Бердянська гімназія № 1 «Надія»
Бердянської міської ради Запорізької області
План-конспект
відкритого компетентісно – спрямованого
уроку фізичної культури у 5 класі
Тема: Баскетбол
Підготувала: учитель
фізичної культури вищої категорії
Баєвська Людмила Валентинівна
м. Бердянськ
2014 рік
Тема: Баскетбол
Мета уроку:
- розвивати й формувати соціальні і здоров’язберігаючі компетентності учнів;
- сприяти формуванню у школярів творчого підходу у рішенні ігрових ситуацій, формуванню рухових умінь і навичок з урахуванням фізичної підготовки кожної дитини;
- виховання в учнів цікавості та звички до занять фізкультурою.
Завдання уроку:
Місце проведення: ігрова зала.
Спортінвентар: баскетбольні м’ячі – 24 шт.
№ п/ п
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Підготовча частина – 7 хвилин |
||||
1. |
Етап орієнтації |
30 // |
|
|
2. |
Етап постановки мети |
1,5// |
|
|
|
2.1. Шикування, привітання. Учитель каже – 5 клас – « Самий дружній», 5 клас – «Найсильніший», 5 клас – «Найспритніший» |
1,5/ |
Хлопці, дівчата в центрі залу. Чітко, голосно |
|
|
2.2. Повідомлення мети та завдань уроку. Вимірювання пульсу за 10// |
1,5/ |
Шикування в одну шеренгу. Клас отримує завдання на урок. |
|
3. |
Етап проектування, теоретичні відомості з теми баскетбол:
|
2/
2/ |
Хлопці, дівчата чітко відповідають на питання. |
|
Основна частина – 33 хвилини |
||||
1. |
Етап організації. Виконання плану діяльності |
|
Клас шикується з однієї в дві шеренги |
|
|
|
30// |
Слідкувати за чітким виконанням стройових поворотів. |
|
|
|
25-30 м |
|
|
|
|
10 м 10 м
10 м |
Темп повільний, дотримуватись інтервалу. Слідкувати за диханням. |
|
|
|
|
Йде перешикування в дві колони через середину зали. Учні шикуються у дві шеренги. |
|
2. |
ЗРВ на місці: |
1,5/ |
Вправи виконуються фронтально. |
|
|
1-2 – кругові обертання вперед 3-4 кругові обертання назад |
5-6 разів |
Одночасно, чітко |
|
|
1 – руки вперед, 2 – руки назад, 3 – руки догори, 4 – В.П, |
5-6 разів |
|
|
|
1-2 – відкриті руки, виконати поворот вправо 3-4 – відкрити руки, виконати поворот вліво. |
5-6 разів |
Спину тримати рівно |
|
|
|
10 разів |
|
|
|
1 – нахил вліво, права рука догори; 2 – В.П.; 3 – нахил вправо, ліва рука догори; 4 – В.П. |
5-6 разів |
Одночасно |
|
|
1-2 – випад на праву ногу; 3-4 – випад на ліву ногу. |
5-6 разів |
|
|
3. |
Спеціально-бігові вправи |
|
Назустріч один одному |
|
|
|
20 м 20 м
20 м
20 м 20 м |
Стежити за інтервалом
Темп середній |
|
4. |
Прискорення за звуковим сигналом |
20 м |
Підготовча група 1 прискорення |
|
5. |
Спеціальні вправи з баскетбольними м’ячами |
|
Всі учні взяли м’ячі |
|
|
5.1. В.П. – О.С. – м’яч у руках: на місці перекладати м’яч з однієї руки в іншу навколо тулуба |
10 м |
Фронтально |
|
|
5.2. В. П. – О.С. – м’яч у руках: на місці перекладати м’яч з однієї руки в іншу під ногами («вісімка») |
10 м |
Фронтально |
|
|
5.3. В.П. – широка стійка на місці: переклад м’яча двома руками під ногами за спину і назад |
6-8 разів |
Фронтально |
|
|
5.4. В.П. – О.С. – м’яч у руках: підкидання м’яча вгору |
6-8 разів |
Фронтально |
|
6. |
Передачі м’яча |
|
Одна шеренга, м’ячі прибрала |
|
|
|
10-12 разів |
В парах |
|
|
|
10-12 разів |
В парах |
|
|
|
10-12 разів |
В парах |
|
7. |
Ведення м’яча: |
|
|
|
|
7.1. Ведення м’яча правою рукою-зупинка-передача партнеру |
3-4 рази |
|
|
|
7.2. Ведення м’яча лівою рукою-зупинка-передача партнеру |
3-4 рази |
|
|
|
7.3. Ведення м’яча правою, лівою руками з обведенням стійок |
3-4 рази |
|
|
Підготовка до ОНН |
||||
8. |
Кидки м’яча у кошик з місця під кутом 45 0 |
4 / |
Три відділення хлопців, три відділення дівчат |
|
|
8.1. Хлопці – однією рукою від плеча |
6 разів |
Змагальним методом: переможці команда; переможці особисто. |
|
|
8.2. Дівчата – двома руками від грудей |
6 разів |
Дотримуватись техніки безпеки. |
|
|
|
|
Кидки виконуються за допомогою баскетбольного щита. |
|
|
Перешикування |
|
Перешикування у три команди |
|
Підготовка до ОНН |
||||
9. |
Передача м’яча в стіну і ловля |
3 / |
Кожен учень робить по три передачі і стає в кінці своєї колони |
|
|
Перешикування |
|
|
|
Заключна частина – 5 хвилин |
||||
|
Учні знову стають в коло. Сідають. Учитель: І так, підсумок уроку. |
|
Відмічаються кращі |
|
|
А прощаємось, після моїх запитань:
|
|
Учні уважно слухають запитання вчителя. Голосні, всі разом відповідають на них. |
|
|
З давніх часів прийшов такий вислів – «Спритний чоловік» - мудрий чоловік. Ось ми з вами у баскетбольних вправах виховували в собі спритність. |
|
|
|
|
Учитель – Діти, піднялись. Взялися за руки: Учитель – 5 клас – «Самий дружній», Учитель – 5 клас – « Найсильніший», Учитель – 5 клас – «Найспритніший». |
|
|
|
|
Домашнє завдання: |
|
Повторити правила гри в баскетбол |
|
|
Дівчата – до побачення Хлопці – до побачення |
|
Діти організовано йдуть до роздягалень. |
|