План-конспект уроку на тему "Місцезнаходження предмета"

Про матеріал
Конспект уроку містить цікаві завдання, які допоможуть дітям краще зрозуміти та засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

2 клас

 О.Карпюк

Тема: Місцезнаходження предмета

Мета: почати формувати знання  про прийменники англійської мови, особливості їх вживання; вчити учнів розповідати про місцезнаходження предмета, вказувати на віддаленість предмета; розвивати кмітливість учнів, вміння порівнювати явища; виховувати бережливе, відповідальне ставлення до речей.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, пояснення, бесіда); наочні (ілюстрація (таблиця),  демонстрація (відео); практичні (вправи) пояснювально-ілюстративні; репродуктивні (робота за готовими зразками);  «змагання».

Обладнання: табличка, макети слів on, in, under, відео «Where is the spider»,  телефон, підручник, зошит, ручка.

Часова схема уроку. Хід уроку.

1. Організаційний момент. Вітання. (0,5 хв)

  • Good morning, children!
  • Good morning, teacher!
  • I am glad to see you!
  • We are glad to see you too.
  • How are you?
  • We are fine, thank you.
  • Let’s me see, what do you have on your desks. Show me your books, copybooks, pens, pencil-cases, smiles) Yes, you are ready for the lesson.

 

2. Оголошення теми та мети уроку. (0,5хв)

(тут з’являється смайлик)

Help me, please((( I’ve lost my Teddy Bear…and I can not find it(

-Can we help him?
-Yes,we can) Because the theme of our lesson is “The location of the objects”)

 

3. Фонетична, лексична  розминка. (5 хв)

-First, let`s ask him, where did he lose his teddy bear?

Smile: There was a bee zh…zh…
 There was a Mosquito  th-th…            

 There was a window w…w…

 There was a board b…b… 

 There was a shelf sh…sh…

 There were chairs ch…ch…

 There were desks d…d…
 There were books..ks...ks…((
 

 

 

4. Вивчення та закріплення навчального матеріалу (30 хв)

OK, let`s remember, what other things we have in the classroom?
PS: If you’ll work hard, I`ll give you smiles…

https://scontent.fiev15-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/51877468_340752216544952_3075005371991982080_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fiev15-1.fna&oh=5de8bbfe5a55d0ab77b3d76459461d61&oe=5CE2FFF4https://scontent.fiev15-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/51960943_414692162603028_7217649329262034944_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fiev15-1.fna&oh=6b711fe1c567101a3019cffc2aa97cca&oe=5CEE2CEA

https://scontent.fiev15-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/51989109_611018472666921_4476691326548574208_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent.fiev15-1.fna&oh=9bbaca1d3bc5e1e2b161a299fe9c0145&oe=5CF1468Ahttps://scontent.fiev15-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/52130113_1027094397501354_5876812457015508992_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fiev15-1.fna&oh=59e52b11e70ec0271287b9b921db1f0f&oe=5CFA21F7


1.Is this a book?
2. Is this a computer?
3. Is this a copybook?
4. Is this a blackboard?
5. Is this a table?
6. Is this a desk?
7. Is this a bookcase?
8. Is this a bookshelf?
9. Is this a pencil?
10. Is this a pen?

11. Is this a rule?

12. Is this a sharpener?
13. Is this a CD player?
14. Is this a copybook?
15. Is this a ruler?
16. Is this a bag?

12. Is this a sharpener?
13. Is this a CD player?
14. Is this a copybook?
15. Is this a ruler?
16. Is this a bag?


Слайд



(якщо учні сказали No it is not, то вони мають відповісти на питання What is this)


 

But, how to say, where are all these things?... 

Cлайд+табличка

under? on? in?

 

http://image.slidesharecdn.com/05-in-on-under-140201100855-phpapp02/95/in-on-under-1-638.jpg?cb=1391249408

(ознайомились, повторили)

  1. My pencil is

2.  My copy book is

3. My ruler is

4. My book is

5. My pencil-case

in

on

under

my pencil-case.

my bag.

my chair.

the bookshelf.

the desk.

Open your books   on p. 44 ex. 1
 

 

Workout


On the table

In the book

Please, look

Please, look

Under table

In the bag

Hands clap

Hands clap


 

Ok, let’s read  ex. 2 on p. 44 We’ll read this exercise and try to say,  where are other our things.

Look at the screen

Слайди

Завдання                                       Відповідь

 

Картки, завдання за зразком

https://arhivurokov.ru/multiurok/html/2017/01/11/s_58761b38d446a/525781_4.png

http://2.bp.blogspot.com/-MDECnCf1CE0/VOtrilS_XRI/AAAAAAAADuo/ZdlvfD_z8FE/s1600/%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5+%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D1%8B.jpg

http://extend.schoolwires.com/ClipartGallery/images/9840458.jpghttp://mariafresa.net/data_gallery/pencil-clip-art-at-clker-com-vector-clip-art-online-royalty-free-NfvX6x-clipart_18411.png

http://i020.radikal.ru/1102/92/f3be0f1c01d6t.jpghttps://1form.ru/wp-content/uploads/2010/01/school_bag.jpg   

https://www.softfully.com/pics/privacy-eraser-pro.pnghttps://tiande.ru/upload/resize_cache/iblock/994/510_228_1/90107.png

https://arhivurokov.ru/multiurok/html/2017/01/11/s_58761b38d446a/525781_4.png

http://2.bp.blogspot.com/-MDECnCf1CE0/VOtrilS_XRI/AAAAAAAADuo/ZdlvfD_z8FE/s1600/%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5+%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D1%8B.jpgThat

 

 

 

 

This 

http://extend.schoolwires.com/ClipartGallery/images/9840458.jpghttp://mariafresa.net/data_gallery/pencil-clip-art-at-clker-com-vector-clip-art-online-royalty-free-NfvX6x-clipart_18411.png That 

 

 

 

 

 

 

This

http://i020.radikal.ru/1102/92/f3be0f1c01d6t.jpghttps://1form.ru/wp-content/uploads/2010/01/school_bag.jpg   

That

 

 

 

This

https://www.softfully.com/pics/privacy-eraser-pro.pnghttps://tiande.ru/upload/resize_cache/iblock/994/510_228_1/90107.pngThat

 

 

 

 

This

 

Ok, what do these words mean: on, in, under, this, that?

Let`s help Smile to find his Teddy Bear.

I’ll give you some papers, which help you. If you find Teddy Bear, say, where is it.

Let’s find a Teddy Bear))
1. It is on the blackboard.
2. It is in the book.
3. It is in the bag.
4. It is under the copybook.
5. It is in the pencil-box.
6. It is under the desk.
7. It is on the desk.

 

- It is under the desk.

- Very good!!! Smile is happy

слайд

Thank you, my dear!!!


Пісенька “If you happy”

 

5. Підготовка до виконання домашнього завдання (2 хв)

Ex 4 p 45 – play the game
Ex 6 p 45 – write

 

6. Підсумок. Прощання. (2 хв)

Ok, you worked so hard, and have next results:
…exellent-відмінно
…very good-дуже добре
…good-добре
…not bed-непогано

 

The lesson is over. Good bye!!!