формування ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури під час вивчення модулю: "баскетбол".
План- конспект уроку для учнів 8-х класів у вигляді змагань.
«Подорож по зупинках».
Мета: «формування ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури під час вивчення модулю «Баскетбол» (уміння навчатися впродовж життя).
Інвентар: б/б м’ячі, гімнастичні обручі, гімнастичні лави, фішки, секундомір, крейда, картки, тести, ручки.
Місце проведення: спортивний зал.
Підготовча частина уроку (8-10 хв.).
Шикування, повідомлення задач уроку, вимірювання ЧСС учнів.
Клас ділиться на дві команди, кожній команді роздаються конверти з маршрутними листами і завданням. Команди ознайомлюються із завданнями. На лінії старту включається час. Команди проходять всі «зупинки» якомога швидше і приходять до лінії фінішу де час зупиняється. Враховується загальний час, кожна правильна відповідь оцінюється в мінус 30 секунд.
Основна частина уроку (30-35 хв.).
Команди проходять завдання, проходячи всі зазначені «зупинки».
Зупинка «Логічна».
Учасники всієї команди повинні придумати і записати якомога більше слів на кожну букву слова «Спорт».
Зупинка «Поетапна».
І етап- команди стоять в колону по одному біля фішки, капітан навпроти команди біля іншої фішки з баскетбольним м’ячем у руках. Капітан виконує передачу першому гравцеві своєї команди той повертає м’яч і перебігає на бік капітана, і встає за ним. Капітан передає м’яч другому гравцеві, той також передавши м’яч капітану перебігає в колону капітана і т.д. Передачу можна здійснювати різними вивченими способами.
ІІ етап- команда розвертається кругом у першого гравця м’яч у руках, попереду стоїть гімнастична лава. Учасник повинен виконати біг до орієнтира лавка між ногами і ведення м’яча з боку від лавки. Добігши до орієнтира відповідає на теоретичне запитання і повертається назад м’яч тримає у руках і передає естафету наступному гравцеві і т.д.
Зупинка «Передай і відгадай».
Вся команда стоїть в колоні по одному. Капітан стоїть попереду обличчям до команди з баскетбольним м’ячем у руках. За спиною у капітана показ картки з видами спорту, яку він не має права бачити. Вся команда дає йому підказки, а той повинен відгадати. Відгадав виконує передачу другому і стає в кінець колони. Той хто прийняв передачу стає на місце капітана і відгадує наступну картку і т.д.
Зупинка «Переправа».
Вся команда стоїть в колоні по одному. Перший виконує капітан біг до баскетбольного м’яча. Забирає його і виконує біг до своєї команди з веденням м’яча. Підбігши до другого гравця бере його за руку і виконують біг до фішки, мяч у руках. Перший тобто капітан залишається біля фішки. А другий біжить за третім і т.д. коли вся команда переправилась на інший бік повинна скласти прислів’я.
Зупинка «Комбінована».
Вся команда в колону по одному. Перший гравець виконує біг з ведення баскетбольного м’яча до гімнастичного обруча, пролазить в обруч, виконує біг до баскетбольного щита, робить кидок у кошик, підбирає м’яч і повертається назад знову пролазить в обруч і біг по прямій з веденням і передає естафету наступному і т.д. Виконавши естафету команда розв’язує тестові завдання.
Заключна частина уроку (3-5 хв.).
Визначити команду переможець. Нагородити грамотами за І,ІІ місце.