План-конспект уроку у 3 класі Урок 8 «Зустріч музичних жанрів» (за підручником Аристової, Сергієнко).

Про матеріал

План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи . Урок 8 «Зустріч музичних жанрів» розроблений за підручником Аристової, Сергієнко.

Перегляд файлу

Урок 8 «Зустріч музичних жанрів»

Тема. Пісенність, танцювальність та маршовість в українській народній музи­ці і творах композиторів-класиків. Фридерик Шопен «Прелюдів № 7, № 20» — слухання. Едвард Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт» — слухання (с. 32—34), Музика і слова Анатолія Загрудного «Будем козаками» — розучування (с. 29—31).

Мета. Продовжувати ознайомлення учнів з традиціями українського народу, його фольклором, оберегами; розвивати музичні та літературні здібнос­ті, вміння слухати та передавати почуте; виховувати гордість за свою багату народну спадщину та культурні цінності, любов до свого народу.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент, програвач, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під звучання  А.Загрудного «Будем козаками».

. Музичне привітання.

- Доброго дня, діти!

- Доброго дня, вчитель!

ІІ. Розспівування

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image28.jpeg

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Поруч із великими жанрами існують і малі музичні жанри.

Сьогодні ми познайомимось з одним таким малим жанром в музиці.

Для цього необхідно уважно слухати музику.

 

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

  • Пригадайте музичні жанри, які ми вже знаємо.

Це опера, балет, симфонія. Це великі жанри, але існують і малі жанри. Одним із найпопулярніших серед них є прелюдія.

Чимало композиторів зверталися до цього жанру, адже в ньому можна було виразити певний настрій, музичну думку.

Слово «прелюдія» означає «вступ». Найчастіше прелюдія є вступом до основної п’єси. Але вона може існувати і як самостійний музичний твір. І до жанру прелюдії звертались у своїй творчості багато композиторів. Серед них і польський композитор Фредерік Шопен, який написав цикл із 24 прелюдій.

Фридерик Франсуа Шопен — найвидатніший польський композитор та піаніст.

Народився 1 березня 1810 року в с. Желязовій Волі, під Варшавою..

Уже дитиною Фридерик проявив яскраві музичні здібності; у 7 років його почали вчити грі на фортепіано, і того ж року побачив світ складений ним маленький полонез соль мінор.

Композиторський і виконавський таланти хлопчика розвивалися настільки стрімко, що до дванадцяти років Шопен вже не поступався кращим польським піаністам.

1831 року він виїхав з Польщі до Відня перед тим, як оселитися в Парижі, де провів значну частину життя.

Він регулярно давав концерти, що мали шалені відгуки.

Шопен помер у своїй паризькій квартирі на Вандомській площі 17 жовтня 1849 р. Відповідно до його бажання на відспівуванні в церкві Св. Мадлен прозвучали фрагменти реквієму Моцарта.

Похований композитор на паризькому кладовищі Пер-Лашез. Серце маестро, за його заповітом, перевезли на Батьківщину і замурували в костелі Святого Хреста у Варшаві.

За своє творче життя він написав багато творів для фортепіано, прелюдії,  ноктюрни (всього близько 20-ти), полонези, вальси, експромти. Особливо любив Шопен мазурку – їх він написав аж 52.

Слухання музики.  Фридерик Шопен «Прелюдія № 7»

  • Який характер музики?
  • Що найбільше виражено в цьому творі: пісенність, танцювальність чи маршовість?
  • Які засоби музичної виразності допомагають це відчути?

 

Слухання музики.  Фридерик Шопен «Прелюдія № 20»

  • Який настрій п’єси?
  • Що найбільше виражено в цьому творі: пісенність, танцювальність чи маршовість?
  • Схарактеризуйте основні засоби музичної виразності п’єс Шопена.
  • Які образи ви уявили при прослуховуванні прелюдій Шопена?   

Послухайте ще один музичний твір. Закрийте очі.

Слухання музики.  Едвард Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»

  • Що ви уявляєте: чи це ранок, чи день, а може вечір?
  •   Який настрій передає музика?

У своєму творі  норвезький композитор Едвард Гріг «змальовує» картину ранку. Головну тему тут виконують скрипки – найспівучіші інструменти симфонічного оркестру.

  •   Як ви думаєте, чому ця мелодія розповідає саме про ранок?

«Ранок» — картина пробудження природи. Прозора, світла мелодія (флейти, потім гобої) нагадує гру пастушого ріжка. Сміливе поєднання тональностей, регістрів, різних оркестрових інструментів, звучання теми з різною силою гучності — все це передає розмаїття природи, гру світла і барв.

«Ранок»- це частина  музичної сюїти «Пер Гюнт», що складається з 4 частин. В основі цієї сюїти лежить драма Генріха Ібсена. В п’єсі розповідається про юнака, який залишив рідну домівку, сподіваючись розбагатіти і знайти своє щастя.

Де лише не опинявся юний мандрівник! Упродовж багатьох років Пер Гюнт відвідав багато країн. Насамкінець він повернувся додому старим і вимученим. Він так і не знайшов свого щастя на чужині,і лише після повернення додому зрозумів – усе найдорожче що в нього є, знаходиться тут, це рідна земля, мати і наречена Сольвейг, яка вірно чекала його довгі роки.

 

МУЗИЧНА АБЕТКА

Перша нотка, з якою ми з вами подружимось, звати ДО.

Вона розташувалася на додатковій лінійці під нотним станом.

Робота над піснею. А. Загрудний «Будем козаками» - розучування

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

1.Ми, веселі і завзяті діти України,
Дуже любимо співати пісню солов`їну.

             Пр-в (2 р.):
Гей! Хто любить Наш козацький край,
З нами пісню Дзвінко заспівай!

2.Ми кохаємося гідно в українській мові.
Розцвітай, наш краю рідний, квітами любові.
Пр-в (2 р.):

3.Не сумуйте, гори й ріки, не журіться, мами:
Коли виростем великі - будем козаками!

Пр-в (2 р.):

 

VIІ.   Фізкультхвилинка. Бігла мишка по ліску

 

Бігла мишка по ліску,

(біжимо по колу, як мишка)

скаче жабка у ставку,

(скачемо, як жабка)

зайчик наздогнав лисичку, печуть разом паляничку.

(знаходимо собі пару, плескаємо в долоньки)

А ведмедик іде пішки,клишоногі в нього ніжки.

(ходимо на зовнішній стороні стопи, як ведмедик)

 

IX. Підсумок уроку

  • З яким новим музичним жанром ми познайомились? (прелюдія)
  • Прелюдії якого композитора ми слухали? (Шопен)
  • Які почуття у вас викликали ці твори?

 

Учні виходять із класу під музичний супровід

(Анатолій Загрудний «Будем козаками»)

1

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
4148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку