Презентація "Стрибкові вправи як засіб розвитку швидкісно-силових якостей дітей середнього шкільного віку"

Про матеріал
На основі опрацьованих методик розвитку фізичних якостей була обґрунтована доцільність застосування на уроках фізичної культури методу колового тренування, що включає вправи «ударного» характеру для розвитку швидкісно - силових якостей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“ Стрибкові вправи як засіб розвитку швидкісно-силових якостей дітей середнього шкільного віку ” Учителя фізичного виховання Драбович Наталії Вікторівни КЗ “Яблунівська СШ-інтернат І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів”

Номер слайду 2

Актуальність теми Практика фізичного виховання школярів свідчить про те, що загальна динаміка рухової і особливо швидкісно-силової підготовленості дітей і підлітків за останні роки не тільки не поліпшується, а й має тенденцію до зниження.  У цьому плані вельми актуальний пошук нових методичних підходів у вдосконаленні швидкісно-силових здібностей учнів VII-VIII класів, як віковій групі школярів, заняття з якими швидкісно-силової підготовкою особливо сприятливі. 

Номер слайду 3

Мета роботи: дослідити вплив стрибкових вправ на розвиток швидкісно-силових якостей.  ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ: - Розглянути анатомо-фізіологічні особливості розвитку дітей середнього шкільного віку та особливості розвитку швидкісно-силових якостей.;  - Підібрати методики використання стрибкових вправ для розвитку швидкісно-силових якостей . - Підібрати стрибкові вправи для розвитку швидкісно-силових якостей; Дослідити вплив запропонованих вправ на розвиток швидкісно-силових якостей дітей середнього шкільного віку.

Номер слайду 4

Предмет дослідження: зміна показників швидкісно-силових якостей. Об'єкт дослідження: розвиток фізичних якостей.

Номер слайду 5

Методи дослідження : Аналіз науково-методичної літератури, методи тестових завдань, педагогічний експеримент, методи математичної статистики Організація досліджень Педагогічний експеримент проводився на базі КЗ “Яблунівська СШ-інтернат I-III ступенів в період з 20.04.2016 р. по 20.05.2016 р. У ньому взяло участь 30 учнів, віком 13-14 років,які займаються у групі початкової підготовки 1-го і 2-го року навчання . На першому етапі (1-2 заняття) проводили тестування рухових здібностей досліджуваних, по 15 осіб у кожній групі . За рівнем фізичної підготовленості на початку дослідження підлітки експериментальної і контрольної групи не мали істотних відмінностей у показниках, що вивчалися. Усі піддослідні відносилися до основної медичної групи . На другому етапі, в умовах навчально-тренувального процесу проведено педагогічний експеримент, який тривав протягом семи тижнів, де в тренування спринтерів експериментальної групи включали розроблені комплекси стрибкових вправ, контрольна група займалася за загальноприйнятою програмою. Всього було проведено 14 занять по 2 на тиждень .

Номер слайду 6

Комплекси стрибкових вправ для спринтерів експериментальної групи Перший комплекс : • стрибки в кроці 3х30 м з подальшим прискоренням 20 м; • стрибки на місці з амортизатором на плечах 3х40; • 10 стрибків у глибину з висоти 50–60 см із приземленням на дві ноги, із подальшим прискоренням ; • 10 настрибувань із місця на тумбу висотою 40–50 см, після чого робилося прискорення на відстань 30–40 м.

Номер слайду 7

Другий комплекс : • 10 стрибків у глибину з висоти 40–50 см із подальшим миттєвим вистрибуванням угору; • 10 стрибків у глибину з висоти в 40–50 см із подальшим настрибуванням на тумбу заввишки 30 см; • стрибки на двох ногах угору з підтяганням колін до грудей. • Три серії по 20 стрибків;стрибки вгору з розведенням прямих ніг у сторони, дістаючи пальцями рук носки ніг. • Три серії по 20 стрибків. Відштовхування повинно бути пружним і швидким, відпочинок між серіями активним. Кількість стрибків і серій у кожному подальшому тренувальному мікроциклі поступово збільшувався. Після виконання стрибкових вправ легкоатлети виконували прискорення або перемінний біг 50 м швидко, 50 м повільно.

Номер слайду 8

Показники розвитку швидкісно-силових якостей в учнів експериментальної і контрольної груп після закінчення експерименту в динаміці: 1 – біг 30м; 2- біг 60м; 3- стрибки у довжину; 4- стрибки вгору.

Номер слайду 9

Висновки 1.Середній шкільний вік є найбільш сприятливим для розвитку швидкісно-силових якостей, адже у цьому віці спостерігаються високі темпи розвитку координаційних якостей, силових і швидкісно-силових якостей, помірно збільшуються швидкісні якості і витривалість. Найбільший ефект у розвитку швидкісно-силових якостей дає комбіноване навантаження при різних поєднаннях режимів роботи м'язів: долаючого, утримуючого і поступового характеру. Вибір вправ, їх обсяг і інтенсивність залежать від рівня фізичної підготовленості тих, хто займається, їх віку, статі, спортивної спеціалізації, кваліфікації, а також завдань, що вирішуються на даному етапі педагогічного процесу. 2. В ході вивчення різних методик розвитку швидкісно-силових якостей за допомогою стрибкових вправ, було обґрунтована доцільність застосування на уроках фізичної культури методу колового тренування, що включає вправи «ударного» характеру. Були запропоновані 2 комплекси стрибкових вправ, які планувалися два рази на тиждень, через день: 1-й комплекс − у другому, а 2-й − у четвертому занятті тижневого тренувального мікроциклу.

Номер слайду 10

Висновки 3. Запропонований комплекс стрибкових вправ позитивно впливає на розвиток швидкісно-силових якостей дітей середнього шкільного віку: результати по бігу на 30м покращуються на 4,5%, бігу на 60м – на 2,6%, по стрибках вгору – на 4,1%, по стрибках у довжину – на 1,7%, що вище ніж показники контрольної групи дітей. 4. Результати розрахунку середніх величин пропорцій тіла дітей середнього шкільного віку показують, що вже у віці 13-14 років, простежується залежність швидкісно-силових якостей від антропометричних показників, тобто, чим довші ноги, тим кращий результат з бігу показувала дитина.

ppt
Додано
30 жовтня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку