План-конспект уроку "Пам'ятки та пам'ятники історії"

Про матеріал
Розробка опорного плану-конспекта до уроку за темою: "Пам'ятки та пам'ятники історії ".
Перегляд файлу

План-конспект уроку з історії

Для учнів 5-го класу

Підготувала вчитель історії

Запорізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №65

Запорізької міської ради

Запорізької області

Барановська Ю.С.

 

 

Тема уроку: Пам'ятки та пам'ятники історії

 

Мета уроку: з'ясувати роль та значення пам'яток та пам'ятників для історії та людства; чим відрізняється пам'ятка від пам'ятника, виховувати інтерес до історичного минулого свого народу, культурних пам'яток та пам'ятників.

 

Обладнання: підручник Гісем О.В. Вступ до історії: підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / О.В. Гісем. – Харків: Вид-во "Ранок", 2018. – 144 с. ; додатково -

 «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти  Щупак І. Я., Піскарьова І. О., Бурлака О. В.; ілюстрації до теми, план дослідження пам'ятника (роздруківки для учнів).

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Поняття: Історична пам'ять, пам'ятник, меморіал, пам'ятка історії.

План

1. Пам'ятки історії та культури

2. Збереження історичної пам'яті. Пам'ятники.

 

Хід уроку

 

І. Організація навчальної діяльності

ІІ. Мотивація начальної діяльності

Я впевнена, що кожен із вас може назвати дуже багато пам'яток, які є в нашому місті. Дехто з вас навіть, можливо, знає про історію створення того чи іншого пам'ятника. І сьогодні ми з вами з'ясуємо, яке ж значення цих споруд та пам'ятників.

 Дізнаємось чим відрізняється пам'ятка історії від пам'ятника історії.

ІІІ. Вивчення нового матеріалуНачало формы

 Проблемне запитання:

Подумайте, які історичні пам'ятники в Україні ви могли б запропонувати мандрівникам і туристам? Чому?

 

Наша країна – дуже гарна держава. Тут є і багато визначних місць, гарна природа і багато історично значимих місць. Прогулюючись нашим містом, чи відвідуючи інші – ви певно, помічали, багато пам'ятників і навіть старих будинків, які збереглися до наших днів.

Що ж таке пам'ятник?

Робота з історичним поняттям (підручн. с.54)

1. Пам'ятки історії та культури

Пам'ятник – споруда, яка є витвором мистецтва, призначена для увічнення і створення образу людей , подій, об'єктів, іноді тварин, літературних і кінематографічних персонажів тощо.

 

Давайте спробуємо назвати пам'ятники нашого міста Запоріжжя?

-         увічнення особи – пам'ятник Д.Б. Вишневецький, Т.Г. Шевченко, Б. Хмельницькому, Осипу Гладкому, А. Ивченку, козаку Мамаю і т.д.

-         Подій – обеліск 60-річчю Перемоги, пам'ятник жертв Голодомору 1932-1933 рр.

-         Об'єктів – танк на пл. Університетській, пам'ятник Льотчикам.

-         Тваринам - У першій столиці України, місті Харків, є досить цікава і миловидна стела. Вона присвячена собачці дворняжці на прізвисько Пальма і кішці на ім'я Ізаура. Він розташований на ганку біля спортивного комплексу Харківського національного університету імені Каразіна. Собачка жила біля навчального закладу рівно дванадцять років і зараз - це його символ. Ганок - улюблене місце, на якому собака любила лежати. Ізаура ж була додана в композицію в 2013 році, її створив той же скульптор, що робив і Пальму - Олександр Демченко.

А що ж таке пам'ятка історіїї?

Робота з поняттям

Пам'ятка історії – визначні місця, пов'язані з життям і діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів.

-         Робота з ілюстраціями (також в підручнику с. 52-53)

-         Завдання на с. 54 – Поясніть твердження – "Пам'ятки історії – скарб, гордість і надбання народу".

2. Збереження історичної пам'яті. Пам'ятники.

Коментоване читання з підручника с. 54- 55.

IV. Узагальнення та закріплення матеріалу.

Бесіда за запитаннями

1. Чому треба зберігати історичну пам'ять? Щоб ви хотіли зберегти в історичній пам'яті народу?

2. Яку історичну інформацію можна дізнатись за допомогою історичних пам'ятників?

3. Чи всі пам'ятники є пам'яткою історії?

V. Домашнє завдання.

Прочитати параграф; виконати міні-дослідження "Пам'ятники історії мого рідного міста" (план як досліджувати пам'ятник учням надається додатково)

Конец формы

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
4 червня 2020
Переглядів
4039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку