План-конспект уроку з історії
Для учнів 5-го класу
Підготувала вчитель історії
Запорізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №65
Запорізької міської ради
Запорізької області
Барановська Ю.С.
Тема уроку: Пам'ятки та пам'ятники історії
Мета уроку: з'ясувати роль та значення пам'яток та пам'ятників для історії та людства; чим відрізняється пам'ятка від пам'ятника, виховувати інтерес до історичного минулого свого народу, культурних пам'яток та пам'ятників.
Обладнання: підручник Гісем О.В. Вступ до історії: підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / О.В. Гісем. – Харків: Вид-во "Ранок", 2018. – 144 с. ; додатково -
«Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти Щупак І. Я., Піскарьова І. О., Бурлака О. В.; ілюстрації до теми, план дослідження пам'ятника (роздруківки для учнів).
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Поняття: Історична пам'ять, пам'ятник, меморіал, пам'ятка історії.
План
1. Пам'ятки історії та культури
2. Збереження історичної пам'яті. Пам'ятники.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
ІІ. Мотивація начальної діяльності
Я впевнена, що кожен із вас може назвати дуже багато пам'яток, які є в нашому місті. Дехто з вас навіть, можливо, знає про історію створення того чи іншого пам'ятника. І сьогодні ми з вами з'ясуємо, яке ж значення цих споруд та пам'ятників.
Дізнаємось чим відрізняється пам'ятка історії від пам'ятника історії.
ІІІ. Вивчення нового матеріалуНачало формы
Проблемне запитання:
Подумайте, які історичні пам'ятники в Україні ви могли б запропонувати мандрівникам і туристам? Чому?
Наша країна – дуже гарна держава. Тут є і багато визначних місць, гарна природа і багато історично значимих місць. Прогулюючись нашим містом, чи відвідуючи інші – ви певно, помічали, багато пам'ятників і навіть старих будинків, які збереглися до наших днів.
Що ж таке пам'ятник?
Робота з історичним поняттям (підручн. с.54)
1. Пам'ятки історії та культури
Пам'ятник – споруда, яка є витвором мистецтва, призначена для увічнення і створення образу людей , подій, об'єктів, іноді тварин, літературних і кінематографічних персонажів тощо.
Давайте спробуємо назвати пам'ятники нашого міста Запоріжжя?
- увічнення особи – пам'ятник Д.Б. Вишневецький, Т.Г. Шевченко, Б. Хмельницькому, Осипу Гладкому, А. Ивченку, козаку Мамаю і т.д.
- Подій – обеліск 60-річчю Перемоги, пам'ятник жертв Голодомору 1932-1933 рр.
- Об'єктів – танк на пл. Університетській, пам'ятник Льотчикам.
- Тваринам - У першій столиці України, місті Харків, є досить цікава і миловидна стела. Вона присвячена собачці дворняжці на прізвисько Пальма і кішці на ім'я Ізаура. Він розташований на ганку біля спортивного комплексу Харківського національного університету імені Каразіна. Собачка жила біля навчального закладу рівно дванадцять років і зараз - це його символ. Ганок - улюблене місце, на якому собака любила лежати. Ізаура ж була додана в композицію в 2013 році, її створив той же скульптор, що робив і Пальму - Олександр Демченко.
А що ж таке пам'ятка історіїї?
Робота з поняттям
Пам'ятка історії – визначні місця, пов'язані з життям і діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів.
- Робота з ілюстраціями (також в підручнику с. 52-53)
- Завдання на с. 54 – Поясніть твердження – "Пам'ятки історії – скарб, гордість і надбання народу".
2. Збереження історичної пам'яті. Пам'ятники.
Коментоване читання з підручника с. 54- 55.
IV. Узагальнення та закріплення матеріалу.
Бесіда за запитаннями
1. Чому треба зберігати історичну пам'ять? Щоб ви хотіли зберегти в історичній пам'яті народу?
2. Яку історичну інформацію можна дізнатись за допомогою історичних пам'ятників?
3. Чи всі пам'ятники є пам'яткою історії?
V. Домашнє завдання.
Прочитати параграф; виконати міні-дослідження "Пам'ятники історії мого рідного міста" (план як досліджувати пам'ятник учням надається додатково)
Конец формы