План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи, розроблений за підручником Аристової, Сергієнко. Урок 9: «МУЗИЧНА МОЗАЇКА»
Урок 9: «МУЗИЧНА МОЗАЇКА»
Мета (формувати компетентності):
ключові: уміння вчитися (приймати мету, поставлену вчителем, і відповідно до неї виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; орієнтуватися у часі; переключатися з одного виду діяльності на інший); загальнокультурну (дотримувати
норми культури мовлення й культури поведінки); здоров'язбережувальну (усвідомлювати необхідність безпечної поведінки для збереження здоров'я; формувати правильну поставу); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем; виявляти ініціативу); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на попередніх уроках);
предметні: узагальнити вивчений упродовж чверті матеріал; з'ясувати ступінь засвоєння та розуміння музики (як мистецтва, що розповідає про життя людей і навколишній світ), ступінь усвідомлення особливостей емоційного змісту музики; розвивати вміння орієнтуватися в засобах музичної виразності; прищеплювати інтерес до музики та співу.
Музичний матеріал: пісні та музичні твори, прослухані та вивчені впродовж І чверті.
Обладнання: фонохрестоматія; ТЗН; музичний інструмент; картки для гри «Упізнай композитора».
Наочні посібники: паперові «веселі нотки» для заохочення учнів. Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-гра.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Вхід до класу під звучання А.Загрудного «Будем козаками».
. Музичне привітання.
- Доброго дня, діти!
- Доброго дня, вчитель!
ІІ. Розспівування
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Минуло небагато часу відтоді, як ви прийшли навчатися у 3-й клас, але ви вже дізналися багато нового.
Музика нас хвилювала, відкривала свої таємниці, розповідала багато цікавого про життя лісу та його мешканців, про чудові картини природи, знайомила з різними танцями й піснями...
Перевірмо сьогодні здобуті знання, узявши участь у командній грі!
V. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Перевірка засвоєння учнями знань, умінь і навичок
Коментар. Учні об'єднуються у три команди, які виконують різноманітні ігрові завдання та відповідають на запитання. За кожну правильну відповідь учень отримує «веселу нотку». Команда, яка отримає найбільше ноток, стає переможницею.
Методичний коментар. Учитель має так спрямувати роботу
учнів, щоби наприкінці уроку не залишилося тих, хто не
впорався з жодним завданням.
Вчитель: Розділимося на три команди.
І ряд – команда «Пухнасті Зайчики»
ІІ ряд – команда «Смугасті Тигрики»
ІІІ ряд – команда «Веселі Вовчики»
Команди будуть виконувати різноманітні ігрові завдання та відповідати на запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує «веселу нотку». Команда, яка отримає найбільше ноток, стає переможницею.
Отже, перед початком нашого змагання треба кожній команді визначити, хто буде капітаном команди.
Починаємо…
Гра1 «Хто швидше?»
3 команди по 2 учасника
Якомога швидше дайте відповідь на запитання.
Зараховується тільки правильна відповідь.
Капітани команд, сідайте за перші парти, запросіть ще по 1 учню, з яким вони будуть відповідати на запитання. Хто перший підніме руку і дасть правильну відповідь, той отримає призову нотку.
Гра 2 «Ритмічна естафета»
Перед початком гри подивіться на цю картинку і нагадайте мені, як ми показуємо довгі і короткі ноти? (та-ті-ті).
Підійдіть до мене 3 учасника від кожної команди.
Команди шикуються у три колони. Останній учень у кожній колоні отримує аркуш із нескладним ритмічним малюнком.
Його задача простукати цей ритм по плечу товариша, який стоїть перед ним.
Той «передає естафету» далі.
Учень, який «приймає естафету» останнім, має вибрати з трьох варіантів відповіді свій ритмічний малюнок.
Перемагає команда, яка першою завершить гру та правильно передасть ритм.
Гра 3 «Упізнай мелодію» (з фішками)
3 команди по 2 учасника
Учасники витягують по 3 фішки з номерами мелодій, які вони мають відгадати.
Учитель пропонує учням прослухати фрагменти музичних творів та пригадати їх назви.
Прослухайте фрагменти музичних творів та пригадайте їх назви. Зараховують тільки правильну відповідь
Пропонуються фрагменти таких музичних творів:
Гра 4 «Упізнай композитора»
(з аркушами в карманчиках)
3 команди по 2 учні. Робота за партою на аркуші.
В кожний карманчик з прізвищем композитора треба покласти аркушик з назвою відповідного твору. 2 композитора(різні) і 6 варіантів (однакових) відповідей для кожної команди.
Учні мають з'єднати назви творів з їх авторами.
П. Чайковський «Гуцульський танець»
Ж. Бізе «Прелюдія № 20»
Ф. Шуберт увертюра до опери «Кармен»
Л. ван Бетховен «Військовий марш»
Ф.Шопен «Симфонія №5»
Ж.Колодуб «Баркарола»
Перевірка ВІДПОВІДІ (по щелчку)
Гра 5 «Розкажи про країну»
Завдання: необхідно з’єднати правильно між собою назву країни, її національний твір і ілюстрацію до них і скласти розповідь про цю країну.:
Конкурс виконавців
Представники від кожної команди співають куплет вивченої пісні. Команда суперників має визначити назву пісні. За правильне й виразне виконання пісні команда отримує нотку, за правильну відповідь щодо назви пісні команда суперників також отримує нотку.
Підбиваються загальні підсумки ігор і конкурсу.
Визначається команда-переможець.
☼ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Вітаємо команду, яка виграла наше змагання!
Учитель оцінює активність учнів і відзначає найкращі відповіді.
Учні виходять із класу під музичний супровід
(А. Загрудний «Будем козаками»)
1