План-конспект уроку
2 клас
О.Карпюк
Тема: Місцезнаходження предмета
Мета: почати формувати знання про прийменники англійської мови, особливості їх вживання; вчити учнів розповідати про місцезнаходження предмета, вказувати на віддаленість предмета; розвивати кмітливість учнів, вміння порівнювати явища; виховувати бережливе, відповідальне ставлення до речей.
Методи і прийоми: словесні (розповідь, пояснення, бесіда); наочні (ілюстрація (таблиця), демонстрація (відео); практичні (вправи) пояснювально-ілюстративні; репродуктивні (робота за готовими зразками); «змагання».
Обладнання: табличка, макети слів on, in, under, відео «Where is the spider», телефон, підручник, зошит, ручка.
Часова схема уроку. Хід уроку.
1. Організаційний момент. Вітання. (0,5 хв)
2. Оголошення теми та мети уроку. (0,5хв)
(тут з’являється смайлик)
Help me, please((( I’ve lost my Teddy Bear…and I can not find it(
-Can we help him?
-Yes,we can) Because the theme of our lesson is “The location of the objects”)
3. Фонетична, лексична розминка. (5 хв)
-First, let`s ask him, where did he lose his teddy bear?
Smile: There was a bee zh…zh…
There was a Mosquito th-th…
There was a window w…w…
There was a board b…b…
There was a shelf sh…sh…
There were chairs ch…ch…
There were desks d…d…
There were books..ks...ks…((
4. Вивчення та закріплення навчального матеріалу (30 хв)
OK, let`s remember, what other things we have in the classroom?
PS: If you’ll work hard, I`ll give you smiles…
1.Is this a book?
2. Is this a computer?
3. Is this a copybook?
4. Is this a blackboard?
5. Is this a table?
6. Is this a desk?
7. Is this a bookcase?
8. Is this a bookshelf?
9. Is this a pencil?
10. Is this a pen?
11. Is this a rule?
12. Is this a sharpener?
13. Is this a CD player?
14. Is this a copybook?
15. Is this a ruler?
16. Is this a bag?
12. Is this a sharpener?
13. Is this a CD player?
14. Is this a copybook?
15. Is this a ruler?
16. Is this a bag?
Слайд
(якщо учні сказали No it is not, то вони мають відповісти на питання What is this)
But, how to say, where are all these things?...
Cлайд+табличка
|
||||
Open your books on p. 44 ex. 1 |
Workout
On the table
In the book
Please, look
Please, look
Under table
In the bag
Hands clap
Hands clap
Ok, let’s read ex. 2 on p. 44 We’ll read this exercise and try to say, where are other our things.
Look at the screen
Слайди
Завдання Відповідь
|
|
Картки, завдання за зразком
|
|
|
|
That
This |
That
This |
That
This |
That
This |
Ok, what do these words mean: on, in, under, this, that?
Let`s help Smile to find his Teddy Bear.
I’ll give you some papers, which help you. If you find Teddy Bear, say, where is it.
Let’s find a Teddy Bear))
1. It is on the blackboard.
2. It is in the book.
3. It is in the bag.
4. It is under the copybook.
5. It is in the pencil-box.
6. It is under the desk.
7. It is on the desk.
- It is under the desk.
- Very good!!! Smile is happy
слайд
Thank you, my dear!!! |
Пісенька “If you happy”
5. Підготовка до виконання домашнього завдання (2 хв)
Ex 4 p 45 – play the game
Ex 6 p 45 – write
6. Підсумок. Прощання. (2 хв)
Ok, you worked so hard, and have next results:
…exellent-відмінно
…very good-дуже добре
…good-добре
…not bed-непогано
The lesson is over. Good bye!!!