План-конспект уроку математики на тему:"Таблиця множення числа 9 і ділення на 9. Складання і розв’язування рівнянь." 3 клас

Про матеріал
Розгорнутий план-конспект уроку з математики стане в нагоді кожному вчителю початкових класів. Оскільки даний урок покликаний ознайомлювати учнів із таблицею множення числа 9 та ділення на 9, продовжувати формувати вміння записувати розв'язання задач двома способами, складати та розв’язувати рівняння, обчислювати периметр трикутника, вдосконалювати навички розв'язання прикладів і задач, використовуючи знання таблиці множення і ділення; розвивати уміння логічно мислити, міркувати та аналізувати, працювати у колективі, розвивати такі психічні процеси як пам’ять, увагу; виховувати акуратність, старанність, інтерес до предмета. Буду рада, якщо він комусь із моїх колег пригодиться.
Перегляд файлу

 

 

 

                                   

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                

 

 

           

Тема: Таблиця множення числа 9 і ділення на 9. Складання і розв’язування рівнянь.

Мета: ознайомлювати учнів із таблицею множення числа 9 та ділення на 9;  продовжувати формувати вміння записувати розв'язання задач двома способами, складати та розв’язувати рівняння, обчислювати периметр трикутника;  вдосконалювати навички розв'язання прикладів і задач, використовуючи знання таблиці множення і ділення;

 розвивати уміння логічно мислити, міркувати та аналізувати, працювати у колективі, розвивати такі психічні процеси  як пам’ять, увагу;

 виховувати акуратність, старанність,  інтерес до предмета

Обладнання: роздатковий матеріал, «ключики», портрет казкового героя, квадрат.

Тип уроку: комбінований

Клас: 3

                                    План уроку

1.Організація класу до уроку.

1.1. Привітання з учнями

1.2. Перевірка готовності робочих місць до уроку.

1.3. Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою.

2. Контроль, корекція та закріплення знань, умінь і навичок учнів.

2.1. Перевірка домашнього завдання. (повна)

2.1.1. Перевірка розв’язування задачі (індивідуально)

2.1.2. Перевірка розв’язування рівнянь (фронтально)

2.2. Введення казкового героя.

2.3. Опитування учнів.

2.3.1.Фронтальне опитування

2.3.2. Робота на індивідуальних картках

2.4 Каліграфічна хвилинка.

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Оголошення теми  та мотивація навчальної діяльності учнів.

3.2. Підготовча робота до вивчення нового матеріалу.

3.3. Опрацювання нового матеріалу.

3.3.1. Колективне складання таблиці множення числа 9.

3.3.2. Аналіз складеної таблиці (розкриття секретів таблиці множення числа 9)

3.4. Первинне закріплення (робота в групах на запам’ятовування таблиці множення числа 9)

4. Закріплення нового матеріалу.

4.1. Розв’язування прикладів

4.2. Розв’язування задачі

*Фізкультхвилинка

5. Закріплення і узагальнення знань учнів, формування навичок та вмінь, здобутих на попередніх уроках.

5. 1. Робота над задачею

5.1.1. Ознайомлення із змістом задачі.

5.1.2. Аналіз змісту задачі.

5.1.3. Пошук шляхів розв’язання задачі.

5.2. Робота з геометричним матеріалом.

6. Підсумок уроку.

6.1. Інструктаж до виконання домашньої роботи.

6.2. Підсумкова бесіда.

6.3.Прощання з класом.

 

 

 

 

                                            Хід уроку

1.Організація класу до уроку.

1.1. Привітання з учнями.

Зараз у нас урок математики. Сподіваюся, що протягом уроку ви будете старанними, уважними та кмітливими і тоді наш урок пройде цікаво і ми отримаємо від нього задоволення.

1.2. Перевірка готовності робочих місць до уроку.

Перевірте чи на партах є все необхідне (підручник, зошит, ручка, олівець, лінійка та щоденник). Нічого зайвого. Підготувались?!

1.3. Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою.

А тепер, поверніться до свого сусіда по парі та подаруйте йому свою чарівну посмішку. Скажіть йому – Ти прекрасний, ти прекрасна. А тепер поверніться до мене і подаруйте мені також вашу посмішку. Дякую. Думаю ми готові до плідної праці.

 

2. Контроль, корекція та закріплення знань, умінь і навичок учнів.

2.1. Перевірка домашнього завдання. (повна)

Для початку, давайте перевіримо як ви виконали домашнє завдання.

- Отож, що вам було на домашнє завдання?

2.1.1. Перевірка розв’язування задачі (індивідуально)

- Про вам потрібно було дізнатися в задачі, яку ви виконали вдома?

- На скільки дій ця задача?

- Якою є перша дія?

- А яка друга дія?

- Який вираз ви склали до задачі?

- Отже, яка відповідь до задачі?

- Молодці, ви чудово впоралися із задачею.

1) 12 : 6 = 2 (м) – тканини витрачає швачка на один фартух.

2) 18 : 2 = 9 (ф.)

Відповідь: 9 фартухів.

2.1.2. Перевірка розв’язування прикладів (фронтально)

- А наступним вашим завданням було розв’язати рівняння.

  • Тож, чому дорівнює «х» у першому рівнянні? Аналогічно перевіряємо наступні.

2.2. Введення казкового героя.

На сьогоднішній урок я до вас прийшла не сама, а з помічником. Ви впізнали її?

Хто це така? (Маша)

Маша вже чудово опанувала всю таблицю множення і ділення. І вона впевнена, що зможе навчити і вас.

2.3. Опитування учнів.

2.3.1.Фронтальне опитування

- Вона підготувала для вас багато цікавих завдань розв’язавши які, ви стане справжніми професіонали у опануванні табличного множення і ділення.

- Діти, погляньте на дошку. Це перше завдання від Маші. Вона пропонує вам розв’язати вирази на повторення тих таблиць множення і ділення, які ви вже вивчили. А в кінці зачитати відповіді у порядку зростання.

     15 -  7*2 = (1)

     32 : 8 + 25= (29)

     52 - 8 *4 = (20)

      8 * (2 + 7) = (72)

     50 – 6 * 8 = (2)

- Але поки половина учнів класу буде працювати усно, інша половина класу працює на індивідуальних картках. І теж розв’язує вирази.

2.3.2. Робота на індивідуальних картках

- Хто отримав індивідуальну картку від Маші, виконує ті завдання, які в ній зазначені.

8 * 8 – 2 = 62;

36 : 6 + 20 =26;

16 : 2 + 50 = 58;

72 : 8 + 10 = 19;

26 – 8 * 3  = 2;

40 : 5 : 2  = 4.

(Перші 2-3 виконані роботи будуть одразу перевірені та оцінені)

- Давайте перевіримо чи впорались ви із завданням від Маші.

Погляньте на дошку, тут ви бачите відповіді до тих прикладів, які ви розв’язували за індивідуальних картках.

  • Скільки вийшло у першому прикладі? (62)
  • У кого не так, підніміть руку!

(Так. Аналогічно перевіряємо усі приклади)

2.4 Каліграфічна хвилинка.

- Молодці, ви чудово впоралися із цим завданням. Я думаю Маша задоволена.

- Діти, яка сьогодні дата? 

- Чи можна це число поділити навпіл?

- Скільки вийде?

- Отже, яке це число? (Не парне)

- А ще яке воно? (одноцифрове)

- Назвіть його сусідів.

- А якщо ці цифри поєднати, то яке число вийде?

- А якщо цифри у цьому числі поміняти місцями, то яке число вийде?

- Молодці! А зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота і рядочок чисел (відповідних), які чергуються за зразком, який ви бачите на дошці.

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Оголошення теми  та мотивація навчальної діяльності учнів.

- На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати таблицю множення числа 9 і ділення на 9! Тож будьте дуже уважні та активні, бо ця тема є дуже важливою! Вміти правильно рахувати – це обов’язок кожної людини!

3.2. Підготовча робота до вивчення нового матеріалу.

   - Таблиця множення числа 9 – це остання таблиця у розділі «МНОЖЕННЯ» - подивимося, чи сподобається вона вам!

- Для того щоб наш урок сьогодні був плідним давайте згадаємо яку дію ми виконуємо коли  треба збільшити у кілька разів? (множення)

- Назвіть компоненти дії множення. (множник, множник, добуток)

3.3. Опрацювання нового матеріалу.

3.3.1. Колективне складання таблиці множення числа 9.

- Зверніть увагу на дошку. Перед вами представлений ряд прикладів на множення, розв’яжіть їх, та  розташуйте у порядку зростання першого множника.

- Та для початку, давайте пригадаємо, що означає дія множення? (множення – це додавання однакових доданків)

8 ∙ 9 =

7 ∙ 9 =

6 ∙ 9 =

5 ∙ 9 =

 4 ∙ 9 =

 3 ∙ 9 =

 2 ∙ 9 =

- А тепер розташуйте їх у порядку зростання. Та використайте переставний закон дії множення. Що у нас вийде?

9 ∙ 2 = 18

9 ∙ 3 = 27

9 ∙ 4 = 36

9 ∙ 5 = 45

9 ∙ 6 = 54

9 ∙ 7 = 63

9 ∙ 8 = 72

  • А якщо до 72 додати ще 9, то скільки вийде? (81)
  • Отже,

9 ∙ 9 = 81

- Ось так непомітно ви самостійно склали таблицю множення числа 9.

3.3.2. Аналіз складеної таблиці (розкриття секретів таблиці множення числа 9)

-Наша Маша, роздивилася таблицю множення  і каже що знає деякі «ключики», щоб краще було її запам’ятати.

- Ой, але що це з ключиками? Деяка інформація, яка б нам допомогла – відсутня! Напевно, Маша погубила слова, поки йшла до нас.

- Давайте спробуємо самостійно підібрати закінчення до поданих ключиків!

- Подивіться уважно на добутки таблиці множення на 9. Можливо, ви знайдете «ключики», як краще запам’ятати таблицю. (Відповіді дітей)

 

 

 

 

КЛЮЧИКИ

 

 

 

 

 

 

 

- А зараз об’єднайтесь у групку із своїм товаришем по парті,  уявіть себе вчителем і учнем.

Спочатку ви задаєте питання по таблиці множення на 9 своєму товаришу, а потім товариш задає питання вам.

4. Закріплення нового матеріалу.

4.1. Розв’язування прикладів

- А Маша підготувала для нас наступні завдання, щоб перевірити як ми змогли запам’ятати таблицю множення числа 9.

І розв’яжемо приклади

- Для того, щоб ви могли закріпити знання таблиці множення числа 9.

- Записує один учень біля дошки, а решта – у своїх зошитах.

  • Чотири приклади ми розв’язали біля дошки, а решту чотири ви розв’яжіть самостійно.

- А тепер перевіримо, як ви виконали це завдання. Зверніть увагу на дошку, тут ви бачите правильні відповіді до тих виразів, які ви розв’язували самостійно.

Якщо у когось не так, підніміть руку.

4.2. Розв’язування задачі

1)  Ознайомлення із змістом задачі.

А тепер розв’яжемо задачу під .

Слухайте уважно умову?

2. Аналіз змісту задачі.

- Про що йде мова у задачі?

-  Про яких саме птахів? (про індичок та гусей)

- Що у задачі сказано про масу індички?

- А що сказано про масу гуски?

- Що нам потрібно знайти?

.3. Пошук шляхів розв’язання задачі.

- Як нам дізнатися яка буде загальна маса трьох таких гусок і восьми таких індичок?

- Тож на скільки дій задача? (на 3 дії)

Розв’язання:

1) 9*8 = 72 (кг.) – маса восьми таких індичок

2) 6*3 = 18 (кг.) – маса трьох таких гусок

3) 72 + 18 = 90 (кг.)

Відповідь: загальна маса 90 кілограмів.

*Фізкультхвилинка

-Тут Маша помітила, що ви втомилися. І прошепотіла мені на вушко, що потрібно зробити фізхвилинку. Давайте трішки відпочинемо!

Ми з Машею в ліс

сьогодні прийшли

і будем вивчати різні сліди:

це зайчик стрибає,

це вовк пробігає,

а ось і ведмідь клишоногий кульгає.

Лисичка хвостом всі сліди замітає, 

а ми тихенько  за парти сідаємо.

 

5. Закріплення і узагальнення знань учнів, формування навичок та вмінь, здобутих на попередніх уроках.

5. 1. Робота над задачею

- Діти, наша Маша хоче зварити варення, щоб нас усіх пригостити.

5.1.1. Ознайомлення із змістом задачі.

Тож, слухайте уважно!

 

З 3-х кущів малини Маша зібрала по 9 ягідок, а з 5 кущів ожини вона зібрала по 8 ягідок. На скільки більше ягідок ожини аніж малини зібрала Маша?

5.1.2. Аналіз змісту задачі.

- Про що йде мова у задачі?(про ягоди).

- По скільки ягідок зібрала Маша з 3- х кущів малини? ( по 9 ягідок)

- По скільки ягідок зібрала Маша з 5 кущів ожини? ( по 8 ягідок)

- Що нам потрібно знайти?( На скільки більше ягідок ожини аніж малини зібрала Маша?)

Складемо скорочений запис задачі

 

3 к. м. – по 9 яг.

 На ? яг. б.

5 к. ож. – по 8 яг.

 

5.1.3. Пошук шляхів розв’язання задачі.

- Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі?(ні)

- Чому?(бо не знаємо скільки всього ягідок малини та ожини  зібрала Маша)

- Чи можемо знайти скільки  ягід зібрала Маша з 3-х кущів малини?(так). Якою дією?(*).

- Що будемо додавати?(9 * 3 = 27 ).

- Чи можемо ми знайти скільки ягідок ожини зібрала Маша з 5 кущів ожини? (так).

Якою дією?(*).

- Що будемо множити? (8 * 5 = 40 )

- А як тепер дізнатися на скільки більше ягідок ожини аніж малини зібрала Маша? ( 40 – 27 = 13)

- Отже на скільки дій задача? ( на 3 дії)

      Розв’язання:

1). 9 * 3 = 27 (яг.) – малини;

2). 8 * 5 = 40 (яг.) – ожини;

3). 40 – 27 = 13 (яг.) – більше зібрала Маша ожини ніж малини.

Відповідь: на 13 ягідок більше.

5.2. Робота з геометричним матеріалом.  (усно)

- Із попередніми завданнями ви чудово справилися. І Маша теж задоволена вашими результатами. А тепер вона вам пропонує попрацювати з геометричним матеріалом.

Погляньте на дошку. Прочитайте умову.

Які сторони трикутника АВС перетинає пряма КМ? Виміряй довжини сторін АВ і СВ та порівняй їх. Обчисли периметр трикутника АВС.

 

- Давайте для початку пригадаємо, що таке периметр? ( периметр – це сума довжин всіх сторін)

- Тож, які сторони трикутника АВС перетинає пряма КМ? ( сторони СА і АВ)

-  Тепер виміряйте довжини сторін АВ і СВ та порівняй їх.

АВ = 2см

СВ = 6 см

- Як дізнатися на скільки сторона СВ більша від сторони АВ?

( потрібно 6 – 2 = 4 см)

- Отже, сторона СВ на 4 см більша від сторони АВ.

- Чи можемо ми тепер знайти периметр трикутника? ( Ні, бо ми не знаємо скільки см має сторона СА)

- Так, давайте знайдемо сторону СА.

СА = 5 см.

- Ми можемо обчислити периметр трикутника АВС? (так, 6 + 5 + 2 = 13)

- Тож, периметр трикутника АВС = 13 см

- Молодці!

6. Підсумок уроку.

6.1. Інструктаж до виконання домашньої роботи.

- А зараз відкрийте свої щоденники і запишіть домашнє завдання .

6.2. Підсумкова бесіда.

- Яку нову тему ми вивчали сьогодні на уроці? (таблицю множення числа 9 і ділення на 9)

6.3.Прощання з класом.

Дякую за співпрацю, ви були уважні і старанні, ви змогли допомогти Маші виконати домашнє завдання і навчили її множити на 9. Мені було приємно з  вами працювати. Урок закінчено. До побачення!

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку