План-конспект уроку в 1 класі "Кімнатні рослини. Догляд за кімнатними рослинами"

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: - називати сімейства та назви кімнатних рослин; - відрізняти кімнатні рослини від інших рослин; - пояснювати, навіщо вирощувати кімнатні рослини; - визначати необхідні умови та догляд для тієї чи іншої кімнатної рослини; - формулювати власне ставлення до кімнатних рослин і догляду за ними.
Перегляд файлу

 

Плужнянська санаторна школа Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

План-конспект уроку

  «Я досліджую світ»

в 1 класі

з теми «Кімнатні рослини»

Паспорт кімнатних рослин "Рослини на нашому підвіконні" - все для  вихователів на Sonechko.net.ua

 

                                                                                   

 Підготувала   вчителька 1 класу

 Захарчук Ірина Миколаївна.,

спеціаліст І категорії

 

 

 

 

Плужне 2021

 

Тема: Кімнатні рослини. Догляд за кімнатними рослинами.

Мета:

  • навчальна: формувати компетентності: ключові: вміння вчитися – пригадувати необхідні знання; соціальна – співпрацювати з усіма членами групи; загальнокультурна – ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури; здоров’язбережувальна (життєві навички, що сприяють здоров’ю) предметні: ознайомити учнів із різноманітністю кімнатних рослин, спостерігати за будовою квітів, умовами життя, визначати яку користь кімнатні рослини приносять людям, вчити доглядати за квітами;
  • розвивальна:

          розвивати мислення, зв’язне мовлення, дрібну моторику, розширювати  

           світогляд;

  • виховна: виховувати любов до природи, працьовитість, прагнення доглядати за кімнатними рослинами, формувати естетичний смак.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання:  презентація, фліпчарт, LEGO «Шість цеглинок», індивідуальні картки із завданнями для груп, клей,  роздатковий матеріал; емблемки для нагородженя дітей в кінці уроку.

 

Технології:

-технологія колективно-групового навчання,

-технологія розвитку критичного мислення,

-кооперативного навчання,

-ігрова технологія,

-створення ситуації успіху.

 

Методи, прийоми, форми роботи:

-Методи  «Асоціативна карта»,  «Кубик Блума»; словесні – бесіда, інструктаж; наочний: ілюстрації, демонстрація відео фрагментів; практичний: робота з роздатковим матеріалом, LEGO «Шість цеглинок» .

Прийоми: «Досліджуємо медіа», декламуємо,  прийоми стимулювання та мотивації «Створення позитивного настрою».

 

Форми роботи: колективна, групова, індивідуальна.

 

І. Ранкова зустріч

1. Організація класу.

Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.

2. Вітання вчителя.

Вправа – привітання «Добрий ранок»

 

Доброго ранку вам друзі,

Сонечку, квіточці в лузі.

Дощику, вітрику,

Хмарці біленькій.

Доброго ранку

Вкраїні рідненькій!!!!

3. Привітання один з одним.

Вправа «Подаруй усмішку»

-«На сусіда подивись, і сусіду усміхнись!»

 

ІІ Групове завдання.

2. Гра  «Живе неживе».

- Що таке природа?

- Яка буває природа?

3. Гра "Створи дерево".

      На підлозі розкидані осінні листочки з дерев (листочки вирізані з паперу). До стіни прикріплено паперовий стовбур. Кожен учень бере листочок, прикріплює його до гілки і каже, яким стає дерево (красивим, різнокольоровим, різнобарвним, осіннім, веселим, чудовим…).

ІІІ. Щоденні новини.

  1. Сьогодні   __________.
  2. Число        __________.
  3. Місяць      __________.
  4. Погода     __________.

ІV. Крісло автора.

Дівчинка повідомляє що зараз урок я досліджую світ. І говорити ми будемо про природу.

 ІІ. Перебіг уроку

І. Орієнтація та мотивація діяльності.

Вчитель: Сьогодні, діти, я знову запрошую вас до чарівного світу природи.

Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про рослини. А саме про які, ви мені зараз підкажете. Відгадайте загадку.

     Виростаємо на віконці,                                                                                                                                                                                  Розквітаємо на сонці,                                                                                                                                                                                               Від водиці зеленіємо,                                                                                                                                                                                   Усім діточкам радіємо

       (Кімнатні рослини)                                 

 — Так, це кімнатні квіти, також частинка природи.                                                                                 — Де вони ростуть? (У кімнатах)                                                                                                          — А де здебільшого стоять  вони у кімнатах? (Поблизу вікон)

 — Місце, де стоять квіти, ми називаємо Куточком живої природи. Сьогодні ви познайомитеся з назвами деяких рослин, з їх будовою, з правилами догляду за ними та спорбуємо створити справжнє диво.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

    1.Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Слайд 1.Вчитель: До нас на урок я запросила поважних гостей — кімнатні рослини. Знайомтеся: бегонія, герань, хлорофітум, алое, бальзамін, аспарагус, гібіскус, каланхое. (Ставлю біля кожної квітки табличку з назвою)

Вчитель: А для чого потрібно вирощувати кімнатні рослини, витрачати на них свій  вільний час?  (цілеспрямованість)(Бо вони прикрашають житло, тішать, звеселяють нас, очищають повітря, а деякі навіть лікують).

— Так, кімнатні рослини, вони є також частиною природи.

— Кімнатні квіти прикрашають наш інтер’єр, створюють затишок і святковість.

 

  • Діти як ви гадаєте чи відразу зявляється рослинка ? Вони з’являються не відразу. Спочатку майбутня кімнатна рослина спить, набираючись сил у колисці, загорнута в рослинні «пелюшки», немовби маленьке дитя.                                                                                              

Для подальшого росту і розвитку потрібно дбайливо потурбуватися про неї : нагодувати, напоїти, зігріти.  

ІІІ. Цілереалізація.   

А давайте пригадаємо з вами яку будову має рослинка?

Погляньте, щось сталося з рослинами ось цими,

Не зрозуміло, де у них коріння, стебла,

Листя,квіти….

Складіть рослини швидше діти!

Дидактична гра «Склади рослину»

(Корінь у більшості рослин знаходиться під землею. За його допомогою рослини закріплюються в ґрунті, поглинають поживні речовини. Рослинам потрібне стебло тому що воно з’єднує корінь і листя. Стеблом рухаються поживні речовини. З стебла виростає листя, в якому відбуваються дивовижні перетворення. З вуглекислого газу, повітря і води листя виробляє органічні поживні речовини, а також листя виділяє в повітря значну кількість кисню, яким ми дихаємо. Квітка - важливий орган у житті рослини. Завдяки квітці відбувається розмноження, тобто збільшення чисельності організмів. Квіти дуже різноманітні за формою : одинарні та суцвіття .)

То для чого рослинці корінь? А стебельце?

Створення ситуації успіху. Молодці.

    Вчитель:       

      Що для росту рослини потрібно:

Цукерки, горіхи, фанта та кола?

А може солодощі обов’язково?

Асоціативна карта «Що потрібно для кімнатних рослин»

Що станеться з рослинкою якщо ми поставимо її в темне місце?

А якщо не будемо підливати? Підгодовувати? 

-Давайте поговоримо з вами що ж потрібно для того щоб рослинка росла?

(Діти підходять до дошки і вибирають все що необхідне для рослини.)

Метод несподіванки.

Вчитель: Діти а хто це до нас завітав? У Буратіно теж багато кімнатних рослин, але вони чомусь вони всі сумні і пилові. Він не вміє за ними доглядати. Буратіно приніс інструменти по догляду за рослинами, але не знає, як їх застосувати. Давайте розглянемо інструменти, які приніс Буратіно, і визначимо для чого вони потрібні (лійка - поливати, дерев'яна паличка - рихлити, пульверизатор - обприскувати, ганчірочки і пензлики стирати пил з листочків).

Вчитель нагадує правила догляду за рослинами, звертається до Буратіно, щоб він теж дивився і запам'ятовував.

Розпушування. Щоб земля була м'якою її потрібно рихлити, глибоко не можна, щоб не пошкодити корінці.

Полив. «Носик лійки прислоню до горщика, щоб вода текла обережно, наллю її стільки, щоб квітка напилася досхочу. Всі квіти живі, не можуть жити без води». Пропонує дітям  полити квіти.

Вчитель: Буратіно, ти запам'ятав, як треба рихлити і поливати рослини.

Вчитель: А тепер я нагадаю правила, як треба протирати листя від пилу. Ми з вами дихаємо носиком, а квіточки дихають листочками. Щоб вони могли дихати вони повинні бути чистими.

Фікус будемо протирати вологою ганчірочкою. Кладемо на праву долоньку ганчірочку, а на ліву листочок і акуратно від стеблинки до кінця листочка будемо протирати.

Папороть будемо обприскувати з пульверизатора.

Фіалку будемо акуратно змітати пензликом, так як листя фіалки бояться води, вони можуть загнити.

Вчитель: Працювати треба дружно, намагатися робити все акуратно.

Вчитель: Які молодці наші діти, як добре у вас все вийшло. Буратіно ти все запам'ятав?

ІVФізкультхвилинка відео(Танцюємо з рослинками)

Робота в групах

-Ті хто обрав жовте лего має скласти пазлик  і продемонструвати нам що у них вийшло.

-Ті хто червоне мають розпізнати рослинки за листочками і посадити їх у відповідні горщики.

-А зелене лего розсаджують квіти у вазони з відповідними цифрами та кількостями точок на горщиках. І також показують нам.

Створення ситуації успіху.

Вчитель:

 Ми про кімнатні рослини все знаємо,

Гарно за  ними доглядаємо.

Але ж  ми хочемо чарівниками стати,

Та  справжнє диво розпочати.

Трудова діяльність «Посадимо кімнатну рослину»

Дидактична гра «Розмнож рослину»

Дорогі діти а чи знаєте ви як можна зробити щоб рослин стало більше? Так правильно можна їх розсадити.

Щоб ви знали рослинки розмножуються за допомогою насінинки, цибулинки, паростка,  та листочка.

 

— А ще кімнатні рослини можна живцювати.

Розмножимо їх за допомогою живців! Живець — це частина стебла з листочками.

— Як ви вважаєте, чому частину рослини названо «живцем»? (Вона житиме, а з неї виросте нова рослина.)

— Подивіться, як я зрізатиму живець з пеларгонії. Зрізати його потрібно нижче ось цього вузлика на стеблі (показ) гострим ножем (ви цього робити самі ще не можете, тому просіть дорослих

допомогти вам). Біля вузлика швидше утвориться корінець. З живця виростає така сама рослина, як та, з якої взяли живець.

— Я зрізала цей живець з якої рослини? (З пеларгонії)

— Отже, виросте нова пелагронія. (Вчитель пропонує дітям наблизитися до робочих столів.)

 

Практичний показ живцювання

— На кожному столі стоять баночки з водою, а в них знаходяться живці. З яких рослин ці живці? (Відповіді дітей.)

— А тепер подивіться, як слід правильно саджати живець.

Вказівним пальчиком зробимо отвір (дірку) в ґрунті посередині горщика. Тепер ставимо живець в отвір до першого листочка, до вузлика. Обережно притискайте ґрунт навколо живця. Роботу виконувати потрібно обережно, щоб не зашкодити живцеві. І щоб він прижився, його слід обережно полити. 

— Де краще розмістити висаджені живці? (Рослинам потрібне світло, але живці погано переносять яскраве освітлення, тому розмістимо їх на підставці біля вікна.)

Вчитель:  Кімнатні рослини дякують вам за ваше піклування про них.

А може хтось знає віршик про кімнатну рослину?

(декламування віршів)

Виростаєм на віконці,

Зацвітаємо на сонці.

Від водиці зеленієм,

Нашим діточкам радієм.

Ви нас, діти доглядайте

І водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю підпушити.

Любі діти, час не гайте!

Наше листя протирайте.

Для нас квітів, найщиріші друзі — діти.

2. Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх, то поливаю

То з ними тихо говорю

То пісню їм на сон співаю

Вони всміхаються мені,

Вони живі, живі, живі…

Створення ситуації успіху.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

 Метод «Кубування» - кубик Блума.

— Тепер кожен запам’ятає, яку рослину він посадив. Поливатиме її, а коли з’явиться перший листочок, то це означатиме, що рослина прижилася і почала рости.

Підсумок: Давайте згадаємо, що ми сьогодні робили? Для чого?

Вчитель: Буратіно приніс вам за вашу допомогу і працьовитість значки «Кращі квітникарі». Діти прибирають всі інструменти та матеріали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Ранкова зустріч

 

2 Групове завдання

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Склади рослину»

 

 

 

Колективна робота

 

 

Практичний показ

Практична робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
10469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку