Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва на І та ІІ семестри для 3 класу. Складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автор - Лобова О.В.
Тематичне планування уроків музичного мистецтва в 3 класі
Перший семестр. В гостях у пісні (16 год)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Ключові знання та навички |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний Матеріал для співу (за вибором) |
Твори для музикування та виконання в русі |
1. |
|
Кличе, зве Дзвіночок нас |
Правила слухання музики та співу; поняття про музичну форму |
Пісні про школу |
«Поспішай до школи», муз. В.Лепешка сл. В.Зінченка |
Гра « Музика Душі» |
2. |
|
Казка про трьох китів |
Пісня, танець, марш – головні музичні жанри. Пісенна, танцювальна, маршова музика. Реприза |
Д. Кабалевський. «Три кити» |
«Кашалотик», муз. Р.Паулса, сл. І.Резника
|
Гра « Мій музичний інструмент» |
3. |
|
Запрошує Пісенний Кит |
Пісня та її ознаки. Пісенність. Куплетна форма |
Ф.Шуберт. «У путь», «Форель» |
«Як складається пісенька?» муз. О.Антоняка, сл. А.Орел |
Гра «Музика емоцій» |
4. |
|
Творці та виконавці пісні
|
Народні та композиторські пісні. Обробка народної пісні. Співочі голоси (сопрано, альт, тенор, бас) і ансамблі (дует, тріо, квартет) |
Українська народна пісня «Діду мій, дударику» в обр. М.Леонтовича. Українські народні пісні у виконанні різних голосів (попурі) |
«Діду мій, дударику», Українська народна пісня (мелодія). «Пісенька горобчика» муз. З.Компанійця, сл. П. Синявського |
Гра « Вгадай по голосу» |
5. |
|
Країна співучих мелодій |
Основні види пісень. Пісня без слів. Вокаліз |
Ф.Мендельсон. «Пісня без слів» |
«Любитель-рибалка», муз. М. Старокадомського, сл. А. Барто |
Гра «Музика Душі» |
6. |
|
Мелодія – основа пісні |
Мелодія як основа пісенності |
Е.Гріг. «Ранок» П.Чайковський. «Осіння пісня» |
Е.Гріг. «Ранок» (мелодія). «Осінь»,муз. О.Зозулі, сл. К.Перелісної |
Гра « Моя пісня» |
7. |
|
Підсумковий урок |
«Десять завдань для перевірки знань» |
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів |
Виконання по співок та пісень за вибором, |
музично-дидактичні ігри |
8. |
|
Головна пісня держави |
Гімн, державний гімн |
«Державний гімн України», муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського |
«Україна», муз. М.Ведмедері, сл. Н.Іванюк |
Ритмічні ігри |
9. |
|
Пісні рідного краю |
Види українських народних пісень. Пастораль |
В.Косенко. «Пасторальна» |
«Барви рідної землі», муз. О.Золотника сл. О.Вратарьова |
Гра « Тримай ритм» |
10 |
|
Найперша пісня |
Колискова у вокальній та інструментальній музиці. Легато. |
В.Косенко «Колискова» |
«Ой ходить сон», українська народна пісня. «Колискова школі», муз. і сл. О.Лобової |
Гра « Музика емоцій» |
11 |
|
Пісні народної слави |
Кобзарська творчість. Дума. Козацькі пісні. Варіації |
М.Лисенко. «Дума кобзаря» з опери «Тарас Бульба», М. Різоль. Варіації на тему української народної пісні «Їхав козак за Дунай» |
«Їхав козак за Дунай», Українська народна пісня |
Гра інсценізація пісні |
12 |
|
Коли пісня жартує |
Жартівливі пісні, частівки |
Р.Щедрін. «Пустотливі частівки» |
«Грицю, Грицю, до роботи», українська народна жартівлива пісня |
Гра інсценізація пісні |
13 |
|
Пісенний календар |
Календарно-обрядові пісні. Колядки й щедрівки |
Українські народні колядки та щедрівки |
«Ой, щедрівко», муз. І.Островського, сл. В.Кленца. «Вітаємо з Різдвом», муз. С.Ткачука, сл. Л.Вахняк |
Ритмічні ігри |
14 |
|
Підсумковий урок |
Десять завдань для перевірки знань |
Слухання музичний творів за вибором учителя та учнів |
Виконання по співок та пісень за вибором |
музично-дидактичні ігри |
|
|
|
|
|
|
Другий семестр. Запрошують танець і марш (19 год)
|
|
|
|
|||
17 |
|
Як крокує музика |
Музичний метр, сильні та слабкі долі. Дводольний і тридольний метри. Метроритм |
П.Чайковський. «Вальс сніжинок», «Марш» із балету «Лускунчик» |
«Чому ведмідь взимку спить», муз. Л.Кніпера, сл. О.Коваленкова |
Інсценізація пісні |
18 |
|
Країна загадкових ритмів |
Танець, танцювальна музика. Поняття про музичний розмір |
Е.Гріг. «Танець ельфів», «Похід гномів» |
«Танок», українська народна пісня. «Чобітки мої червоні», муз. і сл. А.Житкевича |
Гра « Ритм по колу» |
19 |
|
Танцювальні ритми України |
Народні танці. Танці українського народу (гопак, козачок, метелиця, аркан, коломийка, шумка). Поняття про тактування |
«Козачок» з Симфонії невідомого автора початку 19 ст. М. Мусоргський. «Гопак» (з опери «Сорочинський ярмарок»). «Метелиця», український народний танець |
«Гарний танець гопачок», українська народна пісня. «А метелиця», муз. О.Зозулі, сл. В. Ярмуша |
Гра « Оркестр» |
20 |
|
Царство Народних танців |
Танцювальна музика різних народів. Лезгинка, полька |
М.Глинка.«Лезгинка» (з опери «Руслан і Людми-ла»). «Полька», чеський народний танець |
«Дід Андрій», румунська народна пісня. «Полька», чеська народна пісня |
Гра « Музика тіла» |
21 |
|
Царство Бальних Танців |
Бальні танці. Менует, вальс, мазурка, полонез. Загальне уявлення про латиноамериканські танці |
Менует і вальс на вибір. «Мазурка», польський народний танець. Ф.Шопен. «Полонез» ля мажор. Попурітанці Латинської Америки (самба, румба, джайв, пасодобль, ча-ча-ча) |
«Зозуля», польська народна пісня |
Гра « Музика тіла» |
22 |
|
Чарівний світ балету |
Балет.Класичний танець як основа балету. Дво - та три частинна форми. Кадриль |
П.Чайковський. «Танець маленьких лебедів» (з балету «Лебедине озеро»), «Вальс квітів» (з балету «Лускунчик»). «Кадриль», російський народний танець |
«У кожного свій музичний інструмент», естонська народна пісня |
Гра « Мій музичний інструмент» |
23 |
|
Танець плюс пісня |
Пісня-танець. Камаринська, Бариня, бульба |
П.Чайковський. «Камаринська» (з «Дитячого альбо-му»). Російська бариня та білоруська бульба |
«Подоляночка», Українська народна пісня |
Гра Подоляночка» |
24 |
|
Танцювальн ий карнавал |
Танцювальна музика (узагальнення) |
Фрагменти прослуханих раніше і невідомих дітям танців (попурі). Сучасна танцювальна музика для дітей |
«Матусю рідненька», муз. В.Гребенюка сл. Л. Височин |
Гра Подоляночка» |
25 |
|
Підсумковий урок |
Виконання комплексу «Десять завдань для перевірки знань» |
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів |
Виконання по співок та пісень за вибором, |
музично-дидактичні ігри |
26 |
|
Країна Чітких Кроків |
Марш. Маршова музика. Пунктирний ритм |
Д.Кабалевський. «Три варіанти маршу» |
«Раз, два, три, чотири», українська народна лічилка. «Пісня про барабанщика», муз. Р. Рустамова сл.В.Товаркова |
Гра «Тримай ритм» |
27 |
|
Музика мужніх людей |
Виникнення маршу. Марш як основний жанр воєнної музики. Пісня-марш |
Ф.Шуберт. «Воєнний марш» О.Александров. «Священна війна» С.Чарнецький. «Ой у лузі червона калина». В.Бєлий «Орлятко» |
«Гей, розвивайся, дуб зелененький», українська народна пісня |
Гра « Мій музичний інструмент» |
28 |
|
Марші української землі |
Марші у народній і професійній музиці України |
Є.Адамцевич. «Запорізький марш». Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки». П.Майборода. |
«Гей, там на горі Січ іде», стрілецька пісня |
Гра « Оркестр» |
|
|
|
|
«Марш» |
|
|
29 |
|
Парад маршів |
Основні види маршів. Маршовість |
Ф. Мендельсон. «Весільний марш». М.Блантер. «Футбольний марш». |
«Семеро гномів», муз. і сл. А.Житкевича |
Гра « Тримай ритм» |
30 |
|
Марш на театральній сцені |
Маршова музика в опері і балеті |
Ж.Бізе. «Марш тореадора». М.Глинка. «Марш Чорномора» |
«А вже весна», Українська народна пісня в обр. М.Лисенка |
Гра інсценізація « А вже весна» |
31 |
|
Карта Країни Маршів |
Розмаїття маршової музики (узагальнення). Концертний марш. Рондо |
В.А.Моцарт. «Турецький марш» |
«Вийшли в поле косарі», українська народна пісня |
Гра інсценізація « Вийшли в поле косарі» |
32 |
|
Музичні кити відкривають кордони |
Пісня, танець і марш як основа музики (узагальнення). Поєднання різних типів музики |
Р.Щедрін. «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох» (з балету «Горбоконик») |
«Дружать діти всіх країн», муз. Д.Львова-Компанійця, сл. В.Вікторова. «Лине музика літа», муз. і сл. О.Лобової |
Гра « Мелодія Душі» |
33 |
|
Підсумковий урок |
Десять завдань для перевірки знань |
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів |
Виконання по співок та пісень за вибором, |
музично-дидактичні ігри |