

Обережненько збирав.

Вранці зірочки ті

Сіяв вдома під вікном,

Щоби знали всі на світі,

Де живе веселий …….. (гном).

Ведуча 1. Дітки, а ви знаєте, що це за народ такий – гноми? (Відповідь) Вони ховаються у глибоких гірських печерах і там живуть у своїх підземних містах. Глибоко під  землею  зберігають свої скарби, дорогоцінне каміння і метали. Слово «гном» в перекладі означає «знання», тому що вони могли точно вказати місцезнаходження схованих під землею дорогоцінностей. Їх обов’язок – оберігати ті скарби.

 Діти, згадайте казку, в якій головні герої – семеро  працелюбних веселих гномів. Як вона називається? («Білосніжка і семеро гномів»). Звичайно ж, не можна уявити собі гномів без Білосніжки. Білосніжка - це красива дівчина, яку із заздрощів мачуха вигнала в ліс, але дівчина знайшла захист у семи добрих і веселих гномів.

Уривок із м/ф «Білосніжка і семеро гномів» - Пісня гномів

Ведуча 2.  Казки можна переповісти словами,показати на сцені чи в кіно, і в ній все буде зрозуміло, тому що дійові особи спілкуються за допомогою діалогу. Але існує вид мистецтва, в якому зміст передається шляхом поєднання музики, танцю та сценічної дії. Називається він – балет. Пропонуємо вам подивитись і послухати чудовий танець –

Вальс із балету «Спляча красуня» П.І.Чайковського (відео)

Ведуча 1. А як ви гадаєте, ми вже переглядали сьогодні з вами фрагмент із балету? (Відповідь: Так, «Танець Феї Драже»). Молодці, діти, ви були сьогодні дуже чемні та уважні. Мабуть, вам сподобалась наша подорож казками? Пригадаймо, які казки ми сьогодні зустрічали?

Ведуча 2.  

А навіщо людям казка?

Що людина в ній шука?

Є у ній добро і ласка,

Є в ній віра у дива.

Тут добро перемагає,

Казка нас навча любить,

В казці звірі оживають,

Починають говорить.

В казці все буває чесно:

І початок, і кінець.

Мужній принц веде принцесу

Неодмінно під вінець.

Білосніжка і Русалка,

Старий карлик, добрий гном –

Розлучатись з ними жалко,

Як з солодким, добрим сном.

Прочитайте казки дітям,

Научайте їх любить.

І, можливо, в цьому світі

Стане легше людям жить.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Никоненко Надія Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
1885
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку