План-конспект уроку
3 клас
Тема(Subject).Моя родина.Формування навички
говоріння.
Мета(Objectives).Вчитися розповідати
про свою родину;повторити лексику з теми “ Моя сім’я”.Виховувати дбайливе ставлення до своїх рідних,любов і повагу до них.
По завершенню уроку учні будуть вміти розповісти про свою родину,використовуючи вивчену лексику і структури.
Outcomes.
We will:
1.Repeat “family” words.
2.Speak about your family.
Procedure
I.Greeting.
-Good afternoon!I am glag to see you!
-Hello!
-Say “Hello” to our guests!
-Hello!
-Sit down, please!
II.Outcomes.
-Today we will:
1.Repeat “family” words.
2.Speak about your family.
III.Phonetic drill.
1.Listen to the rhyme.
Words with syllables,
Only one,
Mum,dad,aunt,son.
For two syllables,
Add another,
Sister ,uncle,father,brother.
It’s so easy,
Can you see?
Grandfather and grandmother,
They’ve got three.
2.Listen,repeat and clap.
IV.Warming up.
-Let’s make up “family pairs”.
(Учні розподіляють слова на картках у пари)
She-Her He-His
sister-brother
mother-father
aunt-uncle
wife-husband
grandma-grandpa
daughter-son
-What word can we use with the first column-he or she?-She.And the second?-He.
V.Vocabulary and Practice.
1.Your next task is to match the parts of the words.
(Учні з’єднують частинки листочків і утворюють слова біля дошки).
fa-ther
mo-ther
sis-ter
bro-ther
grand-pa
grand-ma
au-nt
un-cle
cou-sins
-So,let’s read these words:father,mother,sister,brother,
grandpa,grandma,aunt,uncle.
2.And now we have to decorate our “Family Tree”.
(Учні прикрашають листочками родовідне дерево біля дошки).
-Who has a grandpa?Stand up,please.(Учні встають,а один із них приклеює листок “Grandpa’’на дерево).
-Who has got a grandma?(a father,a mother,an aunt,
an uncle,a sister,a brother,a cousin)Stand up,please.
Use this structure ,please:
I have got a…
-So,let’s name all the members of our family.I have got a …
(Учні хором називають всіх членів родини на дереві).
VI.Playtime.
-Let’s have a short rest!Stand up,please.Do it all together.
Hello Song
(Учні виконують рухи під музику і співають)
-Sit down,please.
VII.Speaking.
1.-Take this card,please.You task is to read and complete the sentences about your family.
(Учні читають речення і доповнюють про свою родину).
2.Take your photos.Let’s work in pairs.Your task is to ask
and answer.For example:
A:Who is this?
B:This is my…
A:What’s your mother’s/father’s name?
B:Her/His name is…
A:What’s your mother’s/father’s job?
B:She/He is a…
(Учні розповідають про своїх членів родини біля дошки в парах).
3.Your next task is to imagine that this is your family.Name all the members of your family.For example:
This is my mother.Her name is… She is a…
(Учні виходять до дошки групами і уявляють свою родину,називаючи всіх).
VIII.Summarizing.
1.-So,let’s summarize our lesson.Look at the screen,please.
Do you know all the “family” words?(Yes,I do.)
Can you speak about your family?(Yes,I can).
2.Your hometask for the next lesson is to speak about your family.Use your cards with sentences.Write down into your diaries :
My family(Розповідь).
3.Count your points,please(Вчитель записує бали і виставляє учням оцінки).
-Your mark is…
4.So,let’s sing a song about your family.Say “I love you”to your mother and father,sister and brother when you come home.Take care of your relatives.
Family Song
5.Stand up,please.Goodbye.-Bye.Give me,please your diaries.