План-конспект уроку
Образотворчого мистецтва
Клас:4
Тема: Квіткова композиція.
Мета: Вчити учнів створювати квіткові композиції, використовуючи різні матеріали та техніки.
- Розвивати творчі вміння учнів та здібності до просторового мислення.
- Виховувати естетичне сприйняття, розвивати естетичні смаки та формувати культуру спілкування
Тип уроку: комбінований
Обладнання: Зразки різних квіткових композицій.
- Різні квіти та зелень (сухі квіти, штучні квіти, весняні квіти).
- Різні матеріали для створення композицій (глина, флористична піна, вази, горщики тощо).
- Різні інструменти (ножиці, клей, клейова пістолет, кольоровий папір).
Перебіг уроку
Організаційний момент.
Добрий день, я Ангеліна Володимирівна, сьогодні я проведу у вас урок образотворчого мистецтва. Перевірте чи приготовлені матеріали для сьогодняшнього уроку? Готові? Тоді розпочинаємо.
Будьте активними, але не шумними.
Будьте стриманими, та не мовчазними.
Дітки, а ви любите загадки? Давайте тоді, відгадаємо їх.
Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
Щоб дізнатися що ми будемо робити на уроці, пропоную розгадати загадку.
Навесні вона в теплі
Проростає з – під землі.
Має стан стрункий та вроду
І дарує насолоду.
.
Так, це риба, квітка. Отже сьогодні ми будемо робити квіткову композицію
Метод «Мікрофон»
Зараз буду підходити до кожного з питанням про квітку
Чим дихають?
Назви які квіти ти знаєш? Де ростуть квіти?
Квітка
Чим харчуються? Як розмножуються?
Пальчикова гімнастика
https://youtu.be/zN8qU_Ywo6Y?si=mmQR_YlEpKgiwkDH
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Розповідь про квіти
Квіти вже не одне тисячоліття уособлюють собою красу, досконалість і унікальність природи. Вчені нарахували більше 350 000 різновидів квіткових рослин. Кожен вид має свій особливий аромат, колір, форму. Вони приносять в наше життя радість і чарівність. Квіти асоціюються з сонцем, теплом, весною, незалежно від того, яка погода за вікном.
Найважливіша особливість квіткових рослин – наявність квітки, який відповідає за функції статевого розмноження і залучення агентів запилення.
Орхідеї. З давньогрецької мови означає яєчко. Ці гарні декоративні та дикоростучі рослини, які володіють чарівним запахом, яскравим різноманітним забарвленням.
Конвалія. Назву квітці подарував Карл Лінней. Поширені конвалії в Європі, Китаї, Малій Азії, на Кавказі, на території Північної Америки. Широко використовується у фармакології.
Гвоздика. З грецької мови означає божественна квітка. Раніше її називали квіткою Юпітера і Зевса. Налічується 350 видів, які поширені в Азії, Європі, Африці, Північній Америці.
Троянди. З латинської мови означає Володарка жінок. І це дійсно так: на світі навряд чи знайдеться людина, яка не захоплюється цією квіткою.
Анімалістичний жанр
Тюльпан. У перекладі з перської мови означає тюрбан. Це багаторічна цибулинна рослина, що налічує близько 110 видів.
У художньому побуті використовується фітодизайн – мистецтво аранжування букетів, вазонів. Штучні квіти – красивий елемент декору. Яскраву композицію з них використовують для оздоблення кімнат. Це чудовий спосіб додати приміщенню затишку й комфорту. Квіти дарують людям радість. Особливо батькам, якщо їхні діти виростили живі квіти або виготовили декоративні власноруч.
Аналіз практичного завдання.
Давайте зараз подивимося на зразки квіткової еомпозиції
Сьогодні ми будемо створювати композицію як на другому малюнку. Для неї нам знадобиться жовтий, білий, зелений, чорний папір.
Повідомлення навчального матеріалу. Поетапність виконання малюнку.
Візьми два квадратики білого паперу зі стороною 7 см, зроби з боків надрізи завглибшки 2 см
Візьми олівець або пензлик і щільно накрути протилежні пелюстки. Так само накрути другу пару пелюсток. Зроби дві такі заготовки і склей їх у центрі, розташувавши пелюстки у шахматному порядку.
Із жовтого гофрованого паперу виріж коло діаметром 5 см і обгорни навколо олівця(техніка торцювання). Приклей у центрі квітки.
Зубочистку обмотай смужкою зеленого паперу, зубочистка замала, тому вона швидко закінчиться, але ми після того, як вона закінчиться продовжуємо намотувати звичайний папір. Відступи 5 см від краю, зроби потовщення.
Виріж зі звичайного ксероксного паперу листочки.
Зроби отвір шилом у центрі квітки. Змасти клеєм кінчик стебла і приклей до квітки.
Самостійна, практична робота учнів.
Я пояснила вам поетапність виконання, тож тепер ви можете приступати до створення композицій.А зараз повторимо ПТБ.
Інструктаж з техніки безпеки і культури праці.
- А перед початком роботи давайте згадаємо, які правила поведінки ми знаємо під час роботи з клеєм і ножицями.
Правила безпечної роботи з клеєм
• Не брати клей до рота, слідкувати, щоб не потрапив до очей.
• На виріб багато не наносити, користуватися пензликом для клею.
• Залишки клею промокати серветкою.
Правила користування ножицями
• Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
• Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
• Не тримати ножиці кінцями вгору.
• Передавати ножиці кільцями вперед.
• Не заважайте товаришам, коли вони працюють
• Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом
Підсумок уроку.
Наш урок добігає кінця, я бачу всі виконали роботи. Хто бажає – принесіть свої роботи, я повішу їх на дошку.
Давайте підведемо підсумок нашого уроку.
Що нового ви дізналися?
Діти, який виріб ми сьогодні робили?
Яка робота сподобалася найбільше? Чому?
Молодці, ви всі добре працювали, у кожного вийшов дуже гарний букет.